  • 1. Data: 2013-04-07 19:05:08
    Temat: lampa diodowa, naświetlacz - warto czy nie?
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    witam
    czy tego typu źródła światła:
    http://infobot.pl/r/2cN1
    należą do trwałych czy nie? Zamierzam kupić kilka, do oświetlenia
    korytarza, wiaty, stołu w warsztacie. Połowa będzie chodziła z
    czujnikami ruchu. Przede-wszystkim liczy się dlamnie trwałość, bo
    wprawdzie żarnik halogenowy kosztuje 2.8zł, ale wymieniam co roku.
    warto przejść na diody?
    Tomasz

    Ps ile to da światła? Tyle co świetlówka kompaktowa 10W czy mniej?

  • 2. Data: 2013-04-07 19:23:28
    Temat: Re: lampa diodowa, naświetlacz - warto czy nie?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-04-07 19:05, ToMasz wrote:
    > warto przejść na diody?

    Mam kilka z castoramy zwykłych GU10 za 20zł/2 szt produkcji Polux
    (smdww-140). Po miesiącu padło 5 z 6 sztuk, całkowity czas świecenia dla
    najwytrwalszej poniżej 100h. Kolega ma kompletnie inne (nie pamiętam
    teraz jakie, ale droższe), padły wszystkie w ciągu 2 tyg, sztuk 4.
    Sąsiad kupił porządną żarówkę firmową "za pięć dych", świeciła w lampce
    stołowej do czasu aż nią potrącił ręką i już nie świeci. Ciekawe teorie
    mają również sprzedawcy ("a ma pan stabilizator sinusoidy?" albo "może
    za wysokie napięcie?").

    Ogólnie tanie chińskie to żenada jakościowa. Wygląda na to ze ten
    "halogen diodowy" nalezy do tej samej kategorii sądząc po cenie.

    Więc licz się z tym, że informacje na ulotce o czasie swiecenia są g...
    warte.

  • 3. Data: 2013-04-07 20:22:33
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2013-04-07 19:05, ToMasz pisze:
> [...]
    > warto przejść na diody?
    > Tomasz
    >
    > Ps ile to da światła? Tyle co świetlówka kompaktowa 10W czy mniej?

    Cena jest przerażająco niska. (Cała lampa w cenie diody LED 10W).
    Warunki pracy diody wyglądają na komfortowe (chłodzenie).
    Jasność (strumień świetlny) z sufitu.
    Brak wskazania producenta diody sugeruje najtańsze chińskie badziewie,
    mające może 3W i poganiane tak, że zdechnie po kilku godzinach.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 4. Data: 2013-04-07 21:57:24
    Od: BartekK <s...@d...org>

> [...]
    > korytarza, wiaty, stołu w warsztacie. Połowa będzie chodziła z
    > czujnikami ruchu. Przede-wszystkim liczy się dlamnie trwałość,
    Takie źródło światła ma zasilacz i stado diod połączonych w jedną
    strukturę. Całe mnóstwo elementów, w których coś może paść. Zwłaszcza w
    produkcie tak tanim, jak tutaj pokazujesz - widziałem bardziej "profi"
    zrobione, na markowej diodzie 10W i 30W (gdzie sama dioda 10W kosztuje
    tyle, co twoja lampa), z porządnym zasilaczem w środku, i też padnięte
    (albo zasilacz padł, albo dioda miała zły kontakt z radiatorem i/oraz
    się przegrzała, bo słońce nagrzało oprawę...

    Zwykły porządny żarnik halogenowy, zasilany jeszcze przez termistor
    startowy (dla łagodnego prądu rozruchu) świeci naprawdę długo (u mnie w
    lampie z czujnikiem ruchu - 3ci rok bez zmian, bez termistora ntc paliły
    się co pół roku, a przeważnie zimą, co 2-3 miesiące, gdy najbardziej
    niewygodna wymiana)

    > wprawdzie żarnik halogenowy kosztuje 2.8zł, ale wymieniam co roku.
    > warto przejść na diody?
    Niezbyt warto, w sensie ekonomicznym "cena razy żywotność"

    > Ps ile to da światła? Tyle co świetlówka kompaktowa 10W czy mniej?
    Razi w oczy jak sam sk...syn, ale jeśli poświecisz tym z paru metrów na
    podwórko - daje światła na metr kwadratowy tyle, co słoik anemicznych
    świetlików.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 5. Data: 2013-04-07 22:03:31
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-04-07 21:57, BartekK pisze:
    > Razi w oczy jak sam sk...syn, ale jeśli poświecisz tym z paru metrów na
    > podwórko - daje światła na metr kwadratowy tyle, co słoik anemicznych
    > świetlików.
    A bardziej technicznie - nawet jakby podawany strumień świetlny ~900lm
    był prawdziwy (a nie wydaje się, trochę naciągnięty nawet dla markowej
    diody 10W, więc albo ta dioda jest mocno przewatowana i szybko padnie,
    albo cyferki są z głowy wzięte), to podobny strumień daje kompaktowa
    świetlówka energooszczędna 15-18W (zależnie od producenta).
    Podłącz sobie na jakimś przedłużaczu i poświeć na tą wiatę taką
    świetlówką - zobaczysz co uzyskasz. W praktyce - no świeci, w takim
    świetle da się przejść nie wpadając na samochód.
    Nad biurko - zdecydowanie się nie nadaje, bardzo punktowe światło=
    bardzo męczące rażenie, ostre cienie, ostre odbicia od wszelkich
    błyszczących powierzchni.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 6. Data: 2013-04-07 23:53:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 07 Apr 2013 19:05:08 +0200, ToMasz napisał(a):
    > czy tego typu źródła światła:
    > http://infobot.pl/r/2cN1
    > należą do trwałych czy nie?

    Czy to to ?
    http://www.ceneo.pl/22479541

    > Zamierzam kupić kilka, do oświetlenia
    > korytarza, wiaty, stołu w warsztacie.

    Uwazaj, swiatla da mniej niz 100W zarowka.
    Ciemnosc widze, ciemnosc.

    > Przede-wszystkim liczy się dlamnie trwałość, bo
    > wprawdzie żarnik halogenowy kosztuje 2.8zł, ale wymieniam co roku.
    > warto przejść na diody?

    Przypuszczam ze watpie, przynajmniej na te.
    Ale czas juz cos kupic ...

    P.S. pojawilo sie troche "zarowek LED" Philipsa
    http://www.ceneo.pl/20875318
    http://www.ceneo.pl/20309322

    wyglada interesujaco ..

    J.