  • 1. Data: 2015-07-18 23:52:08
    Temat: kids react to walkmans
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    kids react to: walkmans

    https://youtu.be/Uk_vV-JRZ6E

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 2. Data: 2015-07-19 00:08:18
    Temat: Re: kids react to walkmans
    Od: "Akond ze Skwak" <a...@z...skwak>

    Podobnie by wyglądało gdyby dać to małpie.

  • 3. Data: 2015-07-19 20:36:34
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 19.07.2015 00:08, Akond ze Skwak wrote:
    > Podobnie by wyglądało gdyby dać to małpie.

    Zapomniał wół jak cielęciem był. Jak dzieci w wieku 5 lat latach 70-tych
    zareagowałyby na wielki jak szafa patefon?
    Z rozmów z osobami w wieku 50-60 lat wiem, że gdy miały te 5-6 lat nawet
    współczesna im technologia wydawała się na tyle "kosmiczna", że dało im
    się wmówić bajkę o tym jak to "ludzie co gadają w radiu wchodzą do niego
    przez to świecące oczko".

    Jakub Rakus

  • 4. Data: 2015-07-25 08:01:52
    Od: "Akond ze Skwak" <a...@z...skwak>

> [...]

    >Z rozmów z osobami w wieku 50-60 lat wiem, że gdy miały te 5-6 lat nawet
    >współczesna im technologia wydawała się na tyle "kosmiczna", że dało im

    Popatrz na film jeszcze raz. To nie kosmiczna technologia powoduje problem.
    Te dzieci maję już zaprogramowane odruchy ... smartfonowe.

    Gdyby dać im patefon z XIX wieku pewnie szukałyby wyświetlacza i miejsca
    gdzie reaguje na macanie.

  • 5. Data: 2015-07-25 08:39:22
    Od: Luke <l...@l...net>

    W dniu 2015-07-25 o 08:01, Akond ze Skwak pisze:

    > Gdyby dać im patefon z XIX wieku pewnie szukałyby wyświetlacza i miejsca
    > gdzie reaguje na macanie.

    A mnie się wydaje, że problem leży jeszcze gdzie indziej.

    Przez te kilkanaście lat życia ci ludzie nie zadali sobie jakiegokolwiek
    trudu, aby (a wymaga to minutę owego "macania" na smartfonie w
    dzisiejszych internetowych czasach) dowiedzieć się, że takie urządzenie
    istniało, a nawet - mniej więcej - jak działało. I to jest dopiero problem!

    L.

  • 6. Data: 2015-07-25 10:42:05
    Od: "Akond ze Skwak" <a...@z...skwak>

> [...]
    >istniało, a nawet - mniej więcej - jak działało. I to jest dopiero problem!

    Na pewno też, ale ...
    wracając do filmu - pokazane tam są dzieci ( nie z Polski) które od małego
    wychowywane są w technologii smartfonowej.
    Jeżeli naciśniesz za mocno, przekręcisz, upuścisz, uderzysz, rzucisz to
    zepsujesz.
    Czynności takie jak : wciśnij, przekręć, otwórz, zmień nośnik, zmień baterię
    nie będą w powszechnym użyciu.
    Jedynie pomacaj, zrób gest, rozpłacz się. Ewentualnie oddaj do serwisu.

  • 7. Data: 2015-07-25 11:29:05
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 25 Jul 2015 08:39:22 +0200, Luke <l...@l...net> wrote:
> [...]
    urządzenie
    > istniało, a nawet - mniej więcej - jak działało. I to jest dopiero

    To pikuś, oni nawet przez te lata nie zainteresowali się jak
    urządzenie, które używają jest zbudowane i jak działa.

    --
    Marek

  • 8. Data: 2015-07-26 21:21:30
    Od: Luke <l...@l...net>

    > To pikuś, oni nawet przez te lata nie zainteresowali się jak urządzenie,
    > które używają jest zbudowane i jak działa.

    Hmm... ogólnie rzecz ujmując, wyjaśnienie zasady działania komputera lub
    smartfonu od zera, w przypadku osób w takim wieku, jest chyba
    niewykonalne. Natomiast podstawy elektroniki plus zasada działania
    magnetofonu, na moje oko - w kilka wieczorów opowiadania - się da.

    L.

  • 9. Data: 2015-07-26 22:22:39
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jakub Rakus napisał:

    > Zapomniał wół jak cielęciem był. Jak dzieci w wieku 5 lat latach 70-tych
    > zareagowałyby na wielki jak szafa patefon?

    Zupełnie normalnie. To podobne było do ówcześnie używanych gramofonów.

    Przypomniało mi się, jak mnie w stanie wojennym godzina milicyjna zastała
    gdzieś u znajomych w podwarszawsiej miejscowości (młodszym wyjaśnie: rok
    1982). Trzeba było zanocować. A nie sam jeden byłem w tej sytuacji.
    Ktoś zapytał, czy czegoś grającego nie ma, żeby noc weselej przeszła.
    Gospodarze odpowiedzieli, że jest, nawet mają duży zapas płyt, ale sprzęt
    zepsuty. Wszyscy jakoś tak na mnie spojrzeli, z nadzieją, że jakoś to da
    się naprawić. No i się okazało, że to był patefon. Naprawa była prosta
    -- ktoś po prostu nalał do mechanizmu oleju jadalnego, który się utwardził.
    Na szczęście był w domu rozpuszczalnik.

> [...]
    > współczesna im technologia wydawała się na tyle "kosmiczna", że dało im
    > się wmówić bajkę o tym jak to "ludzie co gadają w radiu wchodzą do niego

    Akurat łapię się do tej grupy wiekowej, więc jest okazja, by porozmaiwć.
    Powiem krótko: bzdura. Natomiast doskonale pamiętam swoją prababkę Marię.
    Urodzona jeszcze dość głęboko w XIX wieku, dojrzałość osiągnęła zanim na
    dobre pojawiło się radio. Dożyła wieku sędziwego, więc dobrze ją pamiętam.
    To Ona uciszała nas, dzieci, gdy w telewizji mówił Ważny Pan -- bo to
    przecież nieładnie tak mu przeszakdzać. Nie miałem z prababką kontaktu
    na co dzień, więc łatwo mi zlokalizować w czasie opisany incydent. Lata
    sześćdziesiąte, a ja miałem wtedy dokładnie sześć i pół roku. Prababka
    należała do ostatniego pokolenia, które mogło myśleć w ten sposób.

    Jarek

    PS
    Prababka była znakomita!

    --
    Siegodnia koncierta nie budiet, patamu szto organisty nasrali w ptefon.

  • 10. Data: 2015-07-26 23:16:38
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > To Ona uciszała nas, dzieci, gdy w telewizji mówił Ważny Pan -- bo to
    > przecież nieładnie tak mu przeszakdzać.

    I w sumie nie była bez racji - jak się robi coś, co ja nazywam "stereo i w
    kolorze", a określam tak, gdy np. w programie publicystycznym w TV zaczyna
    naraz mówić kilku, pierdolnik się robi, nikt nikogo nie słucha, widzowie
    chuj rozumieją, ale "muńdre głowy" napieprzają (i bywa, że obrażają się na
    siebie nawzajem)... Takowoż, gdy "pan w TV mówi", a ktoś w pokoju tego pana
    słucha, to jak ktoś inny mówi też, to przeszkadza, choć tutaj to w
    odbiorze...

    > PS
    > Prababka była znakomita!

    W to nie wątpię!
    Wielu ludzi starszej dany miało/ma (jeśli żyją) coś, czego wprost nie
    potrafię określić, czego dziś mi często brakuje... W skrócie i uproszczeniu,
    odczuwam to jako okazywany mi szacunek i poważne traktowanie. Zresztą, sam
    już jestem w wieku, że mógłbym być dziadkiem.

    PS za słownictwo przepraszam, ale potrzebne mi było do wzmocnienia
    wypowiedzi, w żadnym razie nie stanowiło tzw. "przecinka".

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100