  • 1. Data: 2016-11-30 18:16:24
    Temat: korozja na tankowcach
    Od: s...@g...com

    Tak przy okazji wątku o kolanku.

    Na discovery oglądałem ostatnio film o mega statkach.

    I pokazywali tankowiec długości ok 470 metrów na którym grupa ludzi
    zajmowała się codziennie walką z korozją.
    Czyli na zasadzie szczotka druciana a potem pędzel i wałek z farbą.
    I tak codziennie podczas całego rejsu.

    Były też inne statki lotniskowiec, pasażerski kontenerowiec ale tam
    nie walczyli codziennie z korozją.
    Dlaczego?

    ps
    oczywiście była sytuacja kryzysowa.
    Tankowiec miał układ do kontroli atmosfery w zbiornikach.
    I oczywiście jak była ekipa poziom tlenu podniósł się niebezpiecznie.
    Ale na szczęście Chief czegoś tam uratował sytuacje.

    A ja jak od dziadka traktora pożyczałem "rope" na ognisko
    to za cholerę nie chciała mi się palić.

  • 2. Data: 2016-11-30 18:51:15
    Temat: Re: korozja na tankowcach
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik suryga napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >Tak przy okazji wątku o kolanku.
    >Na discovery oglądałem ostatnio film o mega statkach.

    A propos - ochrone katodowa tez tam maja.

> [...]
    >I tak codziennie podczas całego rejsu.
    >Były też inne statki lotniskowiec, pasażerski kontenerowiec ale tam

    Hm ... strzelam - raz pomalowane starcza na kilka lat.
    W tankowcu oplaca sie wziac ekipe malarzy na poklad, albo nawet
    mniejsza ekipa ma stale zajecie.

    Wycieczkowiec ma byc piekny a nie w laty i nie moze byc co chwila
    "swiezo malowane".
    Ale rdzawych zaciekow tez nie moze byc :-)

    Kontenerowiec, lotniskowiec ... no ciekaw jestem.

    >A ja jak od dziadka traktora pożyczałem "rope" na ognisko
    >to za cholerę nie chciała mi się palić.

    No wlasnie, Ty pozyczales Olen Napedowy (lekki).
    A w takiej ropie naftowej, to jest cala mieszanka - propan, butan,
    benzyny lakiernicze, silnikowe, nafty, ON, ON ciezki (mazut), asfalt.
    Jak te lzejsze czesci odparuja, to bedzie niezle bum.

    J.

  • 3. Data: 2016-11-30 20:36:32
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 30 listopada 2016 18:51:36 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    >
    > Hm ... strzelam - raz pomalowane starcza na kilka lat.
    > W tankowcu oplaca sie wziac ekipe malarzy na poklad, albo nawet

    wg filmu kontenerowiec potrzebował 32 osoby do obsługi
    tankowiec 40 wiec zakładam że ta ósemka to do malowania tylko.
    Czyli 20% załogi !!!!!

    Tylko ile dni w roku na takim statku można malować.
    Albo deszcz albo sztorm albo za zimno.

    Dla mnie to wszystko dla TV i strażaka

    > Ale rdzawych zaciekow tez nie moze byc :-)

    To jak oni to robią że nie rdzewieje?

  • 4. Data: 2016-12-01 01:17:55
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 1 grudnia 2016 02:16:25 UTC+9 użytkownik s...@g...com napisał:
    > Tak przy okazji wątku o kolanku.
    >
    > Na discovery oglądałem ostatnio film o mega statkach.
    >
    > I pokazywali tankowiec

    A ten tankowiec to co w tych tankach przewoził?

  • 5. Data: 2016-12-01 01:38:28
    Od: 4...@g...com

    A co moze przewozic tankowiec dlugi na pol kilometra?

  • 6. Data: 2016-12-01 01:52:26
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 30 Nov 2016 16:17:55 -0800 (PST), Konrad Anikiel napisał(a):

    > A ten tankowiec to co w tych tankach przewoził?

    No jak to co. Czołgi, jak sama nazwa wskazuje.

    http://i.imgur.com/RvLPlnA.jpg

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 7. Data: 2016-12-01 01:55:26
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 1 grudnia 2016 09:38:29 UTC+9 użytkownik 4...@g...com napisał:
    > A co moze przewozic tankowiec dlugi na pol kilometra?

    Jak będziesz duży to się dowiesz.

  • 8. Data: 2016-12-01 09:17:31
    Od: 4...@g...com

    Jak na razie to ty nie wiesz co sie przewozi tankowcami dlugimi na pol kilometra.

  • 9. Data: 2016-12-01 09:22:33
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 1 grudnia 2016 17:17:32 UTC+9 użytkownik 4...@g...com napisał:
    > Jak na razie to ty nie wiesz co sie przewozi tankowcami dlugimi na pol kilometra.

    Hahahahaha!
    Synek, A ty myślisz że wiesz. Kontynuuj, masz kolejną szansę wykazać się swoją
    powszechnie znaną ignorancją.

  • 10. Data: 2016-12-01 10:41:51
    Od: 4...@g...com

    Synka cwoku to moze uda ci sie zrobic jak ci zenidlo urosnie.