  • 1. Data: 2019-11-09 08:22:44
    Temat: kupic diesla
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Jakby ktos chcial kupic diesla

    https://planeta-transportu.pl/rzad-niemiec-60-centow
    -wiecej-za-litr-diesla-efekt-nowego-programu-klimaty
    cznego/

    "Rząd Federalny Niemiec poinformował, że chce dodać składnik CO2 do
    opłaty za przejazd ciężarówek od 2023 roku. Decyzję w tej sprawie
    podjęli przywódcy koalicji i Rada Klimatyczna w Berlinie, w piątek, 20
    września 2019 r. Jak ogłosił minister transportu Andreas Scheuer po
    prezentacji programu ,,Ochrony Klimatu 2030", zamierza on wykorzystać
    niemieckie przewodnictwo w radzie UE w drugiej połowie 2020 roku do
    zainicjowania niezbędnej reformy dyrektywy o eurowinietach (dyrektywa
    w sprawie kosztów infrastruktury).

    W projekcie programu ochrony klimatu uwzględniono cenę 200 euro za
    tonę CO2. Oznaczałoby to dopłatę w wysokości 60 centów za litr oleju
    napędowego lub 17 centów za kilometr przy zużyciu 30 litrów/100 km."

    ale ... co dalej:
    -specjalne kolorowe paliwo dla osob prywatnych ?
    -analogiczna oplata do benzyny ?
    -oplata dla elektrowni ... a nie ma jej juz ?

    Zostana elektryki na prad z wiatrakow ... ale ile wegla zuzywa
    wiatrak, zakladajac, ze wieza jest ze stali, a lopaty z wlokna
    szklanego i epoksydu ?

    A fotoogniwa ile potrebuja wegla/energii/pradu w produkcji?

    Czy jednak stary diesel i na olej rzepakowy?
    A dla zielonych - benzynka na alkohol :-)

    J.

  • 2. Data: 2019-11-09 12:24:39
    Temat: Re: kupic diesla
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2019-11-09 o 08:22 +0100, J.F. napisał:
    > A dla zielonych - benzynka na alkohol :-)

    A bo zła? Dziś się nieco zdziwiłem jak tankowałem - od niemal 20 lat
    nie spisywałem licznika przy tankowaniu, ale ostatnio stwierdziłem że
    znów będę. Rano zatankowałem, przeliczyłem, wyszło 4.6l/100 SP95 E10.
    To znacząco mniej niż palił mi onegdaj maluch. W takiej sytuacji,
    współczesny diesel ma niewielki sens w kontekście "oszczędnego
    samochodu".

    Mateusz

  • 3. Data: 2019-11-09 12:40:20
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nadal ropa wydaje mi się bezpieczniejsza w przypadku konkretnego zonka i ryzyka
    wybuchu paliwa.
    Ale większość pozostałych zmiennych przemawia za benzyną.
    Także możliwość przeróbki na gaz, gdyby potrzeba.
    Jazda w trasie (z zużyciem głównie na pokonywanie oporów powietrza i toczenia gum) to
    przywilej niektórych, dla innych bezustanna
    jazda w korku w mieście.

    -----

  • 4. Data: 2019-11-09 13:40:57
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > Jazda w trasie (z zużyciem głównie na pokonywanie oporów powietrza i
    > toczenia gum) to przywilej niektórych, dla innych bezustanna jazda w

    Bo dalej nic się nie zmieniło i najtaniej, najbardziej ekologicznie jest
    jeździć z instalacją gazową.

    --
    Sprawdzone przez Kaspersky Anti-Virus

  • 5. Data: 2019-11-09 15:53:06
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No tak za km może, ale;
    * płacisz za instalację;
    * płacisz więcej za przeglądy;
    * coś czasem komuś strzela;
    * teoretycznie nie możesz parkować pod ziemią;
    * zajmuje miejsce w bagażniku ("nie po to kupuję kombi, żeby to g...") lub zamiast
    koła;
    * mniejszy zasięg;
    * tankuje pracownik;
    * jak pie....nie to nie chciałbym być kapelindrem.

    Zalety:
    * w centrum Londynu bez opłat ;-))

    -----

  • 6. Data: 2019-11-09 17:07:05
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid>

    W dniu 2019-11-09 o 15:53, ąćęłńóśźż pisze:
    > No tak za km może, ale;
    > * płacisz za instalację;

    Nie jeździj samochodem, nie dość że za niego płacisz to jeszcze
    dopłacasz za klimatyzacje, elektryczne szyby i co tam jeszcze jakiś
    debil wymyśli.

    > * płacisz więcej za przeglądy;

    Kilkadziesiąt złotych, zaoszczędzi się je na cenie przejazdu.

    > * coś czasem komuś strzela;

    I trzeba zreperować, ale jak ktoś nie lubi reperować to
    sugeruje komunikację miejską. Autobusy naprawi kto inny.

    > * teoretycznie nie możesz parkować pod ziemią;

    Teoretycznie, a jak ktoś nie jest biedakiem i ma własny garaż?

    > * zajmuje miejsce w bagażniku ("nie po to kupuję kombi, żeby to g...")
    > lub zamiast koła;

    Zajmuje, jakąś cenę trzeba zapłacić.

    > * mniejszy zasięg;

    Zwłaszcza jak zsumujesz etylinę z LPG.

    > * tankuje pracownik;

    Ty przyjedź na krótki urlop do kraju z tego bantustanu gdzie mieszkasz.

    > * jak pie....nie to nie chciałbym być kapelindrem.
    >
    > Zalety:
    > * w centrum Londynu bez opłat ;-))

    Zaletą jest mniejszy koszt przejechania kilometra, ale idioci
    nie lubią liczyć oni lubią pokazywać że jakieś rozwiązanie mają w dupie.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2019-11-10 12:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik cyklista c...@k...pl ...

    > Bo dalej nic się nie zmieniło i najtaniej, najbardziej ekologicznie
    > jest jeździć z instalacją gazową.

    A to nie jest tak ze suma sumarum i tak musi jezdzic troche na gaz a
    troche spaliniaków bo jedno powstaje przy produkcji drugiego?

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 8. Data: 2019-11-11 15:40:47
    Od: K <n...@e...com>

    On 09/11/2019 07:22, J.F. wrote:

    > Jakby ktos chcial kupic diesla
    >
    > https://planeta-transportu.pl/rzad-niemiec-60-centow
    -wiecej-za-litr-diesla-efekt-nowego-programu-klimaty
    cznego/

    Powiedzmy, ze w jakis sposob rozumiem troske o czyste powietrze ale:
    - Co z recyklingkiem akumulatorow z samochodow elektrycznych na dzien
    dzisiejszy w zwiazku z ich dosyc krotkimcyklem zycia (<10lat)?
    - Co z zasobami naturalnymi potrzebnymi do ich wyprodukowania?
    - Na co pojda pieniadze z dodatkowych oplat? Wybuduja jakies gigantyczne
    oczyszczacze powietrza?
    - Co ze szkodliwoscia dizli w osobowkach z ad-blue?

  • 9. Data: 2019-11-11 17:39:13
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak to co z recyklingiem akumulatorow. Tyle samo atomów różnych pierwiastków jest w
    nowym co w zużytym. Tanie te atomy nie są. Akumulatory jeśli w tej chwili nie
    podlegają stu procentowemu przetworzeniu na nowe to za kilka lat beda tak
    przetwarzane. Rozpoznane zasoby litu na Ziemi sa duze. A jeśli dolozyc jego ilość w
    wodzie morskiej to z ludzkiego punktu widzenia są nieograniczone.

  • 10. Data: 2019-11-12 03:20:11
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 9 listopada 2019 01:22:43 UTC-6 użytkownik J.F. napisał:
    > Jakby ktos chcial kupic diesla
    (...)
    > Czy jednak stary diesel i na olej rzepakowy?
    > A dla zielonych - benzynka na alkohol :-)

    No wg ich powalonej logiki palenie drewnem w elektrowni weglowej jest eko.
    Wiec stary dizel na rzepak to 100% eko.

    Tyle ze to bez kregoslupowe manipulanty...