  • 1. Data: 2014-10-24 21:56:48
    Temat: kto fotografuje pentaxem?
    Od: T...@s...in.the.world

    Witam,
    Wiem, ze to watek 'advocacy' i bardziej pasuje na forum pentaxa, ale nie
    lubie tamtejszego towarzystwa...
    Otoz ostatnio 3 osoby (skadinad calkiem niezli fotografowie) podsmiewaly
    sie z mojego pentaxa i systemu jako takiego.
    Ze niby jakas zabaweczka dla amatorow, no bo 'jaki znany fotograf uzywa
    pentaxa'?
    Nigdy sie tym nie interesowalem. Ale faktycznie, czy sa jacys wybitni
    swiatowi fotografowie, ktorzy foca pentaxami (czy tylko nikonami,
    canonami, czy leicami)?
    A przy okazji - to samo pytanie o fotografow olympusowych.
    --
    TA

  • 2. Data: 2014-10-24 22:44:50
    Temat: Re: kto fotografuje pentaxem?
    Od: Bartlomiej Lidke <o...@b...rh.rot13.invalid>

    T...@s...in.the.world wrote:
    > Otoz ostatnio 3 osoby (skadinad calkiem niezli fotografowie) podsmiewaly
    > sie z mojego pentaxa i systemu jako takiego.

    ale tak na serio sie smiali czy tez raczej droczyli?

    > Ze niby jakas zabaweczka dla amatorow, no bo 'jaki znany fotograf uzywa
    > pentaxa'?

    z canonem w reku mozesz zostac slawnym/znanym, a z pentaxem nie?
    czy tez chodzi o wlewanie sobie ze uzywasz sprzetu tej samej firmy
    co Znany Fotograf?

> [...]
    > canonami, czy leicami)?
    > A przy okazji - to samo pytanie o fotografow olympusowych.

    ja, jako nieznany amator uzywam przebrandowanego pentaxa czyli samsunga
    gx-20, z obiektywem ricoha i uv-ka hoya i nigdy nie czulem kompleksow z
    powodu takiego mixu. nie mam nawet zamiaru googlac wyszukujac wybitnych
    pentaksowcow bo nie bardzo wiem jak dzieki temu moje zdjecia mialyby
    sie stac lepsze. chociaz moze robilbym je wtedy z dumnie wypieta piersia :-)

    chyba jednak nie ma co sobie zawracac glowy wojnami systemowymi. w interesie
    wszystkich jest to zeby na rynku bylo sporo firm i jakis poziom konkurencji
    miedzy nimi

    a przy okazji tematu "slawni uzywaja sprzetu X" ciekawy link

    http://www.youtube.com/watch?v=3oqUd8utr14

    --
    butthead
    o 'Niesmiertelnym' (c) Pleciucha:

  • 3. Data: 2014-10-24 23:10:55
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2014-10-24 21:56, T...@s...in.the.world wrote:
    > Nigdy sie tym nie interesowalem. Ale faktycznie, czy sa jacys wybitni
    > swiatowi fotografowie, ktorzy foca pentaxami (czy tylko nikonami,
    > canonami, czy leicami)?

    Prawie każda firma chwali się jakimiś fotografami korzystającymi z jej
    sprzętu, czyli takim "teamem". W przypadku Pentaxa coś takiego znaleźć
    można choćby tu: www.pentaxphotogallery.com

    A teraz dygresja o wybitnych fotografach: znani są głównie
    profesjonaliści z górnej półki, czyli świata, gdzie na FF może sobie
    pozwolić każdy, a dwa Nikony D4s w torbie nie są jakąś wielką
    ekstrawagancją (szczególnie jeśli leżą obok 600/4).

    W tym obszarze Pentax nie konkuruje z C i N (MILCe też nie).

    Jeśli masz na myśli fotografów ze świetnymi efektami, choć prawie
    nieznanych szerszej publiczności (a często nie są to profesjonaliści),
    to akurat Pentax jest dość popularny wśród osób zajmujących się
    krajobrazem. Świetne sensory Sony i dość powszechne uszczelnianie
    robią swoje. Wystarczy wejść na jakiś flickr czy 500px.

    > A przy okazji - to samo pytanie o fotografow olympusowych.

    Na Olympusa akurat przerzuciło się trochę względnie znanych podróżników.
    Co do fotografów, to znowu można zajrzeć na stronę:
    http://cameras.olympus.com/en-us/omd/photographers
    Larry C. Price jest chyba dość rozpoznawalny. Reszty nie kojarzę.

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski

  • 4. Data: 2014-10-25 01:04:30
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-10-24 23:10, Piotr Kosewski pisze:

> [...]
    > http://cameras.olympus.com/en-us/omd/photographers
    > Larry C. Price jest chyba dość rozpoznawalny. Reszty nie kojarzę.

    A z naszego podwórka to Marcin Dobas, no i Wantuch, ale to nie zawodowy
    podróżnik :)

    --
    marcin

  • 5. Data: 2014-10-25 13:23:58
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <m2edo0$sqf$1@mx1.internetia.pl>,
    Bartlomiej Lidke <o...@b...rh.rot13.invalid> wrote:

    > ale tak na serio sie smiali czy tez raczej droczyli?
    No, w kazdym razie wyrazali sie o systemie lekcewazaco.
    Tak, jak antyfanboje o applu.

    > z canonem w reku mozesz zostac slawnym/znanym, a z pentaxem nie?
    > czy tez chodzi o wlewanie sobie ze uzywasz sprzetu tej samej firmy
    > co Znany Fotograf?

    Raczej to pierwsze.
    Ze zawodowcy (nie mowiac juz nawet o slawnych/znanych) nie traktuja
    pentaxa powazne.
    --
    TA

  • 6. Data: 2014-10-25 16:29:16
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    T...@s...in.the.world napisa?(a):

    > Ze niby jakas zabaweczka dla amatorow, no bo 'jaki znany fotograf uzywa
    > pentaxa'?

    Taa... np 645... ;)

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 7. Data: 2014-10-25 17:08:58
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <s...@g...mierzwiak.com>,
    januszek <j...@p...irc.pl> wrote:

    > T...@s...in.the.world napisa?(a):

    > Taa... np 645... ;)

    No, to inna kategoria.
    Ale pytanie to samo - kto ze znanych fotografow tego uzywa?
    --
    TA

  • 8. Data: 2014-10-25 19:50:37
    Od: Nathan <m...@s...jest>

    W dniu 2014-10-24 21:56, T...@s...in.the.world pisze:
> [...]
    > canonami, czy leicami)?
    > A przy okazji - to samo pytanie o fotografow olympusowych.

    No ja używam :)

    A tak poważniej podobny wątek był na Pentaxie

    http://www.pentaxforums.com/forums/38-photographic-t
    echnique/35167-famous-photographers-using-pentax.htm

    Pozdrawiam Nathan
    "Spadochroniarze to ludzie, którzy schodzą z drzew, na które nie
    wchodzili" Charles Lindbergh
    bartosz<kropka/dot>bb@gmail<kropka/dot>com;
    http://picasaweb.google.com/Bartosz.BB

  • 9. Data: 2014-10-25 20:08:00
    Od: XX YY <f...@g...com>

    czy sa jacys wybitni
    > swiatowi fotografowie, ktorzy foca pentaxami

    nie ma.

  • 10. Data: 2014-10-25 20:09:35
    Od: XX YY <f...@g...com>