    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Sun, 8 Oct 2017 04:27:52 -0700 (PDT)
    Subject: ktoś może wie... (protakół irca)
    From: fir <p...@g...com>

    ostatnio pomagalem jednej kolezance pisac prostego
    kienta irca..

    sam bardzo malo sie zajmuje takimi sprawami jak siec bo nie mam na to czasu, nie
    mam czasu doczytac itd stad wynika to pytanie...

    to co zrobilismy na predce to cos takiego

    1) robisz connect (przez tcp socket na pircowy adres i port)

    2) musisz chwile odczekac (eksperymentalnie ustalilem ze 1 sekunde)

    3) po czym wysylasz cos takiego " NICK mynick \n USER mynick 0 * :costam \n"

    4) znowu musisz odczekac (tym razem dluzsza chwile (eksperymentalnie ustalilem ze
    okolo 12 sekund)

    5) teraz juz mozesz wysylac komendy np " JOIN #room \n PRIVMSG #room hello its me\n"

    oczywiscie jest to zle - chodzi o te czasy - z tego co mi sie wydaje te odpowiedzi do
    servera irca nie powinienem wysylac po zahordkodowanych opoznieniach (bo moga byc
    pewnie rozna dla roznych serverow) tylko gdy server odesle
    jakies konkretne stringi, innymi slowy zamiat tego

    Connect("irc costam", 6667);
    Sleep(1000)
    Send(" NICK mynick \n USER mynick 0 * :costam \n");
    Sleep(12000)
    Send(" JOIN #room \n PRIVMSG #room hello its me\n");

    powninienem napisac cos takiego

    Connect("irc costam", 6667);

    if(WaitUntilReceived("costam 1"))
    Send(" NICK mynick \n USER mynick 0 * :costam \n");

    if(WaitUntilReceived("costam 2"))
    Send(" JOIN #room \n PRIVMSG #room hello its me\n");

    pytanie tylko co to ma konkretnie byc - jakies konkretne slowo czy cos? ten server
    odsyla jakis typowo powitalny junk, co mozna uznac za moment w ktorym mozna odeslac
    te
    konkretne wiadomosci?

    (te dwa momenty oczywscie trzeba zdetektowac bo jeslibym wyslal te moje widomosci za
    wczesnie to zginą, server ich nie odbierze i nie polaczy)