  • 1. Data: 2020-06-01 18:57:23
    Temat: łapy opadają
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3699652.html#
    18732643

    I ja już sie nie dziwię, że kolega narzekał na absolwentów tego kierunku.

    W.

  • 2. Data: 2020-06-01 19:39:06
    Temat: Re: łapy opadają
    Od: g...@g...com

    użytkownik n...@g...com napisał:
    > https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3699652.html#
    18732643

    > I ja już sie nie dziwię, że kolega narzekał na absolwentów tego kierunku.
    >
    > W.

    Z ciekawych może nie silników ale napędów (hicior ostatnich lat):
    https://youtu.be/ifBPgVDvvK0

    Nie dziw się, mamy rynek pracownika:
    https://youtu.be/HWaYS3eipTI

  • 3. Data: 2020-06-01 22:24:07
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 01/06/2020 18:57, Włodzimierz Wojtiuk wrote:
    > https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3699652.html#
    18732643
    > I ja już sie nie dziwię, że kolega narzekał na absolwentów tego kierunku.

    No wiesz, a może koleś zrobi przy okazji własny falownik do niego :D Nie
    trać nadziei.

    Ogólnie obecne prace mgr w większości ledwo sięgają prac dyplomowych w
    dawnych technikach. Jakieś prezentacje, przegladay literatury, ankiety,
    nawet na studiach inzynierskich z zakresu ścisłego to codzienność.
    Trafiają się perełki, ale jednak większości chodzi o papier tanim
    kosztem. A mechatronika to ... takie ... niewiadomoco...

  • 4. Data: 2020-06-01 23:21:57
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    heby napisał(a) :
    > kosztem. A mechatronika to ... takie ... niewiadomoco...

    To takie coś podobnego do mechooptyki?

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 5. Data: 2020-06-02 10:10:45
    Od: Marek <f...@f...com>

    Ale w czym problem?

    --
    Marek

  • 6. Data: 2020-06-02 13:52:54
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 01.06.2020 o 18:57, Włodzimierz Wojtiuk pisze:
    > https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3699652.html#
    18732643

    > I ja już sie nie dziwię, że kolega narzekał na absolwentów tego kierunku.
    Dla porównania zobaczcie to:
    https://www.bbn.gov.pl/ftp/dokumenty/Strategia_Bezpi
    eczenstwa_Narodowego_RP_2020.pdf

    oraz komentarz dr Leszka Sykulskiego:
    https://youtu.be/CC3TNlYSgyg

    Tak więc nie ma co narzekać na młodych adeptów sztuki inżynierskiej, że
    jeszcze coś piszą o silnikach, a nie o na przykład koniach i kieratach
    Jacek

  • 7. Data: 2020-06-02 14:01:46
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 01.06.2020 o 22:24, heby pisze:
> [...]
    > nawet na studiach inzynierskich z zakresu ścisłego to codzienność.
    > Trafiają się perełki, ale jednak większości chodzi o papier tanim

    Zaczynam rozumieć dlaczego Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu jest w
    rankingu Komisji Akredytacyjnej wyżej, niż Politechnika Wrocławska.
    Włączamy magistrantów do pracy naukowej, zdarzają się knoty, ale
    większość prac magisterskich jest na bardzo przyzwoitym poziomie.

    P.P.

  • 8. Data: 2020-06-02 14:23:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    18732643

    ale z drugiej strony ... inzynier od silnikow, a falownika dobrac nie
    umie.
    To moze powinna byc praca z dziedziny "mozliwosci wspolczesnych
    falownikow" ?
    I stanowisko laboratoryjne do cwiczen ...

> [...]
    >Włączamy magistrantów do pracy naukowej, zdarzają się knoty, ale
    >większość prac magisterskich jest na bardzo przyzwoitym poziomie.

    Nie wiem jak obecnie PWr dziala, oczywiscie wlasny falownik bylby
    swietny, ale zaraz ... po 3 latach studiow niekoniecznie
    elektronicznych ?
    Chyba, ze mgr.

    Ale moment - na UWr tez pewnie jest masa studentow, co nauczycielami w
    liceum ma ochote zostac, i z czego maja prace np na fizyce napisac ?

    A pardon, to UP, czyli dawny AR ... ale tam pewnie podobnie.
    Rolnik ma traktor na prace zrobic, czy moze dojarke ?
    Czy inzynieria genetyczna trafila pod strzechy, wiec kazdego szkolicie
    z manipulacji genetycznych :-)

    No chyba ze Msc to juz do czegos zobowiazuje :-)

    J.

  • 9. Data: 2020-06-02 18:06:44
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 02.06.2020 o 14:23, J.F. pisze:
    [...]
> [...]
    > Rolnik ma traktor na prace zrobic, czy moze dojarke ?
    > Czy inzynieria genetyczna trafila pod strzechy, wiec kazdego szkolicie z

    Dobrze napisałeś "dawny AR". Ta uczelnia ma niewiele wspólnego z "dawnym
    AR". Zmiana nazwy dobrze oddaje zmianę profilu.
    W naszej katedrze nie ma teoretycznych prac magisterskich. Magistranci
    uczestniczą w badaniach prowadzonych przez pracowników.
    Fakt, koronawirus namieszał :-(

    P.P.

  • 10. Data: 2020-06-02 18:24:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 02.06.2020 o 14:23, J.F. pisze:
    [...]

    >Dobrze napisałeś "dawny AR". Ta uczelnia ma niewiele wspólnego z
    >"dawnym AR". Zmiana nazwy dobrze oddaje zmianę profilu.

    ale troche starych specjalnosci tam widze
    https://www.upwr.edu.pl/studia/270/kierunki_studiow.
    html

    >W naszej katedrze nie ma teoretycznych prac magisterskich.
    >Magistranci uczestniczą w badaniach prowadzonych przez pracowników.
    >Fakt, koronawirus namieszał :-(

    Macie ciekawe badania, mozna wlaczyc studentow - swietnie.
    Tylko uwazaj, zebys kiedys nie uslyszal jak w USA
    "Msc ... po Msc to mozna tylko zrobic PhD i miec kiepska prace na
    uczelni.
    Bsc to jest stopien co otwiera wszystkie drzwi" :-)

    I uwazajcie, zebyscie jakiegos drugiego koronawirusa nie wyprodukowali
    :-)

    Ale na takim wydziale geodezji i kartografii, to jakie magisterki sie
    robi ?

    J.