  • 1. Data: 2016-04-10 13:34:28
    Temat: korozja kolektora, śniedź, utleniajace się aluminium
    Od: rafcio8 <rafal.krasinski1@_NOSPAM_wp.pl>

    Witam wszystkich!
    Jestem posiadaczem Fazera z 2005 roku. Motocykl sprowadzony w ubiegłym
    roku z Anglii i jazda w tamtejszych warunkach niestety znacznie odbiła się
    na wyglądzie Yamahy. Bardzo martwi mnie wygląd szpilek utrzymujących
    kolektor wydechowy w bloku slnika. Wyglądaj tragicznie i mam wrażenie za
    paredziesiąt kilometrów po protu nic z nich już nie zostanie. O odkręceniu
    icj nie ma żadnej mowy, bo bez użycia siły rdza schodzi z nich płatami.
    Pozostaje mi tylko zrobić nawierty w tych śrubach i nie uszkadzając bloku
    postarać się jakoś wyciągnąć ten syf. Po drugie, boli mnie wygląd samego
    kolektora wydechowego. Jak widzicie jest na nim taki dziwny nalot (jakby
    kamień) i nie mam pojęcia jak to zwalczyć. Wyglądało to gorzej, jednak
    próbując jakimś środkami typu odkamieniacz, dimer etc. osiągnąłem stan jak
    widać i szczerze to nie jestem usatysfakcjonowany. Macie może jakąś radę
    jak sobie z tym poradzić? Może ktoś się kiedyś spotkał z podobnym
    zmartwieniem i wie jak temu zaradzić? Trzecia sprawa to pojawiająca się
    rdza na rancie zbiornika. Z tego co słyszałem da się to zamaskować jakimś
    gumowymi oprawkami na bak, ale mi to bardziej chodzi o zabezpieczenie tego
    zjawiska przed dalszą korozją. Ostatni element to chłodnica - również
    wyglądają skandalicznie ze względu na to, że pozbawiona jest już warstwy
    lakieru, który ją pokrywał. Chłodnica jest oczywiście aluminiowa i problem
    w tym jak ją pomalować? (tak, wiem, "to jest amelnium, tego nie
    pomalujesz" xd) Myślicie że jakiś spray żaroodporny zdałby egzamin? Co
    robić motocykliści? Jak się do tego zabrać?
    Pozdrawiam serdecznie!

  • 2. Data: 2016-04-10 13:48:26
    Od: rafcio8 <rafal.krasinski1@_NOSPAM_wp.pl>

    Zdjęcia:
    https://onedrive.live.com/redir?resid=DB9EEBBEFC641F
    93!7615&authkey=!AASIy_nj6hAuzxo&ithint=folder%2c

  • 3. Data: 2016-04-10 14:24:25
    Od: ARQ <n...@f...everyone.com>

    W dniu 2016-04-10 o 13:34, rafcio8 pisze:
    > Witam wszystkich!
    > Jestem posiadaczem Fazera z 2005 roku. [...] Jak się do tego
    > zabrać?

    Czołgiem!

    1.Szpilki jak to szpilki - się urywa, się wierci, się gwintuje i żyje
    się dalej. Bez zrzucenia głowicy z silnika będzie ciężko zrobić to
    dobrze. Patrząc na to, o co pytasz, lepiej się tego nie dotykaj, tylko
    zleć to dobremu zakładowi mechanicznemu.
    2. Kolektor z kwasówki - poczytaj na necie o renowacji - można to zrobić
    samemu w domowym zaciszu. Katastrofy nie ma, ale jest przy tym bardzo
    dużo pracy. "Kamień" usuwa się szczotkami, krążkami ściernymi i innego
    rodzaju szuwaksem do inoxu, którego jest całą masa na rynku. Następnie
    gładzi papierem ściernym i pastą polerską. Przegrzana kwasówka jest
    bardzo twarda i trudna w obróbce.
    3. Ogólna korozja. Motocykle z UK mają to do siebie, że w środku są ok
    ale z zewnątrz to zgniluchy i parchy. Krótko mówiąc - widziały gały co
    brały. Na przyszłość lepiej poszukać europejczyka w normalnych
    pieniądzach niż się bujać. Jednak nie namawiam - kto jak lubi - są różne
    zboczenia i kółka zainteresowań.
    4. Dobre i wytrzymałe motocykle (i samochody) skończyły się po roku
    2000, kiedy to księgowy zaczął mieć więcej do powiedzenia niż inżynier.
    Tym sposobem mamy na przykład korodujące z zewnątrz aluminiowe korpusy
    silników w rocznikach 2010.

    Das ist meine meinung.
    pozdrawiam
    --