  • 21. Data: 2019-04-17 19:19:35
    Temat: Re: ładowanie 18650
    Od: tck <t...@t...Wytnij.net.pl>

    W dniu 16.04.2019 o 21:07, ToMasz pisze:
> [...]
    > 12 godzin działania. potrzebuje z nich wydobyć 1200mAh, mimo że ogniwa
    > mają 2500mAh, więc mam duży zapas. "Akumulator (3x18650)" działa
    > buforowo, więc może się "naładowywać" przez dobę, tydzień - mam to w
    > nosie. "awaria" (10 minutowa) występuje raz na rok, albo rzadziej. Czy w
    > związku z tym, mógłbym ograniczyć dopływający prąd do (3 połączonych
    > szeregowo) ogniw do 20mA i każde ogniwo "zabezpieczyć" zenerką 4.1v?
    > Będę miał 18560 naładowane w 90%, czas naładowania nie istotny, po
    > naładowaniu owe 20 miliamper będzie stałą stratą, zmarnowaniem energii?

    jak wymyślisz coś ciekawego to się pochwal, też by mi się przydał bufor
    ~10-20V z podtrzymaniem li-ion, kwasówki nie są trwałe...

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 22. Data: 2019-04-17 20:03:26
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 17.04.2019 o 19:19, tck pisze:

    > jak wymyślisz coś ciekawego to się pochwal, też by mi się przydał bufor
    > ~10-20V z podtrzymaniem li-ion, kwasówki nie są trwałe...

    Na ten moment, uczę sie o ogniwach. właśnie niedoładowanie zwiększa ich
    trwałość, wiec jako bufor - 4.0, maks 4.1v. diodami zenera. ale
    cokolwiek będę mógł powiedzieć za pół roku, przynajmniej tyle by musiało
    bezawaryjnie działać.

    ToMasz

  • 23. Data: 2019-04-17 20:43:30
    Od: tck <t...@t...Wytnij.net.pl>

    W dniu 17.04.2019 o 20:03, ToMasz pisze:

> [...]
    > trwałość, wiec jako bufor - 4.0, maks 4.1v. diodami zenera. ale
    > cokolwiek będę mógł powiedzieć za pół roku, przynajmniej tyle by musiało

    chińczycy niby mają gotowce np
    https://pl.geekbuying.com/item/SKE-GM312-Mini-DC-UPS
    -7800mAh-Power-Bank-384740.html
    ale nie wiem jak z trwałością...
    U nas widziałem podobne na jeden akumulator a to trochę mało.

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl