  • 1. Data: 2019-07-04 16:56:05
    Temat: korytarz zycia i pas awaryjny.
    Od: s...@g...com

    tak czytam sobie wykopa i tam forowany jest pomysl zeby korytarz zycia byl tworzony
    od lewej.
    Czyli ze miedzy lewym skrajnym pasem a kolejnym tworzyc korytarz dla karetki, strazy.

    Kto to wymysla?
    Czemu to jest takie bez sensu?

    Mamy pas awaryjny, z jakiegos powodu nie jest dobry dla karetki czy strazy.
    ok, jakos jestem w stanie zrozumiec ze to miejsce dla zepsutego auta kowalskiego ale
    karetka tamtedy jechac nie moze.

    ok. Ale czemu w takim razie korytarz dla sluzb nie mialby byc na prawym pasie?

    Skoro kowalscy moga zjechac na awaryjny i zrobic miejsce dla sluzb na prawym pasie
    albo miedzy skrajnym prawym i kolejnym to dlaczego foruje sie idee zeby zrobic
    korytarz z drugiej strony jezdni?

    To wogole jest poparte jakims sensem czy tak se ktos wydumal i reszta gdacze jak
    papugi a druga polowa ma to w dupie.

    Czemu tego nie uregulowac w przepisach.
    To jest jeden artykul do PORD i sprawa wyjasniona.

    Czemu proste rzeczy przerastaja naszych ustawodawcow?

  • 2. Data: 2019-07-04 17:13:25
    Temat: Re: korytarz zycia i pas awaryjny.
    Od: "go!" <g...@g...com>

    Moze pomysl pochodzi z wysp brytyjskich?

  • 3. Data: 2019-07-04 17:43:47
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 2019-07-04 o 16:56, s...@g...com pisze:
    > Skoro kowalscy moga zjechac na awaryjny i zrobic miejsce dla sluzb na prawym pasie
    albo miedzy skrajnym prawym i kolejnym to dlaczego foruje sie idee zeby zrobic
    korytarz z drugiej strony jezdni?

    W przypadku drogi z dwoma pasami wychodzi na to samo a nie "z drugiej
    strony jezdni".

    --
    SW3
    ----

  • 4. Data: 2019-07-04 17:48:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]
    >zycia byl tworzony od lewej.
    >Czyli ze miedzy lewym skrajnym pasem a kolejnym tworzyc korytarz dla

    To chyba akurat Niemcy wymyslili.
    Tzn ten korytarz, tylko ze u nich na srodku jest.

> [...]
    >ok, jakos jestem w stanie zrozumiec ze to miejsce dla zepsutego auta
    >kowalskiego ale karetka tamtedy jechac nie moze.

    Jest jeszcze A4 Wroclaw-Legnica, gdzie pasa awaryjnego niet.
    I wiadukty sa dosc waskie, wiec moze sie ten pas nie zmiescic ...
    przerywany bylby.

    Ale zeby jakas hitlerowska autostrada po bieda-remoncie miala wplyw na
    niemieckie decyzje ... no chyba, ze u nich tez bieda :-)

    A moze u nich jest za duzo odcinkow w remoncie, i miewaja mniejsza
    szerokosc ?

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Korytarz_ratunkowy

    "Tworzenie korytarza ratunkowego pozwala na skrócenie czasu dojazdu
    samochodów ratunkowych bądź innych służb technicznych do miejsca
    wypadku[4], w tym również na przejazd dużych samochodów strażackich,
    co byłoby niemożliwe, gdyby korzystały one wyłącznie z pasa
    awaryjnego. "

    Pas awaryjny za waski ?

    ale glebszego wyjasnienia bym szukal tu
    https://de.wikipedia.org/wiki/Rettungsgasse

> [...]
    >prawym pasie albo miedzy skrajnym prawym i kolejnym to dlaczego
    >foruje sie idee zeby zrobic korytarz z drugiej >strony jezdni?

    Bo u nas musi byc inaczej ? :-)

> [...]
    >Czemu tego nie uregulowac w przepisach.
    >To jest jeden artykul do PORD i sprawa wyjasniona.
    >Czemu proste rzeczy przerastaja naszych ustawodawcow?

    Bo sa wazniejsze rzeczy - np kolor pazurków u orła w godle.
    Zreszta po co bylo regulowac korytarz na autostradach, gdy nie bylo
    autostrad :-)

    A poza tym widzisz - tu jest Polska, tu pas awaryjny sluzy do
    zawrocenia :-)

    J.

  • 5. Data: 2019-07-04 22:45:43
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 4 lipca 2019 17:50:30 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik napisał w wiadomości grup

    > To chyba akurat Niemcy wymyslili.
    > Tzn ten korytarz, tylko ze u nich na srodku jest.

    Tylko wtedy, gdy dwa rzędy aut stoją, bo generalna zasada tworzenia jest taka, że
    skrajny lewy idzie w lewo a cała reszta w prawo.