  • 1. Data: 2017-04-23 19:35:44
    Temat: katra sim LTE i starszy modem ?
    Od: john Stone <p...@g...com>

    mailem kiedys net na karte w playu (zdaje sie ze LTE w kazdym razie wyciagal 3-4GB/h)
    pozniej mialem net w orange lte
    i dzialal na tym modemie z playa bez zadnych zmian

    ostatnio sgubilem ten modem i kupilem z wygladu taki sam
    modem z playa ale bez LTE, mialem nadzieje ze bedzie dzialac
    w jakims tam trybie "3G" jedynie wolniej ..

    nieststy nie dziala.. karta jest raczej ok po wlozeniu pyta o pin itd, komp wykrywa
    modem itd ale modem jakby nie wykrywa
    sieci

    pytanie czy da sie cos z tym zrobic czy nie i po prostu musze kupic na allego jakis
    modem lte (a jak juz to wolalbym chyba wziac mozliwie jak najtanszy, jakies moze
    porady w tym temacie?)

  • 2. Data: 2017-04-23 23:13:17
    Temat: Re: katra sim LTE i starszy modem ?
    Od: Krzysztof Staniorowski <n...@k...net>

    john Stone <p...@g...com> wrote:
> [...]
    > modem z playa ale bez LTE, mialem nadzieje ze bedzie dzialac
    > w jakims tam trybie "3G" jedynie wolniej ..

    bo powinien działać

    > nieststy nie dziala.. karta jest raczej ok po wlozeniu pyta o pin itd,
    > komp wykrywa modem itd ale modem jakby nie wykrywa
    > sieci

    albo modem jest uszkodzony albo ma simlocka na inną sieć niż Twoja

    > pytanie czy da sie cos z tym zrobic czy nie i po prostu musze kupic na
    > allego jakis modem lte (a jak juz to wolalbym chyba wziac mozliwie jak
    > najtanszy, jakies moze porady w tym temacie?)

    powiedz coś więcej (marka i model modemu, Twój system operacyjny) to
    zobaczymy czy da się coś zrobić

    --
    Sent from my iPad via NewsTap :-)

  • 3. Data: 2017-04-23 23:40:13
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 23.04.2017 o 23:13, Krzysztof Staniorowski pisze:

    > bo powinien działać

    chyba że ma taryfę/kartę TYLKO lte z nadajników Play

    ToMasz

  • 4. Data: 2017-04-24 08:46:35
    Od: Krzysztof Staniorowski <n...@k...net>

    ToMasz <t...@p...fm.com.pl> wrote:
    > chyba że ma taryfę/kartę TYLKO lte z nadajników Play

    Nie ma i nie było takiej taryfy (oczywiście pomijam promocje typu "nie
    zliczamy transferu jeśli łączysz się po LTE" kilka lat temu). Nawet aero2
    pozwala wybrać, w której technologi się łączysz jeśli jesteś w zasięgu obu.

    --
    Sent from my iPad via NewsTap :-)

  • 5. Data: 2017-04-24 09:15:44
    Od: john Stone <p...@g...com>

    W dniu niedziela, 23 kwietnia 2017 23:13:25 UTC+2 użytkownik Krzysztof Staniorowski
    napisał:

    > bo powinien działać

    > albo modem jest uszkodzony albo ma simlocka na inną sieć niż Twoja

    > powiedz coś więcej (marka i model modemu, Twój system operacyjny) to
    > zobaczymy czy da się coś zrobić

    mam w sume 3 modemy wszystkie stare, ten kupiony ostatnio byl kupiony pod aero2 ale
    myslemem jak mowie ze to orange tez uciagnie,
    to jest E3131
    http://allegro.pl/modem-usb-huawei-e3131-h-2-bez-sim
    locka-aero2-play-i6089059015.html

    z aero2 dziala super z orangle lte bierze pin pozniej zwisa "wyszukiwanie sieci" ze 2
    minuty pozniej "karta sim
    jest nieaktywna"

    tych dwu starszych nie che mi sie na razie sprawdzac bo musialbym je wyciagac z szafy
    przekladac karte podlaczac, notowac itp a wychodze z domu - ale wczesniej sprawdzalem
    i oba tez nie łączą

    system to xp sp3 na jednym kompie i win10 na drugim

    chyba bede musial wybulic na 4 ty modem tylko nie wiem jaki chcialbym jakis tani
    (choc jak wszystkie w podobnej cenie to 10 zl w gore od minialnej ceny nie robi
    roznicy) bo kupowanie 5 modemow to troche wywalanie kasy (ale jak juz to chialbym
    taki ktory by dzialal z wiekszoscią tych internetow na karte ktore mozna kupic w
    kioskach)

    jakies porady? tnx

  • 6. Data: 2017-04-24 09:30:12
    Od: john Stone <p...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 24 kwietnia 2017 09:15:46 UTC+2 użytkownik john Stone napisał:

> [...]
    taki ktory by dzialal z wiekszoscią tych internetow na karte ktore mozna kupic w

    mysle moze o tym:

    http://allegro.pl/modem-lte-3g-4g-zte-mf823-100mb-s-
    aero2-play-plus-i6790073098.html?bi_s=ads&bi_m=p2,2&
    bi_c=249360

    tam pisza cos o antence ale mieszkam niedaleko od nadajnika i antena w poprzednim nie
    byla potrzebna choc mial chyba na nia wejscie, gdzies ta antenke moze nawet mam w
    szafce

    tylko male zmartwienie bo mam dwa nety aero2 i ten z orange i bede czasem przekladac
    jeden zamiast drugiego czy te softy z playa podobne nie pogryza sie? ale moze nie
    czy moze jest jakas inna opcja nic ten wyzej, 157 zeta
    troche duzo.. wolalbym wydac z 10-40 ;c ale chyba niema takiej opcji, na ten bez lte
    wydalem 90 zeta co mnie wpienia bo wszystko przez to ze poprzedni modem z lte po
    prostu wylecial mi z kieszeni jak jechalem na rowerze - przey*bane, tnx za info

  • 7. Data: 2017-04-24 11:58:50
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 24.04.2017 o 08:46, Krzysztof Staniorowski pisze:

> [...]
    > pozwala wybrać, w której technologi się łączysz jeśli jesteś w zasięgu obu.

    masz racje. co nie zmienia faktu, że mam taką kartę, która łączy się
    tylko z lte, bo z g2 wogóle nie działa, z g3 może nawiązać kontakt, ale
    danych nie prześle bo nie mam środków na koncie. Więc stary modem huawei
    mf60 "tak jakby" nie działa. (bo niema lte) nowy, nie pamietam nazwy
    (huawei 5xxx z lte) działa już chyba drugi rok non stop

    ToMasz

  • 8. Data: 2017-04-24 14:25:33
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Tak może być, że przez LTE masz "za darmo" w abo, a przez G3 płacisz osobno za dane
    za każdy Mb.
    To ma sens dla operatora, bo po LTE dane do Ciebie lecą jak błyskawica, a na G3
    blokujesz kanały rozmowne.

    -----

  • 9. Data: 2017-04-24 14:35:03
    Od: Krzysztof Staniorowski <n...@k...net>

    john Stone <p...@g...com> wrote:

> [...]
    > wywalanie kasy (ale jak juz to chialbym taki ktory by dzialal z
    > wiekszoscią tych internetow na karte ktore mozna kupic w kioskach)

    Dziwny ten Twój E3131... Jeśli serio jest bez simlocka (i jeśli sprzedawca
    na allegro nie spier^%$#* na etapie zdejmowania powyższego i/lub wgrywania
    firmware wolnego od brandingu) to oczywiście powinno działać bez
    najmniejszych problemów. Testowałeś tę kartę SIM z jakimś innym
    urządzeniem? Działa gdziekolwiek?

    --
    Sent from my iPad via NewsTap :-)

  • 10. Data: 2017-04-24 15:58:05
    Od: john Stone <p...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 24 kwietnia 2017 14:35:05 UTC+2 użytkownik Krzysztof
    Staniorowski napisał:

> [...]
    > firmware wolnego od brandingu) to oczywiście powinno działać bez
    > najmniejszych problemów. Testowałeś tę kartę SIM z jakimś innym

    nie testowalem bo nie mam na czym.. ale jesli tak to moze jutro zaniose do znajomego
    by sprawdzil...
    karta jest nowa, tj ten modem lte co mialem zgubilem razem z kartą, zglosilem i
    orange przyslal duplikat pocztą
    jesli to powinno dzialac to zaiste nie wiem