  • 1. Data: 2013-03-08 10:18:01
    Temat: kamerka termowizyjna za $150
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    plus koszty przesylki i vat, wysylka w maju
    160 x 120 pixeli, -66 do 140 stopni

    konieczny smartfon z androidem, ios lub windows do ktorego
    przesylany jest obraz

    http://www.indiegogo.com/projects/mu-thermal-camera-
    the-greatest-tool-to-eliminate-energy-waste

  • 2. Data: 2013-03-08 10:20:52
    Temat: Re: kamerka termowizyjna za $150
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com> wrote in message

    wlasnie dossalo mi reszte i widze ze temat juz jest, cancel poszedl

  • 3. Data: 2013-03-09 01:16:49
    Od: Bezznaczenia <k...@p...com>

    W dniu 2013-03-08 10:18, m4rkiz pisze:
> [...]
    > przesylany jest obraz
    >
    > http://www.indiegogo.com/projects/mu-thermal-camera-
    the-greatest-tool-to-eliminate-energy-waste

    Dajcie juz sobie na wstrzymanie z tym spamem jesli juz to podeslijcie
    dzialajace rozwiazanie nie taKie w stadium projektu na kartce papieru.

  • 4. Data: 2013-03-09 01:39:59
    Od: Bezznaczenia <k...@p...com>

    http://www.youtube.com/watch?v=wU_zSm4Wyi0

  • 5. Data: 2013-03-09 02:25:32
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Bezznaczenia" <k...@p...com> napisał w wiadomości
    > http://www.youtube.com/watch?v=wU_zSm4Wyi0

    To nie jest kamera termowizyjna. To jest na bliską podczerwień,
    teoretycznie, gdybyś przesunął dolną granicę widma jeszcze bardziej w dół (w
    sensie tego, co widzi oko, uciekły mi lepsze słowa), to byś zobaczył to
    samo, co ta kamerka - to jest zwykła mechaniczna przeróbka gdzie odejmujesz
    filtr zatrzymujący podczerwoną część widma (jeśli takowy jest), a dodajesz
    odcinający część widzialną, tak np. działa monitoring pozornie w całkowitych
    ciemnościach. Zależy to też od przetwornika - choć lwia część tańszych, ale
    i droższych też, kamer, nie ma tak równo uciętego widma, jak ludzkie oko -
    przypuszczam, że skrojenie tego było by zbyt kosztowne, lepiej już dać
    prosty filtr, który z pewnością łatwiej wykonać.
    Termowizja siedzi dużo głębiej - dłuższa fala - i z pewnością nie opiera się
    o tanie soczewki, jakie są w takich webkamerkach, tylko o znacznie droższe,
    OIDP germanowe. A german najtańszy nie jest, a także raczej to materiał
    daleko delikatniejszy od tradycyjnych soczewek szklanych, czy z tworzywa.

  • 6. Data: 2013-03-09 03:31:10
    Od: Bezznaczenia <k...@p...com>

    W dniu 2013-03-09 02:25, Anerys pisze:

> [...]
    > droższe, OIDP germanowe. A german najtańszy nie jest, a także raczej to
    > materiał daleko delikatniejszy od tradycyjnych soczewek szklanych, czy z

    Niechce mi sie szukac ale kilka dobrych lat temu byla dzialajaca
    przerobka jakiejs nokii.
    I prosze nie uzywaj slow specjalny extra turbo bo to jest dobre dla
    laikow. Przemyslowo kamery tnie sie z metra i wiekszosc widzi doskonale
    cale widmo podczerwieni.

  • 7. Data: 2013-03-09 03:39:04
    Od: Bezznaczenia <k...@p...com>

> [...]
    > I prosze nie uzywaj slow specjalny extra turbo bo to jest dobre dla
    > laikow. Przemyslowo kamery tnie sie z metra i wiekszosc widzi doskonale

    Do tego trzeba dobrac naprawde dobry filtr wycinajacy pasmo widzialne i
    pozniej to juz obroka szarosci na barwy i skalowanie barwy do
    temperatury. Beletablet to przezyje i nie bedzie to kosztowalo nawet 10$
    no nie liczas osftu bo ktos to musi napisac i pewnie nie za darmo.

  • 8. Data: 2013-03-09 03:39:12
    Od: Bezznaczenia <k...@p...com>

  • 9. Data: 2013-03-09 11:28:22
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > Niechce mi sie szukac ale kilka dobrych lat temu byla dzialajaca przerobka
    > jakiejs nokii.

    Programowa a-la żartobliwy program udający RTGczy rzeczywista?

    > I prosze nie uzywaj slow specjalny extra turbo bo to jest dobre dla

    Wskaż miejsce, gdzie ich użyłem i dlaczego niesłusznie. Wtedy odszczekam. Bo
    nie przypominam sobie... może pisałem przez sen, albo bardzo zmęczony? Nie
    mogę tego wykluczyć.

    > laikow. Przemyslowo kamery tnie sie z metra i wiekszosc widzi doskonale
    > cale widmo podczerwieni.

    Rozumiem, że masz jakies dane potwierdzające to?
    Albowiem jak...
    - jaki zastosować obiektyw, żeby nie stłumił "sygnału użytecznego", czyli
    treści, z jaką chcemy się zapoznać.
    - jak zapewnisz, by promieniowanie cieplne także obiektywu (a dodatkowo,
    szkło tłumi podczerwień - postaw szybkę między np. palnikiem gazowym "w
    ruchu", a pirometrem - co pirometr pokaże? (ja wiem co, bo już to
    sprawdziłem), nie wzbudzało matrycy? Żeby matryca była wzbudzana tylko przez
    pożądaną treść obrazu. Przypominam, że KAŻDE ciało o temperaturze powyżej
    zera bezwzględnego (należy do niego więc także obiektyw, oraz sama matryca),
    emituje podczerwień, głęboką. A treść obrazu z filmiku nie wskazywała na
    cieplne pobudzanie matrycy.
    - no, to odkąd zaczyna się (z dołu) podczerwień? Bo może dmuchnę z dobrego
    masera i zobaczę to w kamerze, takiej za 150 zyla?

    Mnie to naprawdę ciekawi, a jako, że Ty postawiłeś argument "kamery widzą
    całe widmo podczerwieni", to także do ciebie należy obrona tego argumentu -
    tj. link do strony producenta, lub do innego, WIARYGODNEGO źródła. Nie do
    Wikipedii, bo jakkolwiek sporo można się stamtąd dowiedzieć, tak
    wiarygodność Wiki w tego typu sprawach jest dla mnie wątpliwa - nie mam
    podkładki (czasem jest link do stosownej literatury) do wiarygodnego
    źródła... Ani do innych stron typu "Co Wujek Zdzichu wymacał" (Wujo może
    natomiast po swoim pokazie wskazać, gdzie mogę potwierdzić podane przez
    niego informacje).

  • 10. Data: 2013-03-09 12:09:00
    Od: Bezznaczenia <k...@p...com>

    Wybacz ale za stary jestem zebym podsuwal ci gotowe info jak napisalem
    wczesniej link byl nawet na grupie jakies 3-4 lata temu przerobka z
    kamery od telefonu nokia doskonale widzialo podczerwien te nas
    interesujaca czyli widmo cieplne.