  • 1. Data: 2019-04-07 03:13:07
    Temat: koniec Windows 10 Mobile
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Microsoft wycofuje się z supportu mobilnego Windows i proponuje klientom
    przesiadkę na iOS Appla lub Android Googla:
    https://www.redmondpie.com/switch-to-ios-or-android-
    says-microsoft-as-it-pulls-the-plug-on-windows-10-mo
    bile/

    Koniec rozdziału, kropka.

  • 2. Data: 2019-04-07 12:08:32
    Temat: Re: koniec Windows 10 Mobile
    Od: mrvtktjv <m...@m...ct8.pl>

    On 07.04.2019 03:13, Pszemol wrote:
> [...]
    > https://www.redmondpie.com/switch-to-ios-or-android-
    says-microsoft-as-it-pulls-the-plug-on-windows-10-mo

    Takie uroki nieotwartoźródłowej platformy, rozwijanej przez jedną firmę.
    Jak powie stop, to kaput i praktycznie wszystko leży.
    Z Symbianem jest (było) podobnie, tylko okres wsparcia miał dłuższy,
    zapewne ze względu na większą popularność.

    Chociaż sprzętowo Lumie miały całkiem niezłej jakości aparaty, ekrany.
    Szkoda, że nie "przeportowano" na nich Androida.
    To pozwoliłoby przedłużyć ich żywot.

    Swoją drogą ciekawe ile współczesnego i ciut starszego, wciąż sprawnego
    sprzętu ląduje w koszu tylko dlatego, że dystrybutor/producent zakończył
    tzw. wsparcie. I nie mówię o przestarzałości technologicznej sprzętu (to
    jestem w stanie w miarę zrozumieć), ale o samej kwestii oprogramowania.
    Inny tego typu przykład to router D-Linka:
    https://niebezpiecznik.pl/post/nie-uzywaj-i-nie-kupu
    j-tego-routera-d-linka-przestepcy-wykorzystuja-jego-
    luki/
    Dobrze, że w tym przypadku pozostaje jeszcze OpenWRT, tylko, znowu,
    "zwykły Kowalski" tego nie zainstaluje i koło się zamyka.

  • 3. Data: 2019-04-07 12:22:26
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > A co bedzie z Androidem, jak Google zbankrutuje ?

    O to bym się nie martwił - raczej martwię się, że Google zdominuje
    świat i będzie nowym Big Brother, większym i silniejszym od państwowych
    aparatów rządowych. Będziesz niedługo u Googla po dokumenty się
    wybierał, nie do urzędów - Google będzie o Tobie więcej wiedzieć niż
    własna żona czy teściowa... Myślisz że po co lansują mikrofalówki do
    których się rozkazy słownie wydaje? Albo po co ten cały Google Home?

    > Nie za duzo - przeciez oprogramowanie dziala dalej.
    >
    > Tylko media juz donosza, ze firmy wycofuja apki ze sklepu MS.
    > Instagram, Facebook.
    > Jeszcze bym rozumial, gdyby cos zmieniano w protokole, nowa apka
    > potrzebna, a im sie juz nie chce pisac/poprawiac. Ale to wyglada na
    > dobicie konajacego.

    I to jest ból. Sam ucierpiałem na jednym takim wycofaniu sprzętu
    z użycia: karta wifi SD firmy EyeFi. Używałem jej do łaczenia klasycznego
    aparatu foto ze smartfonem poprzez wifi generowane przez SD Card
    w aparacie. Wszystko działa, wszystko byłoby cacy, tylko że po wycofaniu
    się producenta z produktu ich konfigurator online, który był niezbędny
    z jakiegoś powodu do sparowania aparatu ze smartfonem zniknął
    i właśnie przed wyjazdem do Panamy nie byłem w stanie sparować
    nowego iPhone z aparatem. Appka w AppStore też zniknęła...
    I masz sprawnie działający kawałek starej elektroniki idący do kosza
    tylko dlatego że jakiś software w chmurze przestał działać. Kicha.

    > Ten niemiecki pomysl z data waznosci, to moze i dobry jest :-)

    Napisz coś więcej o tej dacie ważności, co?

  • 4. Data: 2019-04-07 12:45:27
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-04-07 o 12:08, mrvtktjv pisze:
> [...]
    >
    > Dobrze, że w tym przypadku pozostaje jeszcze OpenWRT, tylko, znowu,
    > "zwykły Kowalski" tego nie zainstaluje i koło się zamyka.
    No właśnie... dlaczego te otwarte oprogramowania nie są przyjazne
    Kowalskiemu?
    Zrobienie instalatora bezobsługowego jest bardziej skomplikowane i
    czasochłonne niż samego programu?

    Robert

  • 5. Data: 2019-04-07 13:44:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 7 Apr 2019 12:08:32 +0200, mrvtktjv napisał(a):
> [...]
    > Z Symbianem jest (było) podobnie, tylko okres wsparcia miał dłuższy,
    > zapewne ze względu na większą popularność.

    Nokia probowala zbudowac szeroka koalicje, tylko jej nie wyszlo.

    A co bedzie z Androidem, jak Google zbankrutuje ?
    Bo ze sie wyprze, to jakos nie wierze :-)

> [...]

    Jeszcze bym rozumial, gdyby cos zmieniano w protokole, nowa apka
    potrzebna, a im sie juz nie chce pisac/poprawiac. Ale to wyglada na

    No, sporo trafilo na smietnik dlatego, ze nowych, modnych programow
    brak, a stare ... przestaly dzialac, bo serwer wymaga nowej wersji.
    Ale telefony to i tak byly kupowane na dwa lata, bo potem juz
    sprzetowo nie nadazaly.

    Ale to sie wlasnie zahamowalo.

    > Inny tego typu przykład to router D-Linka:
    > https://niebezpiecznik.pl/post/nie-uzywaj-i-nie-kupu
    j-tego-routera-d-linka-przestepcy-wykorzystuja-jego-
    luki/

    Z tym, ze kazdy producent kiedys przestanie robic urzadzenie,
    a potem przestanie dbac.

    Ten niemiecki pomysl z data waznosci, to moze i dobry jest :-)

    I bateria powinna do tej daty wytrzymac :-)
    Lub byc produkowana, jesli wymienna.

    > Dobrze, że w tym przypadku pozostaje jeszcze OpenWRT, tylko, znowu,
    > "zwykły Kowalski" tego nie zainstaluje i koło się zamyka.

    Kupi nowy, a ten odda/sprzeda komus, kto potrafi :-)

    J.

  • 6. Data: 2019-04-07 13:46:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 7 Apr 2019 12:45:27 +0200, Robert Wańkowski napisał(a):
    j-tego-routera-d-linka-przestepcy-wykorzystuja-jego-
    luki/

    > No właśnie... dlaczego te otwarte oprogramowania nie są przyjazne
    > Kowalskiemu?

    Zalezy ktore. Taki Raspberry Pi instaluje sie bardzo prosto, schody
    zaczynaja sie pozniej :-)

    > Zrobienie instalatora bezobsługowego jest bardziej skomplikowane i
    > czasochłonne niż samego programu?

    Bywa ze tak, ale tu chyba mnogosc urzadzen winna - w kazdym jakos
    inaczej.

    Windowsy tez sie zmieniaja, wiec nie zawsze to co bylo dostepne jest
    nadal dla instalujacego dostepne.

    J.

  • 7. Data: 2019-04-07 23:09:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 7 Apr 2019 05:22:26 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Napisz coś więcej o tej dacie ważności, co?

    Przeciez bylo w linku.

    Na pudelku ma byc data waznosci, do ktorej producent gwarantuje
    obsluge urzadzenia.
    I kupujesz w sklepie swiadomie, a nie ze dzis kupujesz, a jutro
    oglaszaja koniec supportu.

    J.

  • 8. Data: 2019-04-08 14:10:50
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-04-07 o 03:13, Pszemol pisze:
> [...]
    > https://www.redmondpie.com/switch-to-ios-or-android-
    says-microsoft-as-it-pulls-the-plug-on-windows-10-mo

    No i bardzo dobrze. Tak się kończą zapędy monopolisty, który chce kasę
    za licencję a darmowe oprogramowanie jest lepsze niż Microsoftu. Szkoda
    tylko że wielu producentów oprogramowania pod WM nie poszło w Androida i
    zaprzestali supportu.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>

  • 9. Data: 2019-04-08 22:18:37
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Przeciez bylo w linku.

    Nie klikałem linka o routerze.

    > Na pudelku ma byc data waznosci, do ktorej producent gwarantuje
    > obsluge urzadzenia.
    > I kupujesz w sklepie swiadomie, a nie ze dzis kupujesz, a jutro
    > oglaszaja koniec supportu.

    A jak producent skróci support mimo wszystko to co wtedy?
    Bo przecież planując support na następne 10 lat nie planujesz, że za rok
    zbankrutujesz...

  • 10. Data: 2019-04-09 11:13:06
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 7 Apr 2019 12:45:27 +0200, Robert Wańkowski<r...@w...pl>
    wrote:
    > Zrobienie instalatora bezobsługowego jest bardziej skomplikowane i
    > czasochłonne niż samego programu?

    Bosch, a co jest skomplikowane w aot-get install package??

    --
    Marek