  • 1. Data: 2009-03-14 16:54:28
    Temat: kask szczękowy do 1000 PLN
    Od: jarle <jarle@_NOSPAM_o2.pl>

    Witam,

    poszukuję kasku jak w temacie z wysokim współczynnikiem jakości do ceny.
    Nie muszę jeździć ze znaną marką na czole, ważne, żebym miał dobry kask.

    Kilka moich oczekiwań co do kasku:

    1) Szczękowy, najlepiej czarny (niekoniecznie mat) albo w stonowanym
    kolorze max. do 1000 PLN
    2) Szyba nie przyciemniana i absolutnie nie parująca
    3) Blenda bardzo mile widziana
    4) Dobra aerodynamika (jeżdżę bez żadnych owiewek i nie chce, żeby głowa
    latała mi na boki)
    5) Dobra wentylacja i wyjmowana wyściółka
    6) Dobrze jak będzie stosunkowo cichy, chociaż zdaje sobie sprawę, że bez
    owiewek to może być mało realne.

    No i zasadnicze pytanie, czy taki kask można w ogóle kupić do takiej
    kwoty??
    Co polecacie i czy taki kask będzie tylko plastikiem na bańce, czy będzie
    czymś wzmacniany?

    A i jeszcze jedno, obiła mi się o uszy francuska firma GPA robiąca, która
    zasłynęła kaskami konnymi (bardzo dobrej jakości podobno) i od niedawna
    jest w Polsce za sprawą Boldoru. Firma tam ma kilka modeli, które
    spełniają moje oczekiwania (bez sprawdzenia głośności i aerodynamiki,
    rzecz jasna), ale czy warto ryzykować i kupować nieznaną firmę??
    Może ktoś zna te kaski i może coś o nich powiedzieć??

    Z góry dzięki za pomoc.
    pzdr

  • 2. Data: 2009-03-14 17:28:08
    Temat: Re: kask szczękowy do 1000 PLN
    Od: "Spider A.J." <n...@t...gmx.net>

    "jarle" <jarle@_NOSPAM_o2.pl> wrote

    [ciach]
    Airoh SV55-S Sport - 140 Euro
    Caberg Rhyno Klapphelm - 170 Euro
    Nolan N102 Special n-com - 250 Euro
    Schuberth C2 - 280 Euro

    Wystarczy?
    Nie wiem jak z Nolanem bo slyszalem rozne opinie o tych
    garnkach ale pozostale jak najbardziej ze szczegolnym
    poleceniem Schuberth bo to naprawde wysoka polka.
    Ceny louisa.

    --
    -=[Spider A.J.]=-
    Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)

  • 3. Data: 2009-03-14 18:19:28
    Od: jarle <jarle@_NOSPAM_o2.pl>

    A co z HJC FS-MAX??
    Jakie opinie użytkowników, polecacie, czy radzenie szukać czegoś innego??

  • 4. Data: 2009-03-14 18:24:27
    Od: "Spider A.J." <n...@t...gmx.net>

    "jarle" <jarle@_NOSPAM_o2.pl> wrote

    >A co z HJC FS-MAX??
    > Jakie opinie użytkowników, polecacie, czy radzenie szukać czegoś innego??

    Sam jezdze w garnku HJC i bardzo sobie chwale ten wybor,
    jak na srednia polke to cena/jakosc jest bardzo dobra, tyle ze ja mam
    integrala
    co do szczekowcow nie mam zadnych miarodajnych opinii:
    HJC z tego co wiem robi jeszcze dwa modele z podnoszona szczeka:
    HJC IS-Max z jakims super hiper systemem opuszczania blendy
    przeciwslonecznej
    cena okolo: 180 Euro
    i drugi HJC CL-Max z jakims podwojnym sysyemem zamykania szczeki
    cena okolo 140 Euro
    Nie znam szczekowcow HJC ale firma jako taka godna polecenia.

    --
    -=[Spider A.J.]=-
    Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)

  • 5. Data: 2009-03-14 21:45:04
    Od: "Alti" <a...@g...pl>

    Użytkownik "jarle" <jarle@_NOSPAM_o2.pl> napisał

    > A i jeszcze jedno, obiła mi się o uszy francuska firma GPA robiąca, która
    > zasłynęła kaskami konnymi (bardzo dobrej jakości podobno)

    To muszą mieć wyjebaną w kosmos aerodynamikę.......

    A co do tematu to ja ostatnio kupiłem na ebay.co.uk schuberta S1.
    Zapłaciłem 209Ł = ok 1100pln a kumpel odebrał i przywiózł mi do PL.
    Wojtek

  • 6. Data: 2009-03-14 21:46:06
    Od: "Alti" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Alti" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >

    > A co do tematu to ja ostatnio kupiłem na ebay.co.uk schuberta S1.
    > Zapłaciłem 209Ł = ok 1100pln a kumpel odebrał i przywiózł mi do PL.

    A co do szczekowców to widziałem na ebayu Schuberta C2 za ok 230Ł
    Wojtek

  • 7. Data: 2009-03-14 22:59:40
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-03-14 17:54:28 +0100, jarle <jarle@_NOSPAM_o2.pl> said:

    > Kilka moich oczekiwań co do kasku:
    >
    > 1) Szczękowy, najlepiej czarny (niekoniecznie mat) albo w stonowanym
    > kolorze max. do 1000 PLN

    Z racji pojawienia się C3, powinno dać radę znaleźć C2 w okolicach tej
    kwoty. Ino estetyka może nie każdemu pasować (złośliwi nazywają go
    "Gagarin" ;-)

    > 2) Szyba nie przyciemniana i absolutnie nie parująca

    W C2 napylany antifog ładnie daję radę, ale niestety po ok. 3 sezonach klęka.

    > 3) Blenda bardzo mile widziana

    C2

    > 4) Dobra aerodynamika (jeżdżę bez żadnych owiewek i nie chce, żeby
    > głowa latała mi na boki)

    C2 - bardzo dobra. Tak dobra, że prawie każda szyba na golasie
    paskudnie hałasuje i lepiej jest bez/z opuszczoną poniżej kasku.

    > 5) Dobra wentylacja i wyjmowana wyściółka

    W C2 wentylacja na twarz - ok, na czaszkę - średnio.

    > 6) Dobrze jak będzie stosunkowo cichy, chociaż zdaje sobie sprawę, że
    > bez owiewek to może być mało realne.

    C2 jest cichszy od integralnego Szuja XR1000 bez wisper kita. Do około
    140 km/h luźik, powyżej - zależy od siły i kierunku wiatru. Pod koniec
    całego dnia po autostradzie trochę we łbie szumi (ale ja nie lubię
    zatyczek).

    > Co polecacie i czy taki kask będzie tylko plastikiem na bańce, czy
    > będzie czymś wzmacniany?

    Jak się w C2 wyjebałem przy ~50 i przywaliłem najpierw ramieniem, a
    później głową, to w środku odczucie było takie, jakby mnie ktoś otwartą
    dłonią walnął w kask. Lekko przerysowany lakier, styropor pod spodem
    cały. Działa ;-)

    Sebastian
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

  • 8. Data: 2009-03-15 11:20:58
    Od: "TasmaN" <i...@w...pl>

    Użytkownik "Spider A.J." <n...@t...gmx.net> napisał w wiadomości

    > Nie wiem jak z Nolanem bo slyszalem rozne opinie o tych
    > garnkach ale

    N102 to nie koniecznie najlepszy wybor.

    Duza wygoda, dopasowanie, mila wysciolka to chyba jedyne atuty.

    Jednak IMO walke przegrywa zewnetrzna blenda - to zupelna pomylka.
    Raz ze zbyt slabe przyciemnienie, to jeszcze przy wiekszych prdkosciach
    blenda zaczyna zyc wlasnym zyciem i lata z gory na dol jak tylko sie glowa
    ruszy :/

    No i chyba juz standard w Nolanach - cholernie glosny kask :(((((((
    Na dluzsza trase bez mp3 ze sluchawkami nie ma sie co wybierac bo przez szum
    z kasku szlag czlowieka moze trafic :(

    Sam zastanawiam sie nad zmiana bo blenda i halas sa upierdliwe :(

    ---
    TasmaN
    Suzi GSXF750 + ryczacy IXIL :)

    /Forum GSXF: www.gsxf.pl/

  • 9. Data: 2009-03-17 20:25:55
    Od: i...@g...com

    On 15 Mar, 12:20, "TasmaN" <i...@w...pl> wrote:
    > Użytkownik "Spider A.J." <n...@t...gmx.net> napisał w
    wiadomościnews:gpgped$412$1@wueska.motocykle.org...

    > N102 to nie koniecznie najlepszy wybor.
    >
    > Duza wygoda, dopasowanie, mila wysciolka to chyba jedyne atuty.

    Z beczki airoha - odradzam Ci zdecydowanie Airoh Mathiss, ogolnie
    wyglada bardzo dobrze, halasuje znosnie (jak na predkosci <150, ale i
    tak uzywam stoperow), ale szlag mnie trafial jesienia gdy brak
    antifoga dawal w dupe jak rzadko. To jego podstawowa albo bardzo
    istotna wada. Z kaskow ponizej 1k chyba szukalbym HJC - narzeczonej
    zakupilem integrala IS-16 z AF i jest bardzo zadowolona. Kumpel kupil
    lepsiejszego integrala z HJC i trzeba bylo poprawic wlot na szczece
    (kiepskie mocowanie zlamalo sie w trakcie przesylki, ale banalnie
    naprawialne i przede wszystkim skutecznie).
    HJC to moim zdaniem niezle kaski z rozsadna kase. Tyle moich laickich
    rad po pierwszym sezonie :)

    p.s. jezeli szukasz szczekowca ze wzgledu na okulary - pamietaj ze
    szyba moze miec antifoga, ale okulary juz nie maja :> tez sprawdzalem,
    w tej konkurencji wygrwaja jednodniowe szkla kontaktowe.

    Jadu
    ER5 Blau

  • 10. Data: 2009-03-18 21:26:59
    Temat: Re: kask szczÄ&#65533;kowy do 1000 PLN
    Od: jarle <jarle@_NOSPAM_o2.pl>

    Dzięki za rady.

    Powiem szczerze, że już sam zaczynam się głupieć. Nie wiem, czy nie
    zdecyduje się w końcu na integrala, bo wszyscy mówią, że szczękowce na
    golasa, są za głośne.

    Ale jeszcz ostatnie pytanie z mojej strony, czy jakbym wybierał szczękowca
    (mimo wszystko jest mi do nich bliżej), to co byście polecili z:
    HJC FS-MAX
    NOLAN N 103
    ??