  • 1. Data: 2018-07-01 14:42:01
    Temat: kontroler SAS/SATA/PCI
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    Szukam kontrolera na stare pci, który małby złącza typu SAS (i
    obsługiwał SATA). Czy coś takiego w ogóle istnieje/istniało? Nie mogę
    nic wyguglać. Wszystko co widzę to pci-e*/pci-x.

    --
    Marcin

  • 2. Data: 2018-07-01 20:31:12
    Temat: Re: kontroler SAS/SATA/PCI
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > Szukam kontrolera na stare pci, który małby złącza typu SAS (i
    > obsługiwał SATA). Czy coś takiego w ogóle istnieje/istniało? Nie mogę
    > nic wyguglać. Wszystko co widzę to pci-e*/pci-x.

    SAS na PCI? A niby jak miało by to uzyskać przepustowość 3.0 Gbit/s (dla
    SAS-1)?

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2018-07-02 00:16:02
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Szukam kontrolera na stare pci, który małby złącza typu SAS (i
    > obsługiwał SATA). Czy coś takiego w ogóle istnieje/istniało? Nie mogę
    > nic wyguglać. Wszystko co widzę to pci-e*/pci-x.

    Miałem takie, w jakimś starym serwerze Fujitsu.
    Nieco nowsze to Foreca 1220 - ale to już jest na PCI x8.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2018-07-02 02:11:00
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-07-01, Irokez <n...@w...pl> wrote:

    > SAS na PCI? A niby jak miało by to uzyskać przepustowość 3.0 Gbit/s (dla
    > SAS-1)?

    Nie zawsze potrzeba takiej przepustowości a SAS jest atrakcyjny równiez
    ze względu na obsługe sata (czyli kompatybilność), czy tez jak w moim
    przypadku, ze wzgledu na mechanicznie stabilną konstrukcje złącza.

    Walcze od paru miesięcy z luzującymi się kablami sata. Fakt, nie mam na
    kontrolerze gniazd z zatrzaskiem i jak nie znajde nic z SAS to będę
    szukał porządniejszego kontrolera SATA. Ale jak bym znalazł, to
    preferuję SAS, bo poza odpornym złączem, zwykle mają tez po 8 portów.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2018-07-02 02:15:18
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-07-01, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Miałem takie, w jakimś starym serwerze Fujitsu.
    > Nieco nowsze to Foreca 1220 - ale to już jest na PCI x8.

    Spróbuję poszukać, dzięki.

    Ta Foreca to nie Areca?

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2018-07-02 11:58:27
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Spróbuję poszukać, dzięki.
    >
    > Ta Foreca to nie Areca?

    Tak to jest, jak się pisze z pamięci :(

    Istotnie, to co teraz używam na jednej z maszyn, to Areca ARC-1220.
    Szukaj jeszcze w starszych LSI - OIDP też były na stare białe złącze PCI.
    Ewentualnie (prawie) zawsze możesz wtrynić kontroler PCI-Express do
    gniazda grafiki na nieco nowszej płycie.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2018-07-02 18:17:50
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > Nie zawsze potrzeba takiej przepustowości a SAS jest atrakcyjny równiez
    > ze względu na obsługe sata (czyli kompatybilność), czy tez jak w moim
    > przypadku, ze wzgledu na mechanicznie stabilną konstrukcje złącza.

    Ale nikt nie podejmie się robienia SAS 3.0Gbit czy 6.0Gbit na PCI
    mającym 132MB/s aby zaraz po sprzedaży oddawać kasę bo nie spełnia
    standardu.

    Ale to wtyczka ma mieć zatrzask:
    https://www.ceneo.pl/9552836

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2018-07-02 18:32:10
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2018-07-02 o 11:58, Adam pisze:

> [...]
    > Ewentualnie (prawie) zawsze możesz wtrynić kontroler PCI-Express do
    > gniazda grafiki na nieco nowszej płycie.

    Raczej na białe PCI-X znajdzie, ale na PCI?

    https://apress24.pl/pl/69-sas#/typ_zlacza-pci_x

    --
    Irokez

  • 9. Data: 2018-07-03 00:32:31
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-07-02, Irokez <n...@w...pl> wrote:

    > Ale nikt nie podejmie się robienia SAS 3.0Gbit czy 6.0Gbit na PCI
    > mającym 132MB/s aby zaraz po sprzedaży oddawać kasę bo nie spełnia
    > standardu.

    Nie musi wypełniać standardu. Wystarczy, że jest zgodne ze specyfikacją
    produktu. To już bardziej możnaby argumentowac, czy warto, bo rynek
    nawet te XY lat temu był na to pewnie dość niszowy.

    > Ale to wtyczka ma mieć zatrzask:
    > https://www.ceneo.pl/9552836

    Wtyczka ma, ale kontroler ma gniazda otwarte. Tam nie ma o co zatrzasnąć.
    http://www.satacable.com/media/catalog/product/s/a/s
    ata-card-raid-sil3114-chip-sata-1500mbps.jpg

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2018-07-03 02:36:35
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-07-02, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > Ewentualnie (prawie) zawsze możesz wtrynić kontroler PCI-Express do
    > gniazda grafiki na nieco nowszej płycie.

    Całość chodzi na AT5NM10-I, tam jest 1 goły pci a nie chcę zmieniac
    płyty bo ta jest bezproblemowa i z właściwą mocą dla domowego NASa.

    Od LSI zacząłem poszukiwania, bo zwykle nie zabija cenowo a na ebayu
    można znależź nówki za naprawdę przyzwoitą cene, ale jak dotąd nic nie
    znalazłem.

    W miedzyczasie zamówiłem satę Vanteca UGT-ST310R, bo widzę, że osprzęt
    pci powoli wymiera i cos mieć dobrze w zapasie.

    --
    Marcin