  • 1. Data: 2016-03-06 15:02:32
    Temat: [kupno] Berlingo / Doblo / Coś Innego !?
    Od: LinFanQri <x...@g...com>

    Witam.

    Nie mam wygórowanych wymagań dot. samochodu. Przede wszystkim ma jeździć
    a nie podobać się sąsiadom. To co chciałbym aby było w środku to raczej
    początek roku 2000.

    - klimatyzacja
    - elektryczne szyby / lusterka
    - centralny
    - poduszki K i P
    - zagłówki na tylnej kanapie ;)
    - "pakowny"
    - ... do 10 tys.

    Diesel czy Benzyna (+GAZ)!? Podobno 1.9 90k w Berlingo jest nie do
    zajechania. Jakiegoś mniejszego silnika bym nie chciał. Ani to oszczędne
    ani żwawe. "Problem" w tym, że do pracy mam 10km w jedną stronę. Czy
    diesel będzie OK? Trochę się nasłuchałem, że na krótkie przebiegi diesel
    się nie nadaje?

    Zapomniałem o jakimś aucie / silniku?

  • 2. Data: 2016-03-06 15:53:02
    Temat: Re: [kupno] Berlingo / Doblo / Coś Innego !?
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    > ani żwawe. "Problem" w tym, że do pracy mam 10km w jedną stronę. Czy
    > diesel będzie OK? Trochę się nasłuchałem, że na krótkie przebiegi diesel

    jako uzytkownik doblo 2007r 1.9jtd: bardzo przyjemny i tani samochód.
    problem będzie znaleźć wypasioną wersję w takiej kwocie.

    silnik 1,9D mial (w starych doblo) jakies problemy z pompami lukasa jak
    mnie pamiec nie myli.
    silnik 1,9JTD to to samo prawie co 1.3JTD fiata. Nie mam zastrzeżeń.
    6/100 średnia mieszana
    max rekord to 10/100 na autostradzie z butem w podlodze.
    silnik 1.2benzynowy występował w starsztcg doblo i jest prosty jak
    budowa cepa ale za to mułowaty - zapomnij o wyprzedzaniu na drogach z
    jednym pasem. Za to wdzięcznie powinien dać się zagazować za jakies 2kpln.

    przebiegi doblasem robie krotkie 3km stop 3km stop 6km stop i tak 2
    razy dziennie. Nic mu sie nie dzieje. Prosta budowa (zwlaszcza tylne
    zawieszenie na resorach).

    o berlingo sie nie wypowiem bo nie znam wystarczajaco.

  • 3. Data: 2016-03-06 16:23:15
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2016-03-06 o 15:53, sirapacz pisze:

> [...]
    > zawieszenie na resorach).
    >
    > o berlingo sie nie wypowiem bo nie znam wystarczajaco.
    Mam 1,9 Multijet rocznik 2007 i to chyba mój ostatni Fiat.
    Przebieg 160 kkm i mam wymienione: koło dwumasowe - dwukrotnie
    tarcza sprzęgła, gałki przedniego zawieszenia (było dwa razy w
    naprawie), amortyzatory tylne, świece żarowe i filtr FAP. O duperelach
    typu tarcze hamulcowe i klocki nie wspominam.
    Dwa razy jechałem na sznurku, bo w zimie zgasł przy niecałych 20
    stopniach i nie chciał zapalić (paliwo z BP).
    Do tego dochodzą denerwujące komunikaty typu:
    zapalam zimny silnik i wyskakuje "temperatura cieczy chłodzącej
    przekroczona" ewentualnie, awaria ABS.
    Jeździ się tym fajnie, ale wymiana koła dwumasowego miesiąc po gwarancji
    mnie lekko w*****ła, zwłaszcza, że kwota była czterocyfrowa.
    Jacek

  • 4. Data: 2016-03-06 17:44:18
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 06.03.2016 o 15:02, LinFanQri pisze:
> [...]
    > ani żwawe. "Problem" w tym, że do pracy mam 10km w jedną stronę. Czy
    > diesel będzie OK? Trochę się nasłuchałem, że na krótkie przebiegi diesel

    partner/berlingo 2.0 hdi. typ RHY, bez dwumasy i fapa. Spali co najmniej
    pół litra mniej na 100 od 1.9 Ale 1.9 pojedzie na oleju po frytkach...

  • 5. Data: 2016-03-06 19:53:45
    Od: LinFanQri <x...@g...com>

    W dniu 06.03.2016 o 17:44, ToMasz pisze:

    > partner/berlingo 2.0 hdi. typ RHY, bez dwumasy i fapa. Spali co najmniej
    > pół litra mniej na 100 od 1.9 Ale 1.9 pojedzie na oleju po frytkach...

    RHY... auto czymś się wyróżnia? Po czym poznać? Na "stacjach-krzak"
    raczej nie tankuje także drugi problem mi nie grozi... raczej :)

  • 6. Data: 2016-03-06 19:55:14
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    > przekroczona" ewentualnie, awaria ABS.
    > Jeździ się tym fajnie, ale wymiana koła dwumasowego miesiąc po gwarancji

    normalnie bym powiedzial ze albo miales zajebistego pecha albo masz
    jakis wybitnie felerny egzemplarz. jedyne do czego sie moge przyczepic
    to ze sprzeglo lapie dopiero przy podlodze - co podobno TTTM.

    Moja dwumasa nie byla wymieniona od nowości (mam ksiazke bo auto
    polesingowe a kupilem od leasingobiorcy) a mam nalatane chyba 190-200kkm
    (nie mam pojecia). nigdy nie mialem zadnego durnego komunikatu (masz
    jakas wypasiona wersje z jakims duzym wyswietlaczem? u mnie tylko lampki).

    klocki, tarcze, amorki czy zawieszenie to umowmy sie ale rzeczy
    eksploatacyjne - chciales wylatac 160kkm na jednych klockach czy amorkach?

    hint: jak masz podlej jakosci akumulator to spadek napiecia podczas
    rozruchu moze ci oglupiac body. Sprawdz rozrusznik i akumulator.
    aczkolwiek ja takich kwiatków nie mam, mimo raczej fabrycznego akumulatora.

  • 7. Data: 2016-03-06 19:56:34
    Od: LinFanQri <x...@g...com>

    W dniu 06.03.2016 o 15:53, sirapacz pisze:

    > jako uzytkownik doblo 2007r 1.9jtd: bardzo przyjemny i tani samochód.
    > problem będzie znaleźć wypasioną wersję w takiej kwocie.

    Brzmi sensownie to co piszesz... ale znaleźć jakiś znośny egzemplarz w
    tej cenie... raczej graniczy z cudem. Wyposażenie sportowe jak na rajd
    WRC albo zdezelowany po "budowlance" :/ Berlingo już lepiej /taniej/
    wygląda mimo ich skręconych liczników na 240tys.

  • 8. Data: 2016-03-06 20:21:17
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    do 10k bedzie naprawde ciezko znalezc cokolwiek.
    http://otomoto.pl/oferta/fiat-doblo-1-2-gaz-5-osob-i
    -wlasciciel-salon-pl-gaz-do-2022-ID6yisxP.html

    tyle ze to auto 14letnie wiec bedziesz musial sprawdzic czy nie gnije -
    no i nie ma klimy.

  • 9. Data: 2016-03-06 20:28:08
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2016-03-06 o 19:55, sirapacz pisze:

> [...]
    > (nie mam pojecia). nigdy nie mialem zadnego durnego komunikatu (masz
    > jakas wypasiona wersje z jakims duzym wyswietlaczem? u mnie tylko lampki).
    Mam wersję 120 KM z wyświetlaczem.

    > klocki, tarcze, amorki czy zawieszenie to umowmy sie ale rzeczy
    > eksploatacyjne - chciales wylatac 160kkm na jednych klockach czy amorkach?
    Nie czepiam się klocków ani amorków, ale zawieszenie od Punto w 2x
    cięższym aucie to chyba nie był dobry pomysł.

    > hint: jak masz podlej jakosci akumulator to spadek napiecia podczas
    > rozruchu moze ci oglupiac body. Sprawdz rozrusznik i akumulator.
    > aczkolwiek ja takich kwiatków nie mam, mimo raczej fabrycznego akumulatora.
    Aku Varta Silver (oryginalnie był Marelli). Fakt - nie w pełni
    naładowany akumulator sprzyja pojawianiu się durnych komunikatów, ale
    jeszcze bardziej głupieje na mrozie.
    Jacek

  • 10. Data: 2016-03-06 20:41:56
    Od: LinFanQri <x...@g...com>

    W dniu 06.03.2016 o 20:21, sirapacz pisze:

    > tyle ze to auto 14letnie wiec bedziesz musial sprawdzic czy nie gnije
    > - no i nie ma klimy.

    Chyba wyleczyłem się z Doblo i silników <1.9. W Corsie z '96 mam 1.4 i
    przy dwóch/trzech osobach jest "turbo-dziura" :)