  • 1. Data: 2017-10-04 18:31:07
    Temat: karta graficzna do laptopa
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    Tak ostatnio zastanawiałem się nad zakupem laptopa, ale jakiegoś
    szybszego. Ku swojemu zaskoczeniu, znalazłem laptopy (używane) z
    naprawdę szybkim i7, ale karta graficzna jest tylko tak która jest
    "wbudowana" w procesor. No to szukam "gamingowego" laptopa. znalazłem,
    za ponad 4 tysiące, ale wyniki z 3dmarka tej laptopowej karty są
    porównywalen z moim starym radeonem 5770, za którego oferowano mi 200zł.
    Co chwila słysze o kartach podłączanych do usb. coś jak yeti. są, ale
    nikt nic nie wie, albo są to rodzaje przelotek, które same nic nie
    policzą (z wyświetlanej grafiki)
    Ostatnio widziałem na aliexpresie przelotkę z mini(a moze mikro) pci-e
    na duże pcie. w dużym pcie była duuuuża karta graficzna. teoretycznie
    mogło by to działać, o ile to laptopowe mini pcie wystarczy i... jest
    fizyczny dostęp. Łatwy dostęp jest do gniazd laptopowych, które służą do
    komunikacji z.... ze stacją dokującą. aż się prosi aby tam dołożyć
    wyjście na kartę graficzną. czy są takie laptopy, których stacje
    dokujące mają karty graficzne?

    ToMasz

  • 2. Data: 2017-10-04 20:23:04
    Temat: Re: karta graficzna do laptopa
    Od: z <...@...pl>

    Jesteś pewny że chcesz laptopa? Będziesz go nosił?
    Ucz się na błędach innych. U mnie stoi w tym samym miejscu od kilku lat.
    Bateria zdechła. Wolne to, kąty widzenia ekranu dramatyczne...
    Jak weszły tablety i smartfony nikomu już nie chce się go dźwigać.

    Jeśli chodzi o miejsce na biurku to można kupić dziś małe obudowy i
    zmieścić za monitorem (polizingi z i5 i gtx1050 za 1000-1500 zł). Będzie
    taniej, szybciej i wydajniej.

  • 3. Data: 2017-10-04 21:20:52
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 10/4/2017 6:31 PM, ToMasz wrote:
    > wyjście na kartę graficzną. czy są takie laptopy, których stacje
    > dokujące mają karty graficzne?

    Istnieje inne rozwiązanie. Wynosisz swojego peceta z dużą kartą grafiki
    na strych i grasz strumieniując steama czy korzystasz z softu nvidii.
    Responsywność jest na tyle dobra że dyskutowanie o niej przypomina
    audiofilstwo, jakość obrazu ok. Efektem czego masz lekkiego notebooka na
    którym w domu grasz w wypasione gry a w lesie masz 12h na oglądanie
    porno czy innego fb. Zaoszczedzone pieniądze wpakujesz w peceta.

    Jeśli zamiast "stacja dokująca" napiszemy "serwer na strychu" to
    wychodzi na to samo w sensie efektów.

    Przelotki z pci express na pci express x16 działają, ale są ekstremalnie
    niewygodne i niebezpieczne. Nie, nie chcesz tego.

  • 4. Data: 2017-10-04 23:09:18
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Przelotki z pci express na pci express x16 działają, ale są ekstremalnie
    > niewygodne i niebezpieczne. Nie, nie chcesz tego.
    dzięki.
    ja to bym chciał lapka z i7 imałym, (nawet odczepialnym) ekranem. do
    tego dwie stacje dokujące z wbudowanymi kartami graficznymi i na stałe
    podłączoną klawiaturą i monitorem. w domu siadam, wtykam (zamkniętego)
    laptopa do stacji dokującej - mogę internecić,grać itp.
    W pracy wtykam zamkniętego laptopa do stacji - robię co tam trzeba
    wystawiam faktury, drukuje itp. Zabieram w podróż laptopa z małym
    ekranem - patrzę na filmy, czytam cośtam - mały ekran mało energii. trzy
    kompy w jednym. zamiast każdy za tysiaka - zapłacę 3 tyś jednemu
    producentowi. nieekologiczne?

    ToMasz

  • 5. Data: 2017-10-05 09:01:45
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-10-04 o 23:09, ToMasz pisze:
> [...]
    > ekranem - patrzę na filmy, czytam cośtam - mały ekran mało energii. trzy
    > kompy w jednym. zamiast każdy za tysiaka - zapłacę 3 tyś jednemu

    Próbowałeś zdalny pulpit? TeamViewer czy coś w tym stylu.
    Intenety już teraz szybkie.
    U mnie jeden komp (akurat laptop bo tak wyszło ;-) ) chodzi nonstop. na
    nim mam pocztę bank i inne ważne rzeczy. Jak mam potrzebę to wbijam się
    do niego z kompa w pracy czy z tabletu czy ze smartfona. Nie przenoszę
    urządzeń tylko używam dostępnych pod ręką.
    Drożej?
    Jak byłem młodszy też zap... z laptopem ;-)

  • 6. Data: 2017-10-05 10:11:05
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

> [...]
    > ekranem - patrzę na filmy, czytam cośtam - mały ekran mało energii. trzy
    > kompy w jednym. zamiast każdy za tysiaka - zapłacę 3 tyś jednemu

    Nielogiczne i bez sensu.
    Jak podepniesz gówniany komp pod dobrą kartę graficzną to nie
    uzyskasz rewelacyjnych wyników. Procesor i płyta spowolni kartę
    graficzną. Ale faktycznie uruchomisz grę jeśli tylko o to chodzi.
    Jak wpiszesz w wyszukiwarkę "zewnętrzna karta graficzna do laptopa"
    do dostaniesz entuzjastyczne recenzje oszustów którzy w ten sposób
    dziękują za dostarczenie sprzętu do testów, sprzętów które nie
    są oferowane w sprzedaży lub przestały być oferowana bo kupiło
    go tylko kilku "analfabetów technicznych" liczących że i7_u i gt1080
    w laptopie będzie miało wydajność i7 i gt1080 w stacjonarnym.
    Tego ze radiatory w stacjonarnym mają większa objętość niż cały
    laptop z teoretycznie "tymi samymi" komponentami nie zauważają.

    Jak już napisano stacjonarny do gier, laptop do noszenia.
    Jak musisz na nim grać to strumieniowanie ze stacjonarnego.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2017-10-05 11:21:01
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2017-10-04 o 20:23, z pisze:
> [...]
    >
    > Jeśli chodzi o miejsce na biurku to można kupić dziś małe obudowy i
    > zmieścić za monitorem (polizingi z i5 i gtx1050 za 1000-1500 zł). Będzie

    Z tym szybciej i wydajniej to niekoniecznie :)

    Od paru lat mam laptopa z serii gaming i spokojnie gram w BF4 1080p,
    detale indywidualne ale to ze względu na specyfikę rozgrywki. Gram też w
    Diablo3, Strcraft II na full detalach.

    Tylko że mój lapek to 17" matryca matowa FHD (dobre kąty), procek i7,
    GTX780M, 16GB ram, SSD. Takie konfig to jak dla mnie minimum, obecnie są
    nowsze wersje NV. Po prostu nie każdy lapek z grafiką NV jest do gier bo
    taki GTX740/50 to się nada tylko do warcabów :)

    --
    Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć
    nie jestem pewien co do tej pierwszej - Albert Einstein

  • 8. Data: 2017-10-05 11:39:53
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-10-05 o 11:21, Chris pisze:
> [...]
    > nowsze wersje NV. Po prostu nie każdy lapek z grafiką NV jest do gier bo
    > taki GTX740/50 to się nada tylko do warcabów :)

    Z ciekawości bo nie gram :-)
    Ile taki laptop do grania teraz kosztuje?

  • 9. Data: 2017-10-05 11:43:58
    Od: kosmos <a...@u...pl>

    > Przelotki z pci express na pci express x16 działają, ale są ekstremalnie
    > niewygodne i niebezpieczne. Nie, nie chcesz tego.

    Zaciekawiłeś mnie, bo ja mam właśnie kartę graficzną podłączoną w ten
    sposób do laptopa - o co chodzi z tym niebezpieczeństwem? Bo co do
    niewygody to fakt, pewna jest ale jak dla mnie w pełni akceptowalna.

  • 10. Data: 2017-10-05 11:47:49
    Od: kosmos <a...@u...pl>

    W dniu 2017-10-05 o 10:11, RadoslawF pisze:
> [...]
    >
    > Jak już napisano stacjonarny do gier, laptop do noszenia.
    > Jak musisz na nim grać to strumieniowanie ze stacjonarnego.

    Nie byłbym taki kategoryczny - mam laptopa z możliwością podpięcia
    zewnętrznej karty graficznej (przez PCI Express) i taki zestaw działa
    całkiem przyzwoicie. Ma dużo ograniczeń, ale nie demonizowałbym ich
    specjalnie.