  • 1. Data: 2014-04-20 22:32:52
    Temat: kiedy najlepiej/najłatwiej
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    .... wykopać kłącze Miskanta olbrzymiego?
    Po kilkunastu latach mała sadzonka rozrosła się aż nadto.
    Teraz "wchodzi" w trawnik, co nie odpowiada.
    Kiedyś kłącza powinny być bardziej podatne.
    Ale kiedy?
    Jak do tej pory, to siekiera, czy osty szpadel nie wystarczały.

    A może randap?

    Pozdrawiam Krycha.

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 2. Data: 2014-04-20 23:28:04
    Temat: Re: kiedy najlepiej/najłatwiej
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    W dniu 2014-04-20 22:32, Krycha pisze:
> [...]
    > Kiedyś kłącza powinny być bardziej podatne.
    > Ale kiedy?
    > Jak do tej pory, to siekiera, czy osty szpadel nie wystarczały.

    Stare, zaschłe splatane kłącza zawsze będą równie twarde
    a rosnąc kilka lat na tym samym stanowisku rozbudowały się głęboko.
    Teraz jest najlepsza pora bo najmniej uszkodzisz część kępy , która ma
    pozostać.
    Roundap zabiłby cała roslinę ale zaschnięta karcz pozostałaby
    w glebie i tak na kilka lat
    Ja do podziału kęp zrobiłem sobie przecinak z siekiery do której
    dospawałem kawał stalowego trzpienia w który walę 5kg młotem.
    Po rozkuciu kępy dalej to pikuś, trzeba tylko obkopać wokół część kępy
    do usunięcia , podcinając od dołu szpadlami w koncu uda się Tobie ją
    oderwać.

    --
    z pozdrowieniami i uśmiechami
    smal

    sklep: http://trawki.pl/
    http://facebook.com/trawki

  • 3. Data: 2014-04-21 22:25:45
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-04-20 23:28, Tadeusz Smal pisze:

> [...]
    > Po rozkuciu kępy dalej to pikuś, trzeba tylko obkopać wokół część kępy
    > do usunięcia , podcinając od dołu szpadlami w koncu uda się Tobie ją

    Nie obejdzie się bez tych dwóch narzędzi, siekiery z dospawanym
    trzpieniem (poproszę o zdjęcie) i 5 kg-owego młota.
    Rozejrzę się. A myślałam, że mam już wystarczająco dużo narzędzi
    potrzebnych do obsługi działki, ale okazało się że nie ;-).

    Pozdrawiam Krycha.

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 4. Data: 2014-04-21 23:32:18
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 21 Apr 2014 22:25:45 +0200, Krycha napisał(a):

> [...]
    > Rozejrzę się. A myślałam, że mam już wystarczająco dużo narzędzi
    > potrzebnych do obsługi działki, ale okazało się że nie ;-).

    Ognisko rozpal w tym miejscu.