  • 1. Data: 2019-09-17 13:05:43
    Temat: konwersja pliku *.WMA na inne formaty audio, np. MP3, WAV, itp.
    Od: "jedrek" <w...@...on>

    Czy jest coś małego przyjaznego do konwersji WMA na coś innego
    audio-przyjaznego?
    Robiłem próby zgodnie z wątkami
    https://hydrogenaud.io/index.php/topic,85654.0.html
    https://hydrogenaud.io/index.php/topic,90519.0.html
    Ale ten WMAEncode
    https://hydrogenaud.io/index.php?action=dlattach;top
    ic=90519.0;attach=8141
    Coś za bardzo problemowy, buczy o biblioteki dll (bo nie mam na pokładzie
    kobyły Windows Media Player i nie chcę jej instalować), podstawienie
    bibliotek o które kwik nic nie wnosi, bo widoczne złe wersje (np WMASF.dll).

    Z tego co widzę do foobara nie ma żadnej wtyczki dla WMA - przynajmniej w
    dziale z wtyczkami cisza w temacie na macierzystej stronie.
    Pozostaje tylko rekompresja topornym VLC ze znanych mi programów.
    Nie ma nic podobnego dla plików WMA na wzór np mp3-jkowego Lame.exe?
    Który jest samodzielnym plikiem nie wymagający do swojego działania armii
    dodatkowych bibliotek.

  • 2. Data: 2019-09-17 17:43:26
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 17/09/2019 12:05 PM, jedrek wrote:
> [...]
    > Nie ma nic podobnego dla plików WMA na wzór np mp3-jkowego Lame.exe?
    > Który jest samodzielnym plikiem nie wymagający do swojego działania armii

    A niezawodny VLC?

  • 3. Data: 2019-09-18 07:50:41
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 2019-09-17 17:43, 2late wrote:
    > A niezawodny VLC?

    AIMP też ma enkoder - chyba z własnymi bibliotekami...

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 4. Data: 2019-09-18 08:38:07
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-09-17, jedrek <w...@...on> wrote:
    > Czy jest coś małego przyjaznego do konwersji WMA na coś innego
    > audio-przyjaznego?

    Nie wiem co dokładnie i jak chcesz osiągnąć ale może Audacity?

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2019-09-18 14:53:51
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako jedrek <w...@...on>
    w artykule <news:a63gF.323111$aI7.277386@usenetxs.com> pisze:

    > Nie ma nic podobnego dla plików WMA na wzór np mp3-jkowego Lame.exe?
    > Który jest samodzielnym plikiem nie wymagający do swojego działania armii
    > dodatkowych bibliotek.

    Chyba pomyliłeś kierunki i możliwości konwersji.
    Lame robi tylko jedną rzecz, której obsługa nie wymaga opłat licencyjnych, a
    Ty już w temacie podajesz wiele rzeczy, dla których źródłem ma być
    własnościowy format. WMA jest formatem Microsoftu, co oznacza ograniczenia
    licencyjne, z tego zaś wynika np. ograniczona funkcjonalność dostępnych
    bezpłatnie programów z kodekami innymi niż z Windows Media Playera.

    Programy tego typu zwykle więc dają możliwość wyboru - korzystać z
    dołączonych do programu filtrów do ffdshow/ffmpeg (i samodzielnie je
    konfigurować) albo z zainstalowanych w systemie kodeków Microsoftu.
    Dystrybucja kodeków MS z takimi programami raczej nie wchodzi w grę, w
    najlepszym razie w dokumentacji programu dostaniesz linki do pobrania
    obsługiwanych wersji kodeków MS.

    Poza tym nie piszesz, jakiego systemu operacyjnego używasz, więc trudno
    cokolwiek polecić. Marudzisz, że WMP to kobyła, zatem można podejrzewać, że
    próbujesz działać na jakimś zabytkowym sprzęcie z Windows XP. Tak trudno
    o większy dysk? Przecież nieużywany WMP nie rezyduje w pamięci RAM.

    Jeśli wolisz coś tylko do audio, to wciąż jest rozwijany foobar2000, który
    zużywa znacznie mniej zasobów niż VLC czy WMP. Instalator ma jakieś 4,5 MB.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)

  • 6. Data: 2019-09-19 22:36:32
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    jedrek w news:a63gF.323111$aI7.277386@usenetxs.com
> [...]
    > Nie ma nic podobnego dla plików WMA na wzór np mp3-jkowego Lame.exe?
    > Który jest samodzielnym plikiem nie wymagający do swojego działania armii

    np. tutaj, u Pazery --> http://www.pazera-software.com/converters/# sa
    audio konwertery, "audio extractor i converter" - bez problemu radzi sobie z
    wma.

    jesli bedziesz mial ffdshow zainstal. w systemie (w zasadzie jest to "jakas
    tam" podstawa, ale nie koniecznosc, z pewnoscia b. ulatwia zycie
    multimedialne), to foobar powinien zagrac wma (u mnie gra) i konwertowac, u
    mnie gra i konwertuje.

  • 7. Data: 2019-09-20 12:32:37
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    1634Racine w news:5d83e6d9$0$17354$65785112@news.neostrada.pl
    [..................]
> [...]
    > "jakas tam" podstawa, ale nie koniecznosc, z pewnoscia b. ulatwia zycie
    > multimedialne), to foobar powinien zagrac wma (u mnie gra) i

    u mnie ustawienie ffdshow zalatwia sprawe *.wma poprzez biblioteki libav:
    https://i.imgur.com/2oQO0Py.png

  • 8. Data: 2019-09-20 18:04:17
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako 1634Racine <m...@...cbqebml>
    w artykule <news:5d84aac9$0$527$65785112@news.neostrada.pl> pisze:

    > 1634Racine w news:5d83e6d9$0$17354$65785112@news.neostrada.pl
    > [..................]
    > u mnie ustawienie ffdshow zalatwia sprawe *.wma poprzez biblioteki libav:
    > https://i.imgur.com/2oQO0Py.png

    Foobar ma własne dekodery i biblioteki, m.in. bezpośrednio z ffmpeg.
    Nie musi korzystać z tych samych bibliotek zainstalowanych w ffdshow, które
    są tam w starszych wersjach, bo ffdshow od kilku lat nie jest rozwijany.
    Brak rozwoju może oznaczać, że ffdshow może czegoś nie odtwarzać prawidłowo
    i trzeba przełączać na kodeki MS.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)

  • 9. Data: 2019-09-23 13:56:40
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 17 Sep 2019 13:05:43 +0200, w <a63gF.323111$aI7.277386@usenetxs.com>,
    "jedrek" <w...@...on> napisał(-a):

> [...]
    > Nie ma nic podobnego dla plików WMA na wzór np mp3-jkowego Lame.exe?
    > Który jest samodzielnym plikiem nie wymagający do swojego działania armii

    ffmpeg -i source.wma -c:a libmp3lame output.mp3

    + ew. bitrate (czyli dodaj -b:a 160k)

  • 10. Data: 2019-09-23 14:44:08
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 17.09.2019 o 13:05, jedrek pisze:

    > Czy jest coś małego przyjaznego do konwersji WMA na coś innego
    > audio-przyjaznego?

    Format Factory - wszystko na wszystko.