  • 11. Data: 2019-06-10 11:48:04
    Temat: Re: OT Re: kabelek
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    robot pisze:

    > Ten aluminiowy był bardzo ładny.

    Poza tym mocowanie dysków w szufladkach zostało dobrze zrobione.

    > Parę lat temu one kosztowały używane mniej więcej po 500 pln.
    > Plan jest taki żeby bebechy z PC przełożyć do tej obudowy, ale
    > trzeba jednak trochę poprzerabiać. A jeżeli ktos mysli że 500
    > pln za dobra obudowę do PC to dużo, jest w dużym błędzie.

    W poprzednich przerabiania było mniej. Ale one brzydkie. A także
    nieergonomiczne. A tu, choćby ze względu na te szufladki, roboty
    tyle, że nie wiem czy warto.

    --
    Jarek

  • 12. Data: 2019-06-10 12:47:56
    Temat: Re: kabelek
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-06-09 o 23:20, Michal M. Lechanski pisze:
    > Dobry wieczór,
    >
    > Potrzebuję kabelek 5 żyłowy, musi być bardzo elastyczny, będzie pracować
    > pod napięciem 240V maksymalny prąd to ok 300mA. Potrzebuję kilka
    > odcinków po ok 0.7m każdy więc wolałbym nie kupować trzystu metrowej
    > szpuli...
    >
    > Podpowiedzcie proszę czego powinienem szukać. Z góry dziękuję.

    Swego czasu - lat temu kilkanaście lub więcej - kupiłem sobie dodatkowe
    przewody do miernika. Były opisane jako silikonowe. Tak miękkie, że
    dosłownie "przelewają się przez palce". Kosztowały tyle, co ówcześnie
    nieco lepsze mierniki, ale nie żałuję ani grosza - używam ich z Metexem
    do dziś.

    Były też tak wykonane kable od 2 do kilku przewodów oraz taśmy.
    Skoro były lat temu kilkanaście, to i dziś powinny być.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 13. Data: 2019-06-10 12:49:23
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > W poprzednich przerabiania było mniej. Ale one brzydkie. A także
    > nieergonomiczne. A tu, choćby ze względu na te szufladki, roboty

    Przecież są bardzo dobre obudowy do komputerów PC typu workstation.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 14. Data: 2019-06-10 14:17:07
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-06-10 o 12:49, Adam pisze:

    > Przecież są bardzo dobre obudowy do komputerów PC typu workstation.

    Ale są drozsze niz 500 i brzydkie. A jeżeli tańsze niż 500 to jeszcze bardziej
    brzydkie.

  • 15. Data: 2019-06-10 14:47:31
    Od: robot <a...@o...pl>

> [...]
    >
    > W poprzednich przerabiania było mniej. Ale one brzydkie. A także
    > nieergonomiczne. A tu, choćby ze względu na te szufladki, roboty

    No właśnie dlatego ja się na razie nie zdecydowałem na taką zabawę.
    Ale czekaj, szufladek chyba nie trzeba przerabiać.
    Ja patrzyłem na internetach instrukcje jak przerabiać i nie było o szufladkach chyba.

  • 16. Data: 2019-06-10 15:22:08
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-06-10 o 14:17, robot pisze:

    > Ale są drozsze niz 500 i brzydkie. A jeżeli tańsze niż 500 to jeszcze
    > bardziej brzydkie.

    Nie rozumiem pojęcia "brzydkie".
    Ma spełniać założenia i tyle.

    Są też obudowy "cywilne" ze sankami, widywałem nawet z ramkami hot-swap
    dla HDD. Ale ceny porządnych też nie są niskie.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 17. Data: 2019-06-10 16:04:39
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam napisał:

    > Nie rozumiem pojęcia "brzydkie".
    > Ma spełniać założenia i tyle.

    Ja rozumiem. Estetyka jest (w moim przypadku) jednym z założeń.
    I to dość ważnym.

    > Są też obudowy "cywilne" ze sankami, widywałem nawet z ramkami
    > hot-swap dla HDD. Ale ceny porządnych też nie są niskie.

    Tu szufladki na dysk są po prostu dobrze pomyślane. Podobnie jak
    otwieranie całej obudowy i parę innych rzeczy. Tylko wynalazek z
    szufladkami na pamięć RAM jest marny. Jak zobaczyłem pierwszy raz,
    pomyślałem sobie: to się kiedyś zepsuje, po co dodatkowe złącza?
    No i po latach się okazało, że miałem rację.

    --
    Jarek

  • 18. Data: 2019-06-10 16:09:57
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    robot pisze:

    > No właśnie dlatego ja się na razie nie zdecydowałem na taką zabawę.
    > Ale czekaj, szufladek chyba nie trzeba przerabiać.

    Z tego co pamiętam, złącza w dyskach trafiają w gniazda wlutowanie
    w płytę (mniej lub bardziej) główną.

    > Ja patrzyłem na internetach instrukcje jak przerabiać i nie było
    > o szufladkach chyba.

    Zależy co kto chce osiągnąć. Jeśli komuś wystarczy, że komputer
    z zewnątrz wygląda jak mak, to może olać szufladki, a dyski wewnątrz
    podwiesić choćby na trytytkach. Ja bym chciał po prostu funkcjonalną
    obudowę (niektóre HP też bywają niezłe pod tym względem).

    --
    Jarek

  • 19. Data: 2019-06-10 16:20:29
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-06-10 o 15:22, Adam pisze:

    > Nie rozumiem pojęcia "brzydkie".
    > Ma spełniać założenia i tyle.

    Założenia są takie, że ma być ładna.
    Brzydką ja już mam.
    Jak nie wiesz jaka to brzydka, to mogę zrobić foto mojej i pokazać.

  • 20. Data: 2019-06-10 16:23:50
    Od: robot <a...@o...pl>

> [...]
    > podwiesić choćby na trytytkach. Ja bym chciał po prostu funkcjonalną
    > obudowę (niektóre HP też bywają niezłe pod tym względem).

    To rozumiem.
    Mi nie zależało na szufladkach. W sumie do zastosowań domowych one nie potrzebne.