  • 1. Data: 2018-04-25 21:32:20
    Temat: kontener morski - ocieplenie
    Od: "Bob Budowniczy" <P...@x...wp.pl>

    Rozwiązałem kwestię taniego ocieplenia kontenera od wewnątrz i likwidacji
    wykraplania się pary wodnej pod ociepleniem w czasie mrozów.
    Są dwa rozwiązania, jedno to pokrycie ocieplenia od wewnątrz folią paro
    przepuszczalną tak, żeby para wychodziła z ocieplenia do wnętrza kontenera.
    Drugi sposób to nawiercenie od zewnątrz otworów wentylacyjnych w każdym
    wystającym trapezie blachy, po jednym u dołu i u góry, otwór tak
    wyprofilowany, żeby nie wlewała się do środka woda, ewentualnie
    zabezpieczony siatka przed owadami, czyli w tym rozwiązaniu mamy wentylację
    ocieplenia od zewnątrz.
    Macie jakieś uwagi? Który sposób skuteczniejszy?

  • 2. Data: 2018-04-26 11:14:49
    Temat: Re: kontener morski - ocieplenie
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 25.04.2018 o 21:32, Bob Budowniczy pisze:
> [...]
    > mamy wentylację ocieplenia od zewnątrz.
    > Macie jakieś uwagi? Który sposób skuteczniejszy?
    styro wklejany na piankę budowlaną, tak aby starć się wypełnić puste
    przestrzenie, a już napewno odizolować puste przestrzenie od
    jakiegokolwiek wpuszczenia wilgoci i tlenu

    ToMasz

    ps. pisałem miesiące wcześniej, o tym aby celowo pozostawić tam
    dylatacje, albo nawet zasysać z tej przestrzeni powietrze do mieszkania

  • 3. Data: 2018-05-05 21:02:04
    Od: "Bob Budowniczy" <P...@x...wp.pl>

    > styro wklejany na piankę budowlaną, tak aby starć się wypełnić puste
    > przestrzenie, a już napewno odizolować puste przestrzenie od
    > jakiegokolwiek wpuszczenia wilgoci i tlenu ToMasz

    Pisałem że pianki i styropiany odpadają, tylko wełna się nadaje.

  • 4. Data: 2018-05-06 00:34:12
    Od: g...@g...com

    W dniu sobota, 5 maja 2018 23:05:25 UTC+2 użytkownik Bob Budowniczy napisał:

    > Pisałem że pianki i styropiany odpadają, tylko wełna się nadaje.

    Nie śledziłem dokładnie wątków kontenerowych, ale znalazłem coś takiego:
    http://www.firma-aman.pl/produkt/natrysk-pianka-pu-z
    amknieto-komorkowa-na-kontener-likwidacja-efektu-skr
    aplania-grubosc-natrysku-2cm/

  • 5. Data: 2018-05-13 18:07:29
    Od: "Bob Budowniczy" <P...@x...wp.pl>

    > Nie śledziłem dokładnie wątków kontenerowych, ale znalazłem coś takiego:
    > http://www.firma-aman.pl/produkt/natrysk-pianka-pu-z
    amknieto-komorkowa-na-kontener-likwidacja-efektu-skr
    aplania-grubosc-natrysku-2cm/

    No nie, cały czas piszę że pianki się do ocieplania nie nadaja a wy ciagle
    mi tą piankę wciskacie na siłę :(

  • 6. Data: 2018-05-13 20:31:23
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 13 maja 2018 13:13:55 UTC-5 użytkownik Bob Budowniczy napisał:

    amknieto-komorkowa-na-kontener-likwidacja-efektu-skr
    aplania-grubosc-natrysku-2cm/

    > No nie, cały czas piszę że pianki się do ocieplania nie nadaja a wy ciagle
    > mi tą piankę wciskacie na siłę :(

    Nie pisales, a przynajmniej nie w tym watku.
    A pianki sie nadaja jak najbardziej.
    Tyle ze nalezy zadbac aby nie byly narazone na wilgoc.
    Pianka miedzy blacha sprawdza sie calkiem dobrze i bym powiedzial ze nawet lepiej niz
    jakies inne rozwiazania.
    https://sprzedajemy.pl/temat/p%C5%82yty+warstwowe+po
    liuretanowe

    Jak zamowisz firme coby ci ten kontener ofukali pianka a potem polozysz folie i
    przykleisz rygipsy to nie musisz zadnej dodatkowej szamanizny uskuteczniac o ile ten
    kontener nie ma dziur ktorymi ci woda wejdzie.

    I to jest rozwiazanie z recyma i nogyma. Ale pewnie nie najtansze.

    A to co zasugerowales inicjalnie jako "rozwiazanie" jest pomyslem. I to takim se.

    A co do pianki. Jeden kit czy to PU czy styropian. Tak dlugo jak ten kontener nie
    bedzie nagrzany w lato sloncem do wysokich temperatur mozesz zastosowac co tam
    chcesz. Byle bys te izolacje przeciw wilgoci zrobil.

    I tyle.

  • 7. Data: 2018-05-13 20:46:46
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-05-13 o 18:07, Bob Budowniczy pisze:

    amknieto-komorkowa-na-kontener-likwidacja-efektu-skr
    aplania-grubosc-natrysku-2cm/

    > No nie, cały czas piszę że pianki się do ocieplania nie nadaja a wy
    > ciagle mi tą piankę wciskacie na siłę :(

    Jak dasz wełnę to na 100% będzie rdzewiał, a przy tym wełna będzie
    zamakała i będą się pogarszały jej właściwości izolacyjne. Woda i tak
    się dostanie pod wełnę i tam będzie pozostawała bardzo długo. Jeżeli
    chcesz zaizolować to tylko i wyłącznie czym co nie przepuszcza wilgoci.
    W tym przypadku pianka PUR zamknięto komórkowa będzie najlepsza. Czy to
    od zewnątrz czy też od wewnątrz.

    Jak dasz od wewnątrz wełnę i membranę paroprzepuszczalną to para wodna z
    wnętrza będzie wnikała w wełnę, a we wnętrzu zawsze jest dużo wyższa
    wilgotność niż na zewnątrz. Dlatego do wnętrza pomieszczenia przenikanie
    jest zawsze utrudnione. Za to łatwo będzie wędrować z wnętrza pod wełnę.

    Ocieplenie wełną zawsze się robi tak, że od strony wnętrza daje się
    folię paroizolacyjną, a od zewnątrz membranę paroprzepuszczalną.