  • 1. Data: 2018-04-19 21:43:19
    Temat: kolejne potrącenie na pasach. Jaki będzie werdykt?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    jeden samochód się zatrzymał "puszczając" pieszego - drugi nie.
    https://www.tvn24.pl/piesza-potracona-na-pasach-w-to
    maszowie-lubelskim,830791,s.html

    Ze dwa tygodnie temu rozmawialiśmy o świętych krowach na pasach. moim
    zdaniem drugi kierowca (ten który wrąbał) na 100% jest winny
    nieustąpienia pierwszeństwa, ale pod koła, to mu pieszy sam wlazł jak
    ślepy. Co na to powie sąd? Bo ja sobie dam jaja ogolić ze wina w 100%,
    za wszystko spadnie na kierowce.

    ToMasz

  • 2. Data: 2018-04-19 22:05:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 19 Apr 2018 21:43:19 +0200, ToMasz napisał(a):
> [...]
    > nieustąpienia pierwszeństwa, ale pod koła, to mu pieszy sam wlazł jak
    > ślepy. Co na to powie sąd? Bo ja sobie dam jaja ogolić ze wina w 100%,

    A kierowca kim byl ?

    Jesli spadnie ... no coz, bylo duzo czasu na hamowanie.

    A tak w ogole - tam przeciez swiatla sa. Wylaczone byly ?

    J.

  • 3. Data: 2018-04-19 22:39:07
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > A tak w ogole - tam przeciez swiatla sa. Wylaczone byly ?
    >
    > J.

    Ja mam dużą wyobraźnie, więc napisze Wam co widział nieszczęsny
    kierowca. jedzie, lekko zmęczony, widzi że nad skrzyżowaniem jest
    migające żółte, mam pierwszeństwo - myśli . po prawej pojawia się
    "furgonetka" zasłaniająca pierwszy pas przejścia dla pieszych. dodatkowo
    furgonetka ma załączony prawy kierunkowskaz. gdyby nie miała, może
    nieszczęsny kierujący zastanowił by się - czemu nie jedzie, bez migacza,
    tak stoi na prostej wolnej drodze? aaa pasy tam są!" W tym przypadku
    kierunkowskaz spowodował wyłączenie tej procedury w mózgu. prawy migacz
    = będzie zjeżdżał z jezdni, niech sobie hamuje, jak go ominę. W momencie
    gdy zauważył pieszego/pieszą, to już było za późno. _JA_ bym powiedział
    że pieszy wtargnął na drugi pas. _ w przepisach_ niema czegoś takiego.
    Pieszy ma pierwszeństwo na pasach i basta. nawet jeśli nie widać
    pieszego to ma pierwszeństwo. niestety, płacić za niedorobiony przepis
    będziemy wszyscy. albo paraliżem miast, albo składkami
    ubezpieczeniowymi, albo - bezpośrednio - wyrokami sądu

    ToMasz

  • 4. Data: 2018-04-20 03:58:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 19 Apr 2018 22:39:07 +0200, ToMasz napisał(a):

> [...]
    > nieszczęsny kierujący zastanowił by się - czemu nie jedzie, bez migacza,
    > tak stoi na prostej wolnej drodze? aaa pasy tam są!" W tym przypadku

    I pewnie tak bylo, tylko nie bylbym taki pewny tego migacza - bez
    niego mogloby byc podobnie.

> [...]
    > że pieszy wtargnął na drugi pas. _ w przepisach_ niema czegoś takiego.
    > Pieszy ma pierwszeństwo na pasach i basta.

    No wlasnie. I tak to pewnie sad oceni.
    Chyba ze papuga podkresli ten migacz ... i biegly wyliczy ze jechal 50
    ..

    > nawet jeśli nie widać pieszego to ma pierwszeństwo.

    ale widac pojazd, ktory sie zatrzymuje przed pasami.

    > niestety, płacić za niedorobiony przepis
    > będziemy wszyscy. albo paraliżem miast, albo składkami
    > ubezpieczeniowymi, albo - bezpośrednio - wyrokami sądu

    Przeciez ten przepis jest od dawna i paralizu nie ma.
    A jaki bys chcial przepis - ze pieszy dochodzi do polowy przejscia i
    musi sie zatrzymac ?
    Czy, ze ma czekac na chodniku na luke na wszystkich pasach ?
    Od obecnego raczej nie widze odwrotu.

    Natomiast edukowac mozna, zeby sie upewnic przed kazdym pasem, ze nas
    widza.

    J.

  • 5. Data: 2018-04-20 07:03:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.04.2018 o 21:43, ToMasz pisze:
> [...]
    > nieustąpienia pierwszeństwa, ale pod koła, to mu pieszy sam wlazł jak
    > ślepy. Co na to powie sąd? Bo ja sobie dam jaja ogolić ze wina w 100%,

    I słusznie.

    Shrek

  • 6. Data: 2018-04-20 07:41:25
    Od: p...@g...com

    --Natomiast edukowac mozna, zeby sie upewnic przed kazdym pasem, ze nas
    widza.

    ha ha ha czy to juz piatek ?
    zombiak mial auto stojace przed pasami a mimo to przylozyl w pieszego i to bez
    hamowania

  • 7. Data: 2018-04-20 08:53:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 19 Apr 2018 22:41:25 -0700 (PDT),
    p...@g...com napisał(a):
> [...]
    >
    > ha ha ha czy to juz piatek ?
    > zombiak mial auto stojace przed pasami a mimo to przylozyl w pieszego i to bez

    Badz obiektywny:
    -nie stalo, tylko jechalo,
    -migacz faktycznie mogl zmylic.

    Co prawda omijac na przejsciu to nie wolno pojazdu ktory przepuszcza
    pieszego, a wyprzedzac na przejsciu to nie wolno ogolnie :-)
    Ale nie dotyczy przejsc ze swiatlami. O ile dzalaja.

    Ale ja nie o winie kierowcy, tylko o tym, ze gdyby pieszy byl nauczony
    upewnic sie, ze mu nalezne pierwszenstwo udzielaja, to by dluzej
    pozyl.

    J.

  • 8. Data: 2018-04-20 10:36:43
    Od: p...@g...com

    --Badz obiektywny:
    -nie stalo, tylko jechalo

    obejrzyj jeszcze raz okolo 2s rusza powoli do przodu a obok leci zombiak

    -migacz faktycznie mogl zmylic.

    migacz byl wlaczony bo skrecal w momencie uderzenia juz jest wylaczony

    --Co prawda omijac na przejsciu to nie wolno pojazdu ktory przepuszcza
    pieszego, a wyprzedzac na przejsciu to nie wolno ogolnie :-) Ale nie dotyczy przejsc
    ze swiatlami. O ile dzalaja.

    aha czyli znowu nawijasz o jakiejs hipotetycznej sytuacji bez zwiazku z sytuacja :-)

    --Ale ja nie o winie kierowcy, tylko o tym, ze gdyby pieszy byl nauczony
    upewnic sie, ze mu nalezne pierwszenstwo udzielaja, to by dluzej pozyl.

    Pierwszej pomocy udzielili poszkodowanej 68-latce policjanci ruchu drogowego. Wezwano
    karetkę. Kobieta trafiła do szpitala. Na szczęście nie doznała poważnych obrażeń.

    chyba znow o innym wapadku piszesz ? tam ktos zginal ? teraz zombiak straci prawko,
    sad dolozy swoje a jak babcia dobrego mecenasa uruchomi to i parenascie tysi wpadnie
    :-)

  • 9. Data: 2018-04-20 10:54:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >--Badz obiektywny:
    >-nie stalo, tylko jechalo
    >obejrzyj jeszcze raz okolo 2s rusza powoli do przodu a obok leci
    >zombiak

    Jakby tam byl znak stop, to kulson by sie upieral, ze zatrzymac
    oznacza zatrzymac.

    >-migacz faktycznie mogl zmylic.
    >migacz byl wlaczony bo skrecal w momencie uderzenia juz jest
    >wylaczony

    ale wtedy to kierowca ma sie patrzec przed siebie, a nie gdzies na
    boki czy ktos nie wylaczyl migacza.

> [...]
    dotyczy przejsc ze swiatlami. O ile dzalaja.

    >aha czyli znowu nawijasz o jakiejs hipotetycznej sytuacji bez zwiazku

    Przypominam o literze prawa.
    Ominac pojazd stojacy przed przejsciem i czekajacy na okazje do skretu
    w prawo - mozna.

> [...]

    >nie doznała poważnych obrażeń.
    >chyba znow o innym wapadku piszesz ? tam ktos zginal ?

    Jak bedzie tak dalej chodzic, to kolejnego razu moze nie przezyc.
    I jeszcze wnuka zle nauczy.

    > teraz zombiak straci prawko, sad dolozy swoje a jak babcia dobrego
    > mecenasa uruchomi to i parenascie tysi wpadnie :-)

    sad mu da w zawiasach, PJ kiedys odzyska, a na odszkodowanie zlozysz
    sie Ty, a nie on :-)

    Babci nie ma co zazdroscic ... chyba ze aniola stroza, jesli po takim
    czyms nie ma powaznych obrazen.
    Ale jesli nie ma ... to nalezy sie tylko 200 zl mandatu :-)

    J.

  • 10. Data: 2018-04-20 11:05:23
    Od: p...@g...com

    --sad mu da w zawiasach, PJ kiedys odzyska, a na odszkodowanie zlozysz
    sie Ty, a nie on :-)

    i znow alternatywna rzeczywistosc

    http://kancelaria-effect.pl/aktualnosci/40-jaka-jest
    -wysokosc-odszkodowania-za-potracenie-przez-samochod

    --Ale jesli nie ma ... to nalezy sie tylko 200 zl mandatu :-)

    a gdyby byly to wjezdza sad i nic z zawiasow

    PS a teraz wyobraz sobie ze zombiak dziabnal dobrego kielicha i zamiast babci
    potracil mocno biznesmena z zarobkami grubo powyzej sredniej, mecenas z gornej polki
    lepsze zeby ma, pozniej regres i zombiak zostaje zebrakiem pod monopolowym :-) zawsze
    mnie dziwia takie pustaki ktore nie zdaja sobie z konsekwencji jakie im groza w razie
    wtopy :-)