  • 1. Data: 2018-03-01 13:16:32
    Temat: kapie z samochodów
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    witam
    widzę że wiele samochodów w bardzo mroźne dni zostawia pod sobą mokre
    kałuże i ślady po odjeździe z parkingu. Jeśli ja już na to w obcych
    autach zwracam uwagę, znaczy że problem jest powszechny. A dzisiaj
    patrze a auto mojej matki (opel 1.3 diesel) zaczął znaczyć teren.
    paliwo, ON, kapie dość mocno. mechanik najwcześniej rzuci okiem w
    poniedziałek.
    Czy możecie mi powiedzieć dlaczego minus 10 stopni powoduje takie
    wykopywanie w wielu autach?

    ToMasz

  • 2. Data: 2018-03-01 14:18:15
    Temat: Re: kapie z samochodów
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    > poniedziałek.
    > Czy możecie mi powiedzieć dlaczego minus 10 stopni powoduje takie

    Cieknie ci pompa common rail - one (w tych silnikach) mają wybitne do
    tego predyspozycje bo nawet ci co je regenerują w ciemno wiedzą po co tę
    pompę się zanosi:). Po zagrzaniu się uszczelnia i jest ok:)

    Generalnie czeka ciebie wyjęcie pompy, regeneracja i założenie - albo
    czekanie na dodatnie temperatury (wtedy nie cieknie:P).

    sir

  • 3. Data: 2018-03-01 22:02:39
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** ToMasz pisze tak:

    > widzę że wiele samochodów w bardzo mroźne dni zostawia pod sobą
    > mokre kałuże i ślady po odjeździe z parkingu. Jeśli ja już na to w
    > obcych autach zwracam uwagę, znaczy że problem jest powszechny.

    Diabeł tak wymyślił na złość ludkowi. Cieknie z chłodnicy i z króćców,
    rozgałęźników, obudów termostatów. Im większy mróz tym bardziej.

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

  • 4. Data: 2018-03-02 10:01:43
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-03-01 o 13:16, ToMasz pisze:
> [...]
    > patrze a auto mojej matki (opel 1.3 diesel) zaczął znaczyć teren.
    > paliwo, ON, kapie dość mocno. mechanik najwcześniej rzuci okiem w

    Dodam, że te syfy - olej silnikowy, diesel są wyjątkowo niesympatyczne
    dla gleby i wód gruntowych, w których się kumulują. Nasze wnuki o tzw.
    "ziemi", będą się uczyły na lekcjach historii. To, co będą miały, to
    błocko olejowo-ropniaste.

  • 5. Data: 2018-03-13 00:12:20
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Poldek" <p...@i...eu> wrote in message

> [...]
    > gleby i wód gruntowych, w których się kumulują. Nasze wnuki o tzw.
    > "ziemi", będą się uczyły na lekcjach historii. To, co będą miały, to

    Nie wiem czemu uśredniasz na wszystkich ludków - mi z żadnego auta
    nie kapało, a jak zaczęło kapać po wymianie półośki to z tym walczę
    a nie zostawiam aby kapało...

    Ludzie po prostu tolerują małe kapanie bo naprawa droższa niż
    dolewki oleju, czy ubytki paliwa... Znam jednego któremu przewody
    paliwowe kapały gdzieś przy przednim nadkolu i zawiasie drzwi
    zostawiając plamy z benzyny na śniegu i też zastanawiał się czy
    naprawiać czy może nie warto, bo benzyna co ucieka tania...
    Dopiero jak mu uświadomiłem że ktoś przejdzie obok, rzuci peta
    i jego auto pójdzie z dymem to się wystraszył i się tym zajął :-)

  • 6. Data: 2018-03-14 11:08:50
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-03-13 o 00:12, Pszemol pisze:
> [...]
    > Dopiero jak mu uświadomiłem że ktoś przejdzie obok, rzuci peta
    > i jego auto pójdzie z dymem to się wystraszył i się tym zajął :-)

    Oczywiście, wielu myśli tylko o sobie, nie myśli o tym, że zasyfia
    planetę. Współczuję przyszłym pokoleniom ludzkości. Myślę, że nie będą
    miały dobrego zdania o nas - ludziach żyjących w XXI wieku.

  • 7. Data: 2018-03-14 11:48:41
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-03-14 o 11:08, Poldek pisze:

    > Oczywiście, wielu myśli tylko o sobie, nie myśli o tym, że zasyfia
    > planetę. Współczuję przyszłym pokoleniom ludzkości. Myślę, że nie będą
    > miały dobrego zdania o nas - ludziach żyjących w XXI wieku.

    A co trafia do ziemi czego tam nie było?

  • 8. Data: 2018-03-14 15:51:07
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Meteoryty.

  • 9. Data: 2018-03-14 21:55:01
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 14 marca 2018 11:09:29 UTC+1 użytkownik Poldek napisał:

    > Oczywiście, wielu myśli tylko o sobie, nie myśli o tym, że zasyfia
    > planetę. Współczuję przyszłym pokoleniom ludzkości. Myślę, że nie będą
    > miały dobrego zdania o nas - ludziach żyjących w XXI wieku.

    Pisze to facet który wprowadził do środowiska całkiem nowego blachosmroda(z z zapewne
    oszukanymi normami emisji itp) nie utylizując w sposób bezpieczny poprzedniego.