  • 1. Data: 2017-02-21 16:21:54
    Temat: kabelkologia
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    zakupiłem sobie taki "bajerancki/hipsterski" kabelek micro USB. kręcony,
    wtyczki pod kątem. chińszczyzna, ale co dziś nie jest. podłączam do
    power banku, coś tam czytam na telefonie, a tu okazuje się, że mimo, że
    baterie się ładują, to power z baterii ucieka. podłączam power bank inna
    chińszczyzną no i się ładuje bez problemu.
    ok. ja wiem, ze są kabelki i kabelki, ale no dajcie państwo spokój, żeby
    aż tak? co musi być nie tak w takim kabelku, żeby aż tak ograniczał
    "moc" ładowania? <rs>

  • 2. Data: 2017-02-21 16:46:41
    Temat: Re: kabelkologia
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-02-21 16:21, rs wrote:
    > co musi być nie tak w takim kabelku, żeby aż tak ograniczał
    > "moc" ładowania?

    Za mało miedzi na powierzchnię przekroju. Albo dlatego że to nie jest
    miedź, albo dlatego że jest jej mało.

    Dobry kabel cieżko kupić. W końcu znalazłem po kilku wtopach ale to nie
    oznacza że jest dobry, tylko że jest wystarczający. Nie jest to, co
    ciekawe, kabel firmowy tylko chińczyk i w dodatku wygląda kiepsko. Ale
    ważne że ma najniższą rezystancję na metr jaką widziałem w kablu micro usb.

    Ciekawostką jest to że np. kable Samsunga kupowane w róznych miejscach,
    w tym podejrzanych, oraz wyjmowane z firmowych pudełek potrafią miec do
    3x różnicy w rezystancji. I te dobre już były, nowe sa kiepskie.

  • 3. Data: 2017-02-21 17:43:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >miejscach, w tym podejrzanych, oraz wyjmowane z firmowych pudełek
    >potrafią miec do 3x różnicy w rezystancji. I te dobre już były, nowe

    No wiesz, inny prad potrzebuje flagowiec jak S7, S6 itp, a inny jakies
    mini dla dzieci, to i kabel moze byc inny.

    Poza tym Samsung opanowal ladowarki o ujemnym oporze wewnetrznym ,
    wiec kable moga byc ciensze :-)

    J.

  • 4. Data: 2017-02-21 17:49:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "rs" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >ok. ja wiem, ze są kabelki i kabelki, ale no dajcie państwo spokój,
    >żeby aż tak? co musi być nie tak w takim kabelku, żeby aż tak

    Nic nie musi - zyly z 7 drucikow 0.1mm (a ile bys chcial przy
    kontaktach 0.3mm w odstepie tez 0.3mm) i metr dlugosci.
    I juz mamy 0.6 ohm, przy 1A zaczyna sie robic ciasno z napieciem,
    jesli powerbank ma 5.0V, a akumulator w telefonie 4.2 ..

    J.

  • 5. Data: 2017-02-21 21:00:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Sebastian Biały h...@p...onet.pl ...

> [...]
    > miejscach, w tym podejrzanych, oraz wyjmowane z firmowych pudełek
    > potrafią miec do 3x różnicy w rezystancji. I te dobre już były, nowe

    Ostatnio trafiłem na jakis kabel od telefonu dodgee ktory dawał piekne
    ładowanie (nie pamietam dokładnie ile, ale na pewno ponad 1A)
    Wymieniłem na jakis inny i tragedia - ledwo podtrzymywał baterie przy
    yanosiku czy navi.
    Zmieniłem na cos grubszego i znow jest ok, ale nie mierzyłem ile.

    reasumujac - tak jak Sebastian pisze - sa kable i kable - testuj. :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Pieniądze są jak szósty zmysł, bez którego nie sposób wykorzystać

  • 6. Data: 2017-02-22 10:07:03
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 21 Feb 2017 17:49:56 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > I juz mamy 0.6 ohm, przy 1A zaczyna sie robic ciasno z napieciem,
    > jesli powerbank ma 5.0V, a akumulator w telefonie 4.2 ..

    Wtyczkowy też ma 5V, co ma do tego powerbank?

    --
    Marek

  • 7. Data: 2017-02-22 12:07:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    rada.pl...
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Wtyczkowy też ma 5V, co ma do tego powerbank?

    A z wtyczkowgo na tym kabelku laduje sie, czy tez niezbyt ? :-)

    J.

  • 8. Data: 2017-02-22 21:40:04
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-02-21 17:43, J.F. wrote:
    > No wiesz, inny prad potrzebuje flagowiec jak S7, S6 itp, a inny jakies
    > mini dla dzieci, to i kabel moze byc inny.

    Widzę to odwrotnie: tanie zabawki mają gorsza przetwornicę która
    potrzebuje wyższego napięcia. Potrafią nie zaskoczyć przy 4.8V kiedy
    Samsung działa i ładuje przy 4.2. Ogólnie tanie zabawki powszechnie
    oszukują, twierdzą że się ładują a tymczasem to tylko komparator
    pokazujący że napięcie w gniazdku jest większe niż. Im tańsza zabawka
    tym bardziej wypasiony kabel potrzeba :/

    > Poza tym Samsung opanowal ladowarki o ujemnym oporze wewnetrznym , wiec
    > kable moga byc ciensze :-)

    Wystarczy żeby sprzężenie zwrotne przetwornicy brać nie z wyjścia
    ładowarki ale z wtyczki bezpośrednio w gnieździe telefonu. Jeden cienki
    drut dodatkowo. To przerasta możliwości intelektualne projektantów.

  • 9. Data: 2017-02-22 23:52:00
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "rs" 58ac5b44$0$65029$b1db1813$7...@n...astraweb.com

    > zakupiłem sobie taki "bajerancki/hipsterski" kabelek micro USB. kręcony,

    Pepco, płaski, prosty, chyba nylon, 4,99 pln -- dla mnie super!
    (ale imo trochę za długi -- chyba 150 cm)
    Kiedyś taki, ale w innym opakowaniu (lepszym, ładniejszym)
    w Auchan kupiłem za około 12 pln lub około 10 pln.
    Z tym z Auchan bywa problem -- chyba za długi...

    Zastanawiałem się nad tym, co będzie, gdy nylon_owa (chyba
    nylo_nowa) biel zamieni się w szarość, ale mimo zdecydowanie
    złego traktowania, przewód ma śliczny, czarno-biały kolorek...

    Bywa tak, że trzeba trochę pomerdać przy mikrokońcówce -- tak
    jakby była tam urwana żyłka, ale to zmyłka. W istocie jest
    trudny styk gniazdo-wtyczka...

    Ten z Pepco jest jakby/chyba lepszy pod tym względem...

    http://www.pepco.pl/

    [koń_cówka to żeński rodzaj czy męski?...]

  • 10. Data: 2017-02-22 23:57:35
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marek" a...@n...neostrada.pl

    > Wtyczkowy też ma 5V, co ma do tego powerbank?

    Trzeba mierzyć pod obciążeniem -- najlepiej i napięcie, i prąd...