  • 1. Data: 2014-08-30 01:50:05
    Temat: ktoś ma ? (generator funkcyjny ATTEN)
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Takie cudo ;

    http://www.ebay.com/itm/ATTEN-ATF20B-DDS-FUNCTION-WA
    VEFORM-GENERATOR-20MHZ-100MSa-s-1-year-warranty-/290
    879327522?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item43b9c24d22

    Czasem by mi się przydał generator funkcyjny (głównie do testowania
    audio), ten wygląda OK, cena też dobra. Może któryś kolega posiada i
    opowie ?

  • 2. Data: 2014-09-01 14:48:32
    Temat: Re: ktoś ma ? (generator funkcyjny ATTEN)
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    sundayman <s...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Czasem by mi się przydał generator funkcyjny (głównie do testowania
    > audio), ten wygląda OK, cena też dobra. Może któryś kolega posiada i

    Nie mam, ale mam oscyloskop ATTEN. Jest OK.

    --
    SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;
    http://www.chmurka.net/

  • 3. Data: 2014-09-01 22:01:09
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Nie mam, ale mam oscyloskop ATTEN. Jest OK.

    no, zawsze to coś :)

    Zastanawiam się też nad tym ;
    http://allegro.pl/generator-funkcyjny-dds-sdg1025-si
    glent-25mhz-i4541565322.html

    Cena po odliczeniach podatkowych właściwie taka sama, ciut szersze
    pasmo, no i w kraju - w razie czego łatwiej z gwarancją...

  • 4. Data: 2014-09-02 09:09:35
    Od: Marcin Kulas <h...@k...net>

    sundayman wrote:
    > Zastanawiam się też nad tym ;
    > http://allegro.pl/generator-funkcyjny-dds-sdg1025-si
    glent-25mhz-i4541565322.html

    Mam ten model. Jest ok, tylko pamiętaj, że podane pasmo dotyczy
    jedynie sinusa. Dla sygnałów z szerszym widmem fmax jest adekwatnie
    niższa. Na youtubie znajdziesz recenzje ludzi.

    --
    [ Marcin Kulas jid: h...@j...kropka.net ]
    [ ,,Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, ]

  • 5. Data: 2014-09-02 17:23:54
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Mam ten model. Jest ok, tylko pamiętaj, że podane pasmo dotyczy
    > jedynie sinusa. Dla sygnałów z szerszym widmem fmax jest adekwatnie
    > niższa. Na youtubie znajdziesz recenzje ludzi.

    Pasmo mi potrzebne w sumie niewielkie, bo to głównie do audio. No i
    wtedy to właśnie raczej sinus potrzebny.
    Ok, dzięki za info.

  • 6. Data: 2014-09-02 18:49:21
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    > Pasmo mi potrzebne w sumie niewielkie, bo to głównie do audio. No i wtedy
    > to właśnie raczej sinus potrzebny.
    > Ok, dzięki za info.

    Nie chce się wymądrzać ale to zrobię :) Przy Twoich założeniach sugerował
    bym coś takiego (przykład!)
    http://allegro.pl/philips-generator-funkcyjny-0-01hz
    -1mhz-i4552821541.html.
    Przebieg będzie z prawdziwego generatora a nie składany z kawałków,
    zniekształcenia raczej pomijalne, proste i szybkie ustawianie. Kiedyś
    naprawiałem podobne generatory i chodziły bardzo ładnie. Aukcja nie moja,
    sam bym kupił ale już mam podobny.
    Wojtek

  • 7. Data: 2014-09-02 20:44:27
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > naprawiałem podobne generatory i chodziły bardzo ładnie. Aukcja nie
    > moja, sam bym kupił ale już mam podobny.

    też go widziałem, ale ;
    1) to co robię w audio, to nie jest żaden high-end, raczej dość proste
    rzeczy. Więc czy tam będzie 0.1% zniekształceń na sinusoidzie czy 0.01%
    nie ma znaczenia. Zazwyczaj potrzebuję sygnał żeby poustawiać poziomy
    wzmocnienia itp.

    2) w nowszym sprzęcie mam lepszą kontrolę nad parametrami, można tego
    użyć jako wobuloskop czy coś takiego - to się może przydać.

    3) cena właściwie taka sama, biorąc pod uwagę podatki

    Więc raczej wolę tego Siglenta.

  • 8. Data: 2014-09-02 20:53:00
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > 3) cena właściwie taka sama, biorąc pod uwagę podatki

    porypało mi się :)
    Siglent to efektzwnie 888 zł. Czyli 600 zł różnicy. No ale na pewno to
    jest lepsza inwestycja...

  • 9. Data: 2014-09-02 21:32:25
    Od: d...@g...com

    użytkownik sundayman napisał:

    > Pasmo mi potrzebne w sumie niewielkie, bo to głównie do audio. No i
    >
    > wtedy to właśnie raczej sinus potrzebny.
    >
    > Ok, dzięki za info.

    Jak juz jestesmy przy audio, moze ktos podpowie jakich znieksztalcen
    sinusoidy oczekiwac w przypadku niespelnienia punktu
    R4= R3/2 stad:
    http://www.onegentleman.biz/Hardware%20Design/Op-Amp
    %20Oscillators/Osc%20Pics/fig-2.jpg

    Docelowo wzmocnienie regulowane jfet-em:
    http://tinyurl.com/kps4bhy

    Jakie moga byc znieksztalcenia 0,01%, 1%?
    Wiem ze moge dac za generatorem filtr 6 czy 8 rzedu.

  • 10. Data: 2014-09-04 22:00:53
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik <d...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    Docelowo wzmocnienie regulowane jfet-em:
    http://tinyurl.com/kps4bhy

    Po mojemu ten jfet robi tu za ARW, taka nowoczesna odmiana żaróweczki :)
    Wojtek