  • 1. Data: 2019-12-06 22:09:33
    Temat: klej do styropianu zamiast klej do kasetonów
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    Seniorzy życzą sobie kasetony na suficie. ale sufit jest chropowaty. mam
    obawy ze klej poliuretanowy, taki do kasetonów, złapie same "chropy",
    będzie wymagał długiego podtrzymywania kasetonów, a może i po czasie
    zaczną odpadać. Czy coś stoi na przeszkodzie aby ozdobne kasetony
    sufitowe, przykleić klejem do styropianu ocieplającego sciany budynku?

    ToMasz

  • 2. Data: 2019-12-06 22:13:16
    Temat: Re: klej do styropianu zamiast klej do kasetonów
    Od: s...@g...com

    On Friday, 6 December 2019 15:09:37 UTC-6, ToMasz wrote:
> [...]
    > zaczną odpadać. Czy coś stoi na przeszkodzie aby ozdobne kasetony
    > sufitowe, przykleić klejem do styropianu ocieplającego sciany budynku?

    Nic.
    Ja kleilem sylikonem.

    Jak sie wkurzalem przy pierwszych 10-20 kasetonach korzystajac z kleju tego
    przezroczystego tak bylem szczesliwy jak zaczalem uzywac sylikonu.

    Te pierwsze 10-20 kleilem chyba caly dzien.

    Reszte (jakas setke) przykleilem chyba w 2h. Ale oszukiwalem bo mialem pomocnika co
    mi sylikonowe ciapki na styro robil...

  • 3. Data: 2019-12-07 06:55:41
    Od: e...@g...com

    Dlamnie to fajans i popelina, chyba, ze ma toto cos docieplic.

  • 4. Data: 2019-12-07 09:06:38
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 07.12.2019 o 06:55, e...@g...com pisze:
    > Dlamnie to fajans i popelina, chyba, ze ma toto cos docieplic.

    sufit jest chropowaty, nie równy i zalany. Czy widzisz inne tanie
    rozwiązanie? Zauważ że w pierwszym liście jest słowo "seniorzy".
    ToMasz

  • 5. Data: 2019-12-07 09:10:59
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 7 grudnia 2019 09:06:46 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:

    > sufit jest chropowaty, nie równy i zalany. Czy widzisz inne tanie
    > rozwiązanie?
    Płyta karton-gipsowa

  • 6. Data: 2019-12-07 10:12:30
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 7.12.2019 o 09:06, ToMasz pisze:

    > sufit jest chropowaty, nie równy i zalany. Czy widzisz inne tanie rozwiązanie?
    > Zauważ że w pierwszym liście jest słowo "seniorzy".

    Nie przejmuj się malkontentami i klej te kasetony choćby
    silikonem, by starzyki czuły się jak na zamku w Szydłowcu:

    https://zapodaj.net/e3dded4335f63.jpg.html

  • 7. Data: 2019-12-07 17:35:51
    Od: Hans Kloss <l...@g...com>

    Nie chcę się czepiać ale dlaczego seniorzy=tanie rozwiązania?. Najtansze będzie
    naklejenie tapety raufazy i pomalowanie emulsją, choć nierowności i tak będzie widać.

  • 8. Data: 2019-12-07 18:56:42
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-12-07 o 17:35, Hans Kloss pisze:
    > Nie chcę się czepiać ale dlaczego seniorzy=tanie rozwiązania?. Najtansze będzie
    naklejenie tapety raufazy i pomalowanie emulsją, choć nierowności i tak będzie widać.

    Raczej nie tanie tylko o bajzel chodzi. Senior się wqr..ia jak mu się
    mir domowy zakłóca i wyłącza z użytku pomieszczenie na parę dni plus syf
    w mieszkaniu.
    U rodziców oprócz sypialni robiłem jednak sufity normalnie na gładko, bo
    wreszcie są materiały porządne, a sufit podobnie śmietnik po starych
    kasetonach plus szczeliny między płytami takie, że łyżka stołowa
    wchodziła. Szła w te szczeliny masa do spoinowania z włóknem szklanym
    plus na to siatka, znowu pacanie masą a potem 3 warstwy gładzi żeby to
    wszystko sumarycznie schować. W małej sypialence na samym końcu
    zdecydowali że odświeżony kaseton wystarczy na ten syf na suficie.

    Co do klejenia - kleiłem taką masą białą z wiaderka nakładaną
    szpachelką. Zero problemów, szło jak przecinakiem i miał głeboko w
    poważaniu chropowatości, szczeliny itp. Byle nie fale dunajec. Ten klej
    przeźroczysty co był kiedyś w tubkach dziadowski strasznie.

    zdrówko

    --
    Irokez

  • 9. Data: 2019-12-08 07:54:27
    Od: s...@g...com

    On Saturday, 7 December 2019 02:06:46 UTC-6, ToMasz wrote:

    > sufit jest chropowaty, nie równy i zalany. Czy widzisz inne tanie
    > rozwiązanie? Zauważ że w pierwszym liście jest słowo "seniorzy".

    Mozna zaciagnac gladzia gipsowa. Idealnie nie bedzie ale klawiatury po szalunku juz
    widac nie bedzie.
    Jak dasz odpowiedni zyrandol to fal dunaju tez nie bedzie.

    Alternatywnie mozna nakleic styro 2-3cm. W wiekszych kawalkach. I to se wyrownac i
    gipsem zaciagnac. Bedzie i rowniej i ciszej i ciutke cieplej. Jak dobrze podkleisz to
    problemow z wilgocia tez nie bedzie.

    Inna alternatywa to sufit podwieszany.

    Ale to jak i cokolwiek poza kasetonami to juz wiecej roboty i syfu.