  • 1. Data: 2018-02-08 12:23:48
    Temat: klej montazowy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Takie reklamowki

    https://www.youtube.com/watch?v=d6qBVvjZcEU

    https://www.youtube.com/watch?v=m7c848qjPcA
    https://www.youtube.com/watch?v=XqntOX9TkzQ

    No i jestem jeszcze glupszy niz wczesniej :-)

    To dwa rozne produkty, ale niby podobne, a juz sie pogubilem - trzyma
    czy nie trzyma i mozna poprawic ?
    Tytan trzyma na rozciaganie od razu, ale przesunac mozna, mamut z
    kolei od poczatku sie nie przesuwa.
    A kiedy sie utwardza i z jakiego powodu ?

    Mamuta sobie kupilem i przetestuje, tylko ... opakowanie jest
    jednorazowe.
    "Dysza" w odroznieniu od silikonow nie przewiduje zamykania po uzyciu,
    zostaje szeroka dziura ... musze najpierw jakas zakretke poszukac :-)

    J.

  • 2. Data: 2018-02-08 12:36:02
    Temat: Re: klej montazowy
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-02-08, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > "Dysza" w odroznieniu od silikonow nie przewiduje zamykania po uzyciu,
    > zostaje szeroka dziura ... musze najpierw jakas zakretke poszukac :-)

    Idę o zakład, że przesunąć można oba, oczywiście nie za długo. Zobacz
    jak wygląda wyciskanie z tubki. To się zachowuje jak praktycznie ciało
    stałe ale na tym etapie niesprężyste (przed usieciowanie). To oznacza,
    że te kleje są najprawdopodoniej wysoce tiksotropowe, co oznacza, że
    dopoóki nie użyjesz odpowiednio duzej siły to zachowują się właśnie jak
    ciało stałe, a jak siła jest duża to zaczynają płynąć.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2018-02-08 12:59:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2018-02-08, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]

    >jak
    >ciało stałe, a jak siła jest duża to zaczynają płynąć.

    No ale widzisz - 18kg wisi na scianie na mamucie i nie splywa.
    A nie widac, zeby te cegly przesuwal Pudzian ...

    Fakt, ze powierzchnia rozna.

    J.

  • 4. Data: 2018-02-08 14:02:41
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-02-08, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > No ale widzisz - 18kg wisi na scianie na mamucie i nie splywa.
    > A nie widac, zeby te cegly przesuwal Pudzian ...
    >
    > Fakt, ze powierzchnia rozna.

    Powierzchnia duża, porowata. Z tym 18kg klocem to bardziej efekt
    psychologiczny MZ. Nie zdziwiłbym się, jeśliby mokry, półstały gips
    budowlany tyle utrzymał jakby go dobrze docinąć. Tez jest tiksotropowy.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2018-02-08 15:46:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2018-02-08, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >psychologiczny MZ. Nie zdziwiłbym się, jeśliby mokry, półstały gips
    >budowlany tyle utrzymał jakby go dobrze docinąć. Tez jest

    I slusznie
    https://www.youtube.com/watch?v=HXHQpCXuLWI
    https://www.youtube.com/watch?v=PB8TWMKHHMQ

    Ale mnie to pewnie by sie wszystko na glowe zwalilo :-P

    J.

  • 6. Data: 2018-02-08 17:49:10
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-02-08 o 12:23, J.F. pisze:
> [...]
    > "Dysza" w odroznieniu od silikonow nie przewiduje zamykania po uzyciu,
    > zostaje szeroka dziura ... musze najpierw jakas zakretke poszukac :-)

    Prawda jest taka, że najpodlejszy silikon za 6 zł tak samo trzyma. Jak
    już zwiąże.

    Robert

  • 7. Data: 2018-02-11 22:34:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 8 Feb 2018 12:23:48 +0100, J.F. napisał(a):
    > Takie reklamowki [...]

    No i sprobowalem tego Mamuta
    -leciutko pachnie mięta/mentolem,
    -faktycznie tiksotropowy, gesty, nie nadale sie do zalewania, bo sie
    nie rozlewa. Podgrzanie suszarka nie pomaga.

    -ale zeby cegle utrzymal ? troche watpie.

    -wyszlo bardzo brzydko, bo sie wszystkiego czepia, nie ma jak
    wygladzic. Teflonowa szpachelka ? A w srodku pewnie sporo powietrza.
    Dziala namydlony palec, ale czy wolno uzywac ? Tajemniczy produkt.

    -po ~30 min tworzy sie "skórka", ale pod nia miekko. Poczekamy
    zobaczymy. A mam grubo.

    -jak zamknac kartusz - nie wiem. Tzn zakleilem tasma.
    w dziurze taka "gwiazdka", ktora dzieli strumien na 3 czesci - i nie
    wiem - istotna, czy za malo czubek ucialem.

    J.

  • 8. Data: 2018-02-11 22:45:00
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-02-11 o 22:34, J.F. pisze:

> [...]
    > Dziala namydlony palec, ale czy wolno uzywac ? Tajemniczy produkt.
    >
    > -po ~30 min tworzy sie "skórka", ale pod nia miekko. Poczekamy

    Do przyszłego sezony narciarskiego będzie ok. :-)

    > -jak zamknac kartusz - nie wiem. Tzn zakleilem tasma.

    Nie warto. Zostaw. Za dzień, dwa wyjmiesz czopek co wystaje z dyszy.
    Po miesiącu odkręcisz dyszę i wyjmiesz czopek z dyszy od tyłu.
    Po kilku miesiącach wyjmiesz czopek z kartusza.

    Robert

  • 9. Data: 2018-02-14 15:29:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 11 Feb 2018 22:45:00 +0100, Robert Wańkowski napisał(a):
> [...]
    [...]
    > Do przyszłego sezony narciarskiego będzie ok. :-)

    Zrobilem dwa kontrolne gluty, po dwoch dobach jest ok 4mm "skorupy", a
    w srodku ciagle maź. Niestety nie mam pomyslu jak to sprawdzac bez
    oderwania. Ani czy to liniowe w czasie jest.

    Obcasy w butach dosc twarde juz, ale jeden jakby miekszy.
    ten byl podgrzewany suszarka przy nakladaniu.

    > Nie warto. Zostaw. Za dzień, dwa wyjmiesz czopek co wystaje z dyszy.
    > Po miesiącu odkręcisz dyszę i wyjmiesz czopek z dyszy od tyłu.
    > Po kilku miesiącach wyjmiesz czopek z kartusza.

    Tak to chyba jakos bedzie, tylko tu dysza szeroka.

    J.

  • 10. Data: 2018-02-15 03:58:31
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-02-14, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Zrobilem dwa kontrolne gluty, po dwoch dobach jest ok 4mm "skorupy", a
    > w srodku ciagle maź. Niestety nie mam pomyslu jak to sprawdzac bez
    > oderwania. Ani czy to liniowe w czasie jest.

    Jak ciasto, szpilką (igłą do strzykawki) może? Nakłujesz, będzie się
    lepić lub nie, albo i trochę mazi wycieknie...

    > Obcasy w butach dosc twarde juz, ale jeden jakby miekszy.
    > ten byl podgrzewany suszarka przy nakladaniu.

    Jakies obkurczenia są?

    --
    Marcin