  • 1. Data: 2018-11-16 10:12:48
    Temat: koniec diesli
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    https://www.msn.com/pl-pl/finanse/najpopularniejsze-
    artykuly/niemcy-sąd-wprowadza-zakaz-jazdy-dla-diesli
    -na-autostradzie/ar-BBPK3gq

    "Chodzi o mocno uczęszczaną autostradę A40, która przebiega przez
    miasto Essen i inne miasta Zagłębia Ruhry.
    Zakazem ma zostać objęte centrum Essen oraz część terenów miejskich
    miasta Gelsenkirchen.
    Dotyczyć ma on od 1 lipca pojazdów z silnikami diesla spełniających
    normę Euro 4, a od września także normę Euro 5.

    Tym samym sąd w Gelsenkirchen przyznał rację organizacji ekologicznej
    Deutsche Umwelthilfe (DUH).
    Od lat walczy ona o wyegzekwowanie na terenie Niemiec unijnych norm
    emisji spalin."

    To juz nie jest jedna uliczka ... to sie Niemcy uciesza ...

    J.

  • 2. Data: 2018-11-16 10:26:14
    Temat: Re: koniec diesli
    Od: z <...@...pl>

    A we Francji masowe protesty przeciwko podatkowi od diesli.
    Czy ci francuscy europejczycy postradali zmysły ;-)

  • 3. Data: 2018-11-16 10:34:56
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 16 Nov 2018 10:26:14 +0100, z wrote:
    > A we Francji masowe protesty przeciwko podatkowi od diesli.
    > Czy ci francuscy europejczycy postradali zmysły ;-)

    Raczej trzeźwo myślący. Diesel to nie jest żadne zło - przynajmniej nie w
    perspektywie wyboru diesel vs benzyna. A ON w cenie SP95 (bo do tego
    teraz doszło) to zwyczajne przegięcie.

    Mateusz

  • 4. Data: 2018-11-16 11:15:06
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    16 Nov 2018 09:34:56 GMT, Mateusz Viste

    > A ON w cenie SP95 (bo do tego
    > teraz doszło) to zwyczajne przegięcie.

    Gdzie ON dają teraz w cenie 95?
    U mnie wszędzie 10-20gr droższy.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 5. Data: 2018-11-16 12:38:42
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 16 Nov 2018 11:15:06 +0100, Myjk wrote:

    > 16 Nov 2018 09:34:56 GMT, Mateusz Viste

    > Gdzie ON dają teraz w cenie 95?
    > U mnie wszędzie 10-20gr droższy.

    https://prix-carburants.gouv.fr

    U mnie na pobliskiej stacji:
    ON : 1.595 Eur
    SP95: 1.598 Eur

    Mateusz

  • 6. Data: 2018-11-16 12:48:11
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 16 Nov 2018 10:12:48 +0100, J.F. napisał(a):

    > Od lat walczy ona o wyegzekwowanie na terenie Niemiec unijnych norm
    > emisji spalin.

    Spoko, jeszcze kilka lat i się nauczą że diesel (na skutek większej
    sprawności silnika) produkuje tych spalin mniej niż benzyniak. A z
    tlenkami azotu można sobie poradzić na parę sposobów. Jeszcze dożyjemy
    renesansu silników wysokopręznych.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 7. Data: 2018-11-16 13:08:59
    Od: Bolko <s...@g...com>

> [...]
    > sprawności silnika) produkuje tych spalin mniej niż benzyniak. A z
    > tlenkami azotu można sobie poradzić na parę sposobów. Jeszcze dożyjemy

    Jeśli niemiecki przemysł motoryzacyjny nie jest w stanie to kto?
    :)

  • 8. Data: 2018-11-16 13:30:36
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    16 Nov 2018 11:38:42 GMT, Mateusz Viste

    > U mnie na pobliskiej stacji:
    > ON : 1.595 Eur
    > SP95: 1.598 Eur

    Widać tam mniej diesli niż u nas.

    Średnie ceny detaliczne paliw w Polsce
    Aktualizacja Tydzień Pb 98 Pb 95 ON LPG
    2018-11-14 46 5,39 5,06 5,29 2,54

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 9. Data: 2018-11-16 13:33:49
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 16 Nov 2018 12:48:11 +0100, Jacek Maciejewski

> [...]
    > sprawności silnika) produkuje tych spalin mniej niż benzyniak. A z
    > tlenkami azotu można sobie poradzić na parę sposobów. Jeszcze dożyjemy

    Wszystko się zgadza, pod warunkiem że ma się filtr DPF. Ja jednak mam
    nadzieję że spalinowce odejdą do lamusa a ruszy się w końcu wyścig z
    zadaniem polepszenia pojemności i szybkości ładowania baterii. W świetle
    coraz tańszej energii ze słońca to jedyny słuszny kierunek dla zdecydowanej
    większości ludzi.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 10. Data: 2018-11-16 14:11:01
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 16 Nov 2018 13:33:49 +0100, Myjk wrote:
> [...]
    > zadaniem polepszenia pojemności i szybkości ładowania baterii. W świetle
    > coraz tańszej energii ze słońca to jedyny słuszny kierunek dla

    Akumulatory też są fe - pomijając nawet ich daremność w warunkach
    wiejskich. Jedyny słuszny kierunek to będzie ten, który nie wymaga
    magazynowania energii w postaci chemicznej. Niestety póki co nikt nie wie
    co to będzie za kierunek. Wodór? Metanol? Atom ...?

    Fajną alternatywą byłoby cofnięcie się do roweru, konia i bryczki. Ale na
    to świat raczej nie jest gotowy. Może będzie po WW3, czas pokaże.

    Mateusz