  • 1. Data: 2012-05-19 19:24:41
    Temat: kontener pod nazwa drzewo
    Od: " prof fir" <f...@W...gazeta.pl>

    (ostatnio cos nie mam humoru, ale jak mniemam
    przejdzie mi )

    Swego czasu wspominałem ze nie ma zdaje sie w rozmaitych
    libach kontenera pod nazwą graf (co zreszta bylo zauwazone
    chyba w logu xiona) teraz zauwazam ze nie ma tez kontenera
    pod nazwa drzewo. dlaczego? A jak nie ma to jak implementuje
    sie takie drzewo? (sam jakos nigdy nie uzywalem - praktycznie
    w pisaniu w c uzywam wylacznie tablic i czasami czegos w
    rodzaju list * (w sensie wyniku z czegostam o zmiennej ilosci
    elementow potrzebnego do przekazania gdziestam - tez na
    statycznych tablicach) - ale moze nadejdzie taki moment ze
    bede musiec uzyc drzewa

    * chyba ze o czyms zapomnialem a to calkiem mozliwe

  • 2. Data: 2012-05-19 19:37:43
    Temat: Re: kontener pod nazwa drzewo
    Od: " M.M." <m...@N...gazeta.pl>

    prof fir <f...@W...gazeta.pl> napisał(a):

    > * chyba ze o czyms zapomnialem a to calkiem mozliwe
    Pamiętam że używałeś grafów do A-star, nie ściemniaj :D

  • 3. Data: 2012-05-20 08:33:39
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl>

    M.M. <m...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > Pamiętam że używałeś grafów do A-star, nie ściemniaj :D

    to bylo robione na listach tablicowych, pojecie grafu
    wogole nie bylo uzywane ti nawet nie pasuje na graf bo
    jest to lista otoczek czyli co najwyzej lista list
    (u mnie robione na tablicach) - jak robisz np to drzewo
    ruchow w szachach?

  • 4. Data: 2012-05-20 17:39:56
    Od: " M.M." <m...@N...gazeta.pl>

    <f...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > jest to lista otoczek czyli co najwyzej lista list
    > (u mnie robione na tablicach) - jak robisz np to drzewo
    Graf jest tak bardzo abstrakcyjnym pojęciem że może nim
    być prawie wszystko :) Wszystko co ma stany i funkcję
    przejścia stanów pasuje do grafu.

    Często mówi się od dwóch reprezentacjach grafu w pamięci
    komputera: reprezentacja listowa (chyba dokładnie to
    o czym wyżej pisałeś) i macierzowa:

    jeżeli( matrix[node_i][node_j] == true )
    node_i jest połączony z node_j
    else
    node_i nie jest połączony z node_j

    Ehhh przecież wiesz, tylko z niewiadomych powodów udajesz że nie
    wiesz, jeśli pisałeś A-star to musisz wiedzieć. Musisz zmienić
    nick, bo już wszyscy wiedzą że udajesz :)

    Co do gier w szachy, warcaby i nie tylko, to generowanie całego
    drzewa(1) się nie opłaca. Z powodu wydajności generujemy tak mały
    fragment jak to tylko możliwe w danym algorytmie. W przybliżeniu
    można powiedzieć że pamięci komputera przechowujemy tylko informacje o
    jednej (aktualnie analizowanej) gałęzi drzewa.

    ad 1) W wielu grach jeden węzeł ma więcej niż jednego rodzica. Zdarza
    się także, że w tym "drzewie" są cykle. Dlaczego więc zwykle
    używa określenia drzewa gry, a nie grafu gry?

  • 5. Data: 2012-05-20 18:43:39
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl>

    M.M. <m...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > można powiedzieć że pamięci komputera przechowujemy tylko informacje o
    > jednej (aktualnie analizowanej) gałęzi drzewa.

    fakt, moze tak byc, (zapomnialem)
    w a* w 2d nie ma zadnego grafu poczkuje sie otoczki
    z 'odlegloscia'

    55555555555
    54444444445
    54333333345
    54322222345
    5432111##45
    54321s1#555
    5432111##45
    54322222345
    54333333345
    54444444445
    55555555555

    ja to robilem na dwu malych tablicach (tablicowych listach),
    w zyciu nie uzywalem drzewa czy grafu ani nawet listy na
    wskaznikach - dlatego ciekawilo mnie troche jak to sie robi
    (teraz dochodzi pytanie czy wogole jest taka potrzeba i kiedy)

  • 6. Data: 2012-05-20 21:23:42
    Od: " M.M." <m...@N...gazeta.pl>

    <f...@N...gazeta.pl> napisał(a):
    > fakt, moze tak byc, (zapomnialem)
    > w a* w 2d nie ma zadnego grafu poczkuje sie otoczki
    > z 'odlegloscia'
    Zabrzmiało ciekawie, możesz napisać coś więcej?

> [...]
    > wskaznikach - dlatego ciekawilo mnie troche jak to sie robi
    > (teraz dochodzi pytanie czy wogole jest taka potrzeba i kiedy)

    A-star to algorytm do wyznaczania najkrótszej trasy, pomyliłem
    coś? Jeśli nie pomyliłem, to dane wejściowe są grafem i parą
    wyróżnionych węzłów.

  • 7. Data: 2012-05-20 23:44:27
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl>

    M.M. <m...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > Zabrzmiało ciekawie, możesz napisać coś więcej?

    bylo na rysunku, nie bardzo chce mi sie na ten temat
    pisac: jesli jest punkt startowy s i koncowy k (na
    dwuwymiarowej tablicy z przeszkodami to te przechodnie
    odlegle od s o jeden ruch oznacza sie jako 1

    11#k
    1s##
    111

    dlaej to dolegle o 1 od jedynek jako 2 itd az dojdzie sie do k
    wtedy zaznacza sie droge od k przez o jeden pniejsze az do s

    222234
    211#k44
    21s##34
    2111234