  • 1. Data: 2018-05-16 14:11:37
    Temat: ładowanie ogniw o różnych pojemnościach
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    Zaciekawiło mnie ostatnio wykorzystanie ogniw 18650 z rozbiórki baterii
    laptopowych w chińskich powerbankach na kilka szt ogniw. Czy mieszanie ogniw
    o różnych pojemnościach będzie skutkowało tym, że te bardziej pojemne będą
    niedoładowane (kontroler odetnie ładowanie przy 4,2V)?

  • 2. Data: 2018-05-16 16:07:47
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak laczone rownolegle i nie uszkodzone to mozesz ladowac.

  • 3. Data: 2018-05-16 17:32:57
    Temat: Re: ładowanie ogniw o różnych pojemnościach
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Jak laczone rownolegle i nie uszkodzone to mozesz ladowac.

    Tak, łączone są równolegle (sumaryczna pojemność). Dzięki za odpowiedź!

  • 4. Data: 2018-05-16 18:16:19
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 16.05.2018 o 14:11, zhbick pisze:
    > Czy mieszanie ogniw o różnych pojemnościach będzie skutkowało tym, że te
    > bardziej pojemne będą niedoładowane (kontroler odetnie ładowanie przy
    > 4,2V)?

    Jak połączone równolegle, to bez naładowania wszystkich nie osiągniesz
    raczej 4,2V :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 5. Data: 2018-05-16 19:20:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Bogusz" napisał w wiadomości grup

    >Jak połączone równolegle, to bez naładowania wszystkich nie
    >osiągniesz raczej 4,2V :-)

    Pytanie nalezy zadac inne.
    Zalecenia ladowania ogniwa sa takie:
    1) ladowac do 4.2V z ograniczeniem pradu,
    2) ladowac napieciem 4.2V, prad bedzie samoczynnie spadal,
    3) jak spadnie ponizej pewnej wartosci - wylaczyc ladowanie.

    No i teraz ... majac polaczonych wiele ogniw rownolegle, czy spelniamy
    zalecenie 3 ?
    W jednych ogniwach juz prad spadl i dobrze byloby je odlaczyc, a w
    innych jeszcze nie spadl, wiec trzymamy baterie pod pradem.

    W laptopach sie nie boja i lacza rownolegle (i szeregowo tez), ale tam
    ogniwa z jednej serii produkcyjnej.

    J.

  • 6. Data: 2018-05-16 19:34:07
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    Użytkownik "Mateusz Bogusz" napisał w wiadomości grup

    > Jak połączone równolegle, to bez naładowania wszystkich nie osiągniesz
    > raczej 4,2V :-)

    A nie jest tak, że wystarczy, by jedno miało 4,2 i już cały pakiet na
    mierniku wykaże 4,2?

  • 7. Data: 2018-05-16 19:42:49
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-05-16 o 19:34, zhbick pisze:

    > Użytkownik "Mateusz Bogusz"  napisał w wiadomości grup

    > A nie jest tak, że wystarczy, by jedno miało 4,2 i już cały pakiet na
    > mierniku wykaże 4,2?

    A są połączone równolegle?
    To jak pierwsze osiągnie 4,2 jak inne mają 4?

  • 8. Data: 2018-05-16 19:56:50
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    Użytkownik "t-1" napisał w wiadomości grup

    > A są połączone równolegle?
    > To jak pierwsze osiągnie 4,2 jak inne mają 4?

    Faktycznie. A jak się ładują takie poszczególne ogniwa o różnej pojemności
    połączone równolegle? Mniej pojemne wolniej się ładuje od bardziej
    pojemnego, ale napięcie na każdym wzrasta o tyle samo w jednostce czasu?

  • 9. Data: 2018-05-16 20:06:48
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 16.05.2018 o 19:56, zhbick pisze:
    > Mniej pojemne wolniej się ładuje od bardziej pojemnego, ale napięcie na
    > każdym wzrasta o tyle samo w jednostce czasu?

    Szybkość ładowania to bardziej od rezystancji wewnętrznej zależy niż od
    pojemności.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 10. Data: 2018-05-16 21:36:37
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    Użytkownik "Mateusz Bogusz" napisał w wiadomości grup

    > Szybkość ładowania to bardziej od rezystancji wewnętrznej zależy niż od
    > pojemności.

    Czyli jeśli w złączonym równolegle pakiecie jest ogniwo o rezystancji
    wewnętrznej odbiegającej od reszty, to spowalnia to szybkość ładowania
    całego pakietu?