  • 1. Data: 2011-07-14 02:53:27
    Temat: klocki z tylu
    Od: seweryn <s...@o...pl>

    chcialem zapytac odnosnie aut, gdzie z przodu i tylu jest hamulec
    klocek+tarcza (ford mondeo mk3) - czy zuzycie nastepuje wzglednie
    rownomiernie i wymiana klockow powinna nastepowac mniej wiecej w tym
    samym czasie ? wczesniej jezdzilem autkami, ktore mialy z tylu hamulce
    bebnowe, ktore byly znacznie bardziej trwale i wymagaly konserwacji
    rzadziej niz hamulce przednie.

    Z przodu klocki wymienialo sie raz / dwa razy do roku a tyl w zasadzie
    tylko od wielkiego dzwonu jak to jest przy autach, gdzie przod i tyl ma
    klocki ? czy zywotnosc klockow z tylu jest mniej wiecej taka sama jak z
    przodu ? czy na przegladach wymieniacie klocki przod i tyl jednoczesnie ?

  • 2. Data: 2011-07-14 03:17:18
    Temat: Re: klocki z tylu
    Od: to <t...@x...abc>

    begin seweryn

> [...]
    > klocek+tarcza (ford mondeo mk3) - czy zuzycie nastepuje wzglednie
    > rownomiernie i wymiana klockow powinna nastepowac mniej wiecej w tym

    Oczywiście. Jeśli zużycie nie następuje w tym samym czasie z dokładnością
    do tygodnia to auto należy wyrzucić.

    > Z przodu klocki wymienialo sie raz / dwa razy do roku a tyl w zasadzie
    > tylko od wielkiego dzwonu jak to jest przy autach, gdzie przod i tyl ma
    > klocki ?

    Wymiana wymiana, ale ciesz się, że Ci klocek nie wypadł. To też się
    zdarza.

  • 3. Data: 2011-07-14 08:34:51
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 14.07.2011 02:53, seweryn pisze:
> [...]
    > klocki ? czy zywotnosc klockow z tylu jest mniej wiecej taka sama jak z
    > przodu ? czy na przegladach wymieniacie klocki przod i tyl jednoczesnie ?

    Z tyłu zdecydowanie rzadziej się wymienia.
    Kupując auto, klocki z tyłu miałem zużyte w ~20..30% od tego czasu już 2
    razy wymieniałem przednie, przymierzam się do 3 wymiany i dopiero teraz
    planuję wymienić również tył.

  • 4. Data: 2011-07-14 09:16:25
    Od: "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com>

    "Albercik" <n...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > Kupując auto, klocki z tyłu miałem zużyte w ~20..30% od tego czasu już 2
    > razy wymieniałem przednie, przymierzam się do 3 wymiany i dopiero teraz

    Zalezy od auta. W Vectrze C akurat wymienia sie i przod i tyl w podobnym
    czasie, albo nawet tyl czesciej (przynajmniej tak zeznaje serwis, w ktorym
    wymienialem najpierw tyl, a potem przod).

    --
    Axel

  • 5. Data: 2011-07-14 11:07:43
    Od: "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl>

    "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com> wrote in message
> [...]

    > czasie, albo nawet tyl czesciej (przynajmniej tak zeznaje serwis, w ktorym
    > wymienialem najpierw tyl, a potem przod).

    ??? Szok - masz to gdzies na pismie/ksiazce serwisowej?

    U mnie 1 wymiana tylu na 3 przednie.

  • 6. Data: 2011-07-14 11:43:52
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 14-07-2011 09:16, Axel pisze:

    > Zalezy od auta. W Vectrze C akurat wymienia sie i przod i tyl w podobnym
    > czasie, albo nawet tyl czesciej (przynajmniej tak zeznaje serwis, w ktorym
    > wymienialem najpierw tyl, a potem przod).

    Jeśli samochód ma dobrze zbalansowany układ hamulcowy to wymienia się
    mniej więcej w podobnym czasie :)

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 7. Data: 2011-07-14 11:47:38
    Od: mleko <m...@m...ml>

    On 2011-07-14 11:43, DoQ wrote:

    > Jeśli samochód ma dobrze zbalansowany układ hamulcowy to wymienia się
    > mniej więcej w podobnym czasie :)

    O co w przypadku, gdy auto ma dobrze zbalansowany układ hamulcowy, ale
    90% przebiegu jest z mocno dociążonym tyłem?

  • 8. Data: 2011-07-14 11:48:52
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 14-07-2011 11:47, mleko pisze:
    > O co w przypadku, gdy auto ma dobrze zbalansowany układ hamulcowy, ale
    > 90% przebiegu jest z mocno dociążonym tyłem?

    Wtedy może się okazać, że tył skończy się nieco wcześniej niż przód.
    Jednak dalej nie będzie to jakaś wielka różnica.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 9. Data: 2011-07-14 12:19:22
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-07-14, DoQ <p...@g...com> wrote:

    > Jeśli samochód ma dobrze zbalansowany układ hamulcowy to wymienia się
    > mniej więcej w podobnym czasie :)

    W życiu.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 10. Data: 2011-07-14 12:40:50
    Od: DoQ <p...@g...com>

    > W życiu.

    Ależ tak. Mało tego, przy odpowiednim stylu jazdy w nowoczesnym
    samochodzie możesz zużyć tylko jedną stronę np. lewy tył i jest to jak
    najbardziej normalne.

    Pozdrawiam
    Paweł