  • 1. Data: 2020-05-15 16:36:47
    Temat: laboratorium
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Powiedzmy ze chce jakis eksperyment przeprowadzic.

    Cos tam trzeba odpowiednio wysterowac, zmierzyc co wyjdzie, zmienic
    nastawy, zmierzyc ponownie.
    Powiedzmy pare cykli akumulatora zebrac na wykresie, czy np ch-ke
    pradowo-napieciowa ogniwa slonecznego.

    Czym to sie teraz integruje ?
    Specjalizowanego uC raczej nie ma co robic, mierniki, zasilacze,
    przekazniki sa prawie gotowe, tylko jakis wspolny interfejs.

    Kiedys bylo Labview - widze, ze chyba nadal jest, ale czasy sie
    zmienily i sprzet pomiarowy chyba tez ...

    J.

  • 2. Data: 2020-05-15 22:41:38
    Temat: Re: laboratorium
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-05-15 o 16:36, J.F. pisze:
> [...]
    > przekazniki sa prawie gotowe, tylko jakis wspolny interfejs.
    >
    > Kiedys bylo Labview - widze, ze chyba nadal jest, ale czasy sie zmienily

    Słyszałem o takim ustrojstwie, właśnie do badania żywotności
    akumulatorów. Typowy sprzęt laboratoryjny, układ ładowania/rozładowania
    zbudowany na przekaźnikach, wszystko spięte pod Labviev. Co ciekawe,
    soft działał na zwyczajnym laptopie bez awarii non stop przez prawie
    rok, aż do końca testu związanego z wyraźnym spadkiem pojemności po
    kilkuset cyklach.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 3. Data: 2020-05-16 20:29:09
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Czym to sie teraz integruje ?
    > Specjalizowanego uC raczej nie ma co robic, mierniki, zasilacze,
    > przekazniki sa prawie gotowe, tylko jakis wspolny interfejs.

    Wszystko zależy w jakim środowisku się obracasz. Ja zrobił bym to na
    PLC, zebrał dane w IPC, analizował wygodnie na PC :)
    Jak by to miał być tester dla klienta, to IPC=PC i w zasadzie tyle.
    Teraz sterowniki mierzą nawet ciśnienie powietrza w natywny sposób (tak,
    jest wejście "pod rurkę").

    > Kiedys bylo Labview - widze, ze chyba nadal jest, ale czasy sie zmienily
    > i sprzet pomiarowy chyba tez ...

    Jak masz dużo danych, to instalujesz soft do analizy (np: TwinCAT
    Measurement/Analitics), jak mniej to piszesz własne wykresy/analizy w
    jakimś HMI. Technologia poszła do przodu i ekrany zaczynają wyglądać
    schludnie, a nie jak kiedyś monochromatyczne panele siemensa ;)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 4. Data: 2020-05-19 13:45:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Irek.N." napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Wszystko zależy w jakim środowisku się obracasz. Ja zrobił bym to na
    >PLC, zebrał dane w IPC, analizował wygodnie na PC :)

    Hm, moze nie doceniam wspolczesnych PLC, ale one potrafia cos
    ambitniejszego z danymi liczbowymi zrobic ?
    Chocby tyle, zeby zapamietac i przekazac jakos na PC ?

    Bo jak pamietam to nawet te lepsze modele z wejsciami analogowymi
    mialy te czesc traktowaną bardzo po macoszemu ...

    >Jak by to miał być tester dla klienta, to IPC=PC i w zasadzie tyle.
    >Teraz sterowniki mierzą nawet ciśnienie powietrza w natywny sposób
    >(tak, jest wejście "pod rurkę").

    A jakby to mialo byc cisnienie oleju, to jest jakis czujnik na rynku,
    ktory sie latwo integruje z PLC ?
    Nawet jak PLC ma wejscia analogowe, to niekonieczenie standard
    elektryczny pasuje, i dokladnosc ..

    >Jak masz dużo danych, to instalujesz soft do analizy (np: TwinCAT
    >Measurement/Analitics), jak mniej to piszesz własne wykresy/analizy w

    Analiza to pozniejszy etap, najpierw trzeba rozne urzadzenia
    podlaczyc.

    Labview widze, ze ciagle istnieje, i sie chwali obsluga ... GPIB.

    J.

  • 5. Data: 2020-05-19 14:01:45
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 19.05.2020 o 13:45, J.F. pisze:

    > Labview widze, ze ciagle istnieje, i sie chwali obsluga ... GPIB.

    No chyba za wcześnie, żeby GPIB przestać obsługiwać - sporo bardzo
    drogiej i wciąż sprawnej aparatury to miało...

    MJ

  • 6. Data: 2020-05-19 14:27:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal Jankowski" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >No chyba za wcześnie, żeby GPIB przestać obsługiwać - sporo bardzo
    >drogiej i wciąż sprawnej aparatury to miało...

    I przez ... 40 lat nie wymyslono nic "lepszego" ?

    J.

  • 7. Data: 2020-05-19 15:48:47
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 19.05.2020 o 14:27, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Michal Jankowski"  napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > I przez ... 40 lat nie wymyslono nic "lepszego" ?

    No ale przecież to nie jest tak, że jest _tylko_ GPIB. Są inne,
    zaczynając od usb po prostu...

    MJ

  • 8. Data: 2020-05-19 16:50:17
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-05-19 o 14:27, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Michal Jankowski"  napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > I przez ... 40 lat nie wymyslono nic "lepszego" ?

    A ile zacnych sprzętów *gada* jeszcze po RS232 ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 9. Data: 2020-05-19 16:59:33
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 19.05.2020 o 15:48, Michal Jankowski pisze:
    a.pl...

    > No ale przecież to nie jest tak, że jest _tylko_ GPIB. Są inne,
    > zaczynając od usb po prostu...

    Są też adaptery GPIB/USB. Przydatne do obsługi starszego sprzętu z
    nowego komputera.

    P.P.

  • 10. Data: 2020-05-19 23:04:32
    Od: jacek <j...@w...pl>

    a.pl...

    > Są też adaptery GPIB/USB. Przydatne do obsługi starszego sprzętu z
    > nowego komputera.

    Nowsze jeszcze mają LAN 1Gbit i w sieci są dostępne.
    Slave/Master USB też jest standardem oraz gniazdo na kartę pamięci.
    GPIB już rzadziej w nowym sprzęcie jest...
    PLC mają standardowo karty ADC 16 bit a 24 bit to też nie problem.
    Potrafią przeliczać, reagować na wartości oraz wysyłać dane do serwera w
    sieci...

    --
    pzdr, j.r.