  • 1. Data: 2012-07-12 22:38:33
    Temat: łańcuch DID VX a ZVMX
    Od: "ARO" <a...@p...pl>

    Priwiet!

    Z danych, które podaje Larsson grubość płytki łańcucha D.I.D. 525 VX wynosi
    2,0mm a ZVMX 2,2mm. Maksymalne obciążenie 3660kg dla VX i 4500kg dla tego
    mocniejszego. Stosunek ceny VX a ZVMX ma się jak 1:1,5 i tu rozsądek
    podpowiada kupić ten tańszy. Ile waży kilogram kota? A na serio:

    1. Czy różnica pomiędzy nimi ma jakieś praktyczne znaczenie w przypadku
    transalpa?
    2. Przy jakiego rzędu mocy silników, ewentualnie w przypadku jakich
    oczekiwań lub warunków eksploatacji jest sens brać pod uwagę ten droższy?

    pzdr
    --
    ARQ
    transalp

  • 2. Data: 2012-07-12 23:34:02
    Temat: Re: łańcuch DID VX a ZVMX
    Od: "Drzewo" <d...@w...pl>

    Użytkownik "ARO" <a...@p...pl> napisał w wiadomości
    > 2. Przy jakiego rzędu mocy silników, ewentualnie w przypadku jakich
    > oczekiwań lub warunków eksploatacji jest sens brać pod uwagę ten droższy?

    To nie zależy od pojemności - lepszy łańcuch wytrzyma więcej kilometrów, a
    im słabsza maszyna tym różnica będzie większa. Pomyśl, że i tak musisz wydać
    sporo kasy, więc te 50 PLN cię nie zbawi. Bez sensu jest oszczędzać pare
    złotych na łańcuchu, zwłaszcza że różnica w przebiegu podawana przez DID
    jest spora.

    --
    Drzewo
    www.moto-opinie.info - Opinie na temat produktów motocyklowych w jednym

  • 3. Data: 2012-07-13 00:35:06
    Od: "ARO" <a...@p...pl>

    Użytkownik "Drzewo" <d...@w...pl> napisał :

    > To nie zależy od pojemności - lepszy łańcuch wytrzyma więcej kilometrów, a
    > im słabsza maszyna tym różnica będzie większa.

    A nie powinno być przypadkiem, że "im mocniejsza"?

    > Pomyśl, że i tak musisz wydać sporo kasy, więc te 50 PLN cię nie zbawi.
    > Bez sensu jest oszczędzać pare złotych na łańcuchu, zwłaszcza że różnica w
    > przebiegu podawana przez DID jest spora.

    Miało by to sens, ale różnica ceny wynosi prawie czterokrotnie tyle co
    podałeś. Zwykły kosztuje 380, a mocniejszy jest o 190 pln droższy - czyli
    1,5 raza więcej. Zakładając, że w planach mam zrobić na tym moto jeszcze
    maksymalnie 30tys po polskich drogach i bezdrożach, nie mam argumentów do
    zakupu droższego. Może gdyby ruszać motocyklem w dzicz (np. daleko na
    wschód) na b. długą trasę, to miało by to jakiś sens. A tak nie chcę robić
    przyszłemu właścicielowi dobrze. Moto kupiłem z VAZem, który rozciąga się
    jak głupi, a ostatnio zaczął się zwyczajnie zacierać pomimo prawidłowego
    smarowania. Decyzja zakupu jest, a mnie tak czysto hipotetycznie i
    praktycznie zastanawia sensowność zastosowania łańcucha oznaczonego "hiper
    wzmocniony" w cene 50% większej.

    pzdr
    --
    ARQ
    transalp

  • 4. Data: 2012-07-13 07:28:40
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    > wschód) na b. długą trasę, to miało by to jakiś sens. A tak nie chcę
    > robić przyszłemu właścicielowi dobrze.
    ~~~~~~~~~~~
    To dobre.

    Olej wlej gówniany, bo po co mu dobry?
    BTW na klockach też można przyoszczędzić.

    Dobrze zrozumiałem, że jeśli motur się rozpadnie po końcu Twojego
    użytkowania, to będzie OK?

    --
    Jasio
    vfr etz

  • 5. Data: 2012-07-13 08:29:28
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Thu, 12 Jul 2012 22:38:33 +0200) ktos podajacy sie za ARO
    wyklawiaturowal co nastepuje:

> [...]
    > 2. Przy jakiego rzędu mocy silników, ewentualnie w przypadku jakich
    > oczekiwań lub warunków eksploatacji jest sens brać pod uwagę ten droższy?

    Weź tańszy, zwłaszcza jeśli zdarza Ci się zjechać z asfaltu.

    Piotr Klimek
    Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
    http://bikepics.com/members/piko/

  • 6. Data: 2012-07-13 10:36:14
    Od: doktorski <d...@g...com>

    W dniu czwartek, 12 lipca 2012 22:38:33 UTC+2 użytkownik ARO napisał:

> [...]
    > 2,0mm a ZVMX 2,2mm.
    > 1. Czy różnica pomiędzy nimi ma jakieś praktyczne znaczenie w przypadku
    Roznica w masie. Roznica w oporach. Jesli nie masz argumentu za mocniejsza wersja to
    IMO bez sensu jest za nia placic. Trampek nie ma bukwiejakiego momentu obrotowego i
    VX spokojnie wytrzyma dluga eksploatacje, szczegolnie w turystyce i przy odpowiednich
    interwalach smarowania i naciagania.

    --
    pzdr, dr
    14/525/400/RR

  • 7. Data: 2012-07-13 10:38:47
    Temat: Re: łańcuch DID VX a ZVMX [OT]
    Od: "ARO" <a...@p...pl>

    Użytkownik "Jasio" <b...@g...pl> napisał :

    > Olej wlej gówniany, bo po co mu dobry?
    > BTW na klockach też można przyoszczędzić.
    >
    > Dobrze zrozumiałem, że jeśli motur się rozpadnie po końcu Twojego
    > użytkowania, to będzie OK?

    Jasiu, czas eksploatacji dowolnego urządzenia jest zawsze uzasadniony
    ekonomicznie. Przynajmniej powinien być uzasadniony - tak na zdrowy
    rozsądek. Idąc w drugą stronę drogą sarkazmu tą samą co Ty, rozumiem, że
    zmieniasz opony w swoim pojeździe i wszystke płyny eksploatacyjne na miesiąc
    przed sprzedażą? Czas użytkowania pojazdów w moich rękach jest policzony.
    Wyobraź sobie, że po prostu kiedyś lepiej jest zmienić auto czy motór na
    inny bo stary się znudził, a zbliżające się wydatki związane z eksploatacją
    nadadzą temu wystarczający impuls. Wskaż mi to palcem człowieka, który robi
    prezenty innym. Chyba, że wirtualnie na preclu, bo rzeczywistość nie bywa
    inna jak koloru papieru toaletowego. Przeważnie dodatkowo z brązową
    przyschniętą drachą wskazującą na jego dawne zużycie. Zdarzają się też
    odchyły w drugą stronę, ale dalej nic za darmo - jakiś czas temu (maks. rok)
    ktoś ogłaszał się tutaj z kilkunastoletnim trampkiem za 11tysi, bo wymienił,
    to, sramto i tamto. Kogo to interesuje i kto w to uwierzy? Ja i tak zmieniam
    olej i pasek (w aucie) od razu po zakupie bez względu na to co mówi
    sprzedawca.

    czil aut men ent kip kul, yo!

    --
    ARQ
    transalp

  • 8. Data: 2012-07-13 10:48:15
    Od: "OGONek~" <spamerzywszystkichkrajow@p#$^%$^&.sie>

> [...]
    > rozsądek. Idąc w drugą stronę drogą sarkazmu tą samą co Ty, rozumiem, że
    > zmieniasz opony w swoim pojeździe i wszystke płyny eksploatacyjne na

    Wyobraź sobie że ja jak sprzedawałem moto dawnymi czasy to wymieniłem klocki
    na nowe na dzień przed bo były już na wykończeniu a ścierwienia nie lubię.

    --
    OGONek~

  • 9. Data: 2012-07-13 10:51:54
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-07-13 07:28:40 +0200, "Jasio" <b...@g...pl> said:

> [...]
    >
    > Olej wlej gówniany, bo po co mu dobry?
    > BTW na klockach też można przyoszczędzić.
    >
    > Dobrze zrozumiałem, że jeśli motur się rozpadnie po końcu Twojego

    A czy ja dobrze zroumiałem, że porównujesz włożenie do motocykla
    drugiego od góry łańcucha czołowego producenta do lania do silnika
    oleju słonecznikowego? Piłeś coś?

    de Fresz

  • 10. Data: 2012-07-13 10:59:15
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-07-12 22:38:33 +0200, "ARO" <a...@p...pl> said:

> [...]
    > podpowiada kupić ten tańszy. Ile waży kilogram kota? A na serio:
    >
    > 1. Czy różnica pomiędzy nimi ma jakieś praktyczne znaczenie w przypadku

    Nie ma. Też się zastanawiałem kiedyś nad włożeniem takiego do Sevenki i
    wyszło mi, że jaki mocny by ten łańcuch nie był, to i tak zużywające
    się zębatki zarypią go pod koniec swojego żywota. Z rozmów z różnymi
    mechaniorami czy innymi starymi wyjadaczami - jeśli różnica będzie, to
    może na poziomie kilki tys. km. Może.

    > 2. Przy jakiego rzędu mocy silników, ewentualnie w przypadku jakich
    > oczekiwań lub warunków eksploatacji jest sens brać pod uwagę ten droższy?

    Ponad 100, KM czy Nm, supersporty, łojka do odcinki itd. Zresztą AFAIK
    nawet spokojniejsze litry nie mają fabrycznie zakładanych tych
    najmocniejszych łańcuchów.

    de Fresz