  • 1. Data: 2014-11-27 00:29:39
    Temat: kantor Alior a płatności w "niestandardowych" walutach?
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg-org.nospam>

    Będę przebywał dłuższy czas poza Europą (ani EURO, ani USD) - jak do tego
    celu nadają się karty z aliorowego kantoru?

    W tabeli opłat i prowizji nie widzę jakichś ukrytych prowizji od
    przeliczania waluty nie EUR / nie USD - czy może źle patrzę?

    Jakieś inne wrażenia?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://www.sslrack.com

  • 2. Data: 2014-11-27 11:34:40
    Od: "as" <N...@p...onet.pl>

[...]

    Przeglądnij regulamin, bo tam masz dokładnie podane sposoby przewalutowania.
    W twoim przypadku (kraje poza Europą) zdecydowanie karta USD -
    przewalutowanie z lokalnej waluty na USD po kursie Mastercard.
    Używając karty EUR, mocno byś się zdziwił przeglądając potem historię
    operacji.

  • 3. Data: 2014-11-27 11:43:05
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg-org.nospam>

    Tomasz Chmielewski wrote:

> [...]
    >
    > W tabeli opłat i prowizji nie widzę jakichś ukrytych prowizji od
    > przeliczania waluty nie EUR / nie USD - czy może źle patrzę?

    A jednak jest tam jakieś kosmiczne przeliczanie dla kart innych niż USD -
    opisane w regulaminie kart płatniczych:

    10.4.
    Operacje w innej walucie niż PLN dokonywane przy użyciu Kart ze
    znakiem MasterCard:

    (...)

    4)
    w pozostałych walutach przeliczane są na USD według kursu
    MasterCard i zasad stosowanych przez tę organizację, a
    następnie przeliczane przez Bank na PLN (jeżeli waluta
    rachunku jest inna niż USD) a następnie na walutę rachunku po
    kursie kupna/sprzedaży dewiz obowiązującym w Banku w dniu
    rozliczenia Operacji przez Bank

    Czyli zakładając zakup np. w jenach z karty EUR:

    - bank przeliczy jeny na USD,
    - bank przeliczy USD na PLN,
    - bank przeliczy PLN na EUR i odciagnie z rachunku EUR.

    Z kolei zakup w jenach z karty USD - powinien być OK:

    - bank przeliczy jeny na USD,
    - bank odciągnie z rachunku USD.

    Dobrze rozumuję?

    A może jakieś inne banki i karty do płatności w "niestandardowych" walutach?

    Tomasz Chmielewski
    http://www.sslrack.com

  • 4. Data: 2014-11-27 15:18:39
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 27 listopada 2014 11:43:09 UTC+1 użytkownik Tomasz Chmielewski
    napisał:

    > Z kolei zakup w jenach z karty USD - powinien być OK:
    >
    > - bank przeliczy jeny na USD,
    > - bank odciągnie z rachunku USD.
    > Dobrze rozumuję?

    Tak bedzie dobrze, oczywiscie trzeba pamietac ze karta w USD nie nadaje sie do
    platnosci w EUR i GBP.

    > A może jakieś inne banki i karty do płatności w "niestandardowych" walutach?

    Ja ciagle mam ta paskudna (obecnie) karte Polbanku.....:/
    ale kursy jednak nadal dobre....karta spalca sie w rachundku sozczednosciowego
    samoczynnie wiec tej oplaty za obowiazkowy ubezpieczenie tak jakby nie bylo ale mam
    skrocony (w praktyce) okres bezodsetkowy.

  • 5. Data: 2014-11-27 20:37:05
    Od: Stiwi <s...@h...com>

    On Thursday, November 27, 2014 2:43:09 PM UTC+4, Tomasz Chmielewski wrote:
    [...]
    > A może jakieś inne banki i karty do płatności w "niestandardowych" walutach?

    Citibank. Transakcje w niestandardowych (innych niz USD, GBP, EUR) walutach
    przeliczane sa bezposrednio na EUR przez Mastercard. W dodatku jesli kwalifikujesz
    sie na Golda, to masz kursy wymiany waluty między rachunkami takie jak w Alior
    kantor.

    Stiwi