  • 1. Data: 2018-08-08 12:13:26
    Temat: kwas solny, zaopatrzenie
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    Gdzie w Krakowie lub rozsądnej okolicy zaopatrujecie się w kwas solny ?
    Chodzi mi o taki techniczny do lutowania blachy.
    Próbowałem w znanych marketach budowlanych i patrzyli na mnie jakbym
    pytał o cyjanek albo narkotyki.
    jedyne co mi zaoferowano to "kostkę" salmiaku.

    To już jakiś produkt niebezpieczny ?

  • 2. Data: 2018-08-08 12:30:32
    Temat: Re: kwas solny, zaopatrzenie
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2018-08-08 o 12:13, Roman Rogóż pisze:
> [...]
    > pytał o cyjanek albo narkotyki.
    > jedyne co mi zaoferowano to "kostkę" salmiaku.

    https://allegro.pl/kwas-solny-30-dragon-5-l-akro-bud
    -odbior-osobisty-i7498307791.html

    ale odbiór osobisty - nie mniej jednak wiesz czego szukać. zadzwon do
    producenta, da ci dystrybutorów a ci punkty w twoim sąsiedztwie

    na miejscu marketów też nie dawałbym kwasu na półki - za dużo idiotów.
    Np. matka pozwoliła swojemu dziecku wziąć kreta z półki i zeżreć. Co by
    było z kwasem? 30% to duże stężenie i narobiłoby bigosu.

  • 3. Data: 2018-08-08 12:33:59
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2018-08-08 o 12:13, Roman Rogóż pisze:
    > Gdzie w Krakowie lub rozsądnej okolicy zaopatrujecie się w kwas solny ?
    nawet blisko ciebie
    http://www.edragon.pl/kontakt-f-1.html

  • 4. Data: 2018-08-08 12:54:10
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-08-08 o 12:30, sirapacz pisze:
    > na miejscu marketów też nie dawałbym kwasu na półki
    Może w hurtowni z materiałami budowlanymi. U nas w takich miejscach jest.

    Robert

  • 5. Data: 2018-08-08 14:03:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Roman Rogóż" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >pytał o cyjanek albo narkotyki.
    >jedyne co mi zaoferowano to "kostkę" salmiaku.

    http://www.wsse.katowice.pl/art,86,prekursory-narkot
    ykow
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Kwas_solny

    "Kwas solny może być wykorzystywany do produkcji narkotyków i jest
    sklasyfikowany w kategorii 3 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego z
    roku 2004 w sprawie prekursorów narkotykowych"

    Siarkowy jak widac tez, tylko azotowy ci zostal :-)
    Ale z kolei toluen jest prekursorem, a do nitrowania ciagle siarkowy
    niezbedny :-)

    I tak oto amatorska chemia sie skonczyla :-)

    J.

  • 6. Data: 2018-08-08 14:05:52
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 08.08.2018 o 12:13, Roman Rogóż pisze:
    > Gdzie w Krakowie lub rozsądnej okolicy zaopatrujecie się w kwas solny ?
    > Chodzi mi o taki techniczny do lutowania blachy.

    Bardzo marny topnik. Kup sobie "wodę lutowniczą", czyli roztwór chlorku
    cynku, i nie wygłupiaj się z kwasem solnym.

    P.P.

  • 7. Data: 2018-08-08 15:14:24
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    > niezbedny :-)
    >
    > I tak oto amatorska chemia sie skonczyla :-)

    na pierwszej pozycji jest aceton - jakoś go nie zakazali.

  • 8. Data: 2018-08-08 15:17:10
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2018-08-08 o 14:03, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Roman Rogóż"  napisał w wiadomości grup
    >
    > http://www.wsse.katowice.pl/art,86,prekursory-narkot
    ykow

    No pięknie kurna. Prekursory się obwarowuje ale dopalacze do
    kolekcjonowania to już nie są usankcjonowane bo nie ma jak, przeszkody
    prawne.
    Czasem mam naprawdę ochotę ubrać długi czarny płaszcz, wziąć strzelbę i
    w biały dzień strzelać bez pytania do tych cwaniaczków z którymi państwa
    prawa nie potrafią sobie dać rady.

> [...]
    > niezbedny :-)
    >
    > I tak oto amatorska chemia sie skonczyla :-)
    Eee tam, ja będąc dzieckiem pozyskiwałem chlorek wapnia do doświadczeń
    odparowując to co spływało z odstojników zakładów Solvay do rzeki i po
    przefiltrowaniu nawet roztwór przechłodzony udało się uzyskać.

    > J.

    O Dragonie wiedziałem, ale oni nie sprzedają detalicznie.
    Dzięki za namiar do Akro-Bud Szczyglice.
    Kwas Solny 30 procentowy 500 ml Dragon 5,50 zł :)

    Dzięki.

  • 9. Data: 2018-08-08 15:18:29
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2018-08-08 o 15:17, Roman Rogóż pisze:

> [...]
    > Dzięki za namiar do Akro-Bud Szczyglice.
    > Kwas Solny 30 procentowy 500 ml Dragon 5,50 zł :)

    czarny płaszcz już mam

  • 10. Data: 2018-08-08 15:33:51
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 08.08.2018 o 15:17, Roman Rogóż pisze:

> [...]
    > Czasem mam naprawdę ochotę ubrać długi czarny płaszcz, wziąć strzelbę i
    > w biały dzień strzelać bez pytania do tych cwaniaczków z którymi państwa

    Raczej do tych, co tworzą państwa prawa i sprawiedliwości.
    A do czego Ci ten kwas, jeśli można zapytać?
    Chyba, że do tego, o czym pisał JF ;-)

    P.P.