  • 1. Data: 2013-06-27 13:56:55
    Temat: łaty
    Od: firr <p...@g...com>

    juz kiedys wspomniałem ze chcialbym napisac rasteryzer
    dla wygietych łat (np takich z ktorych mozna zszyć powłoke balonu)

    dwa problemy

    1) jak zdefiniowac taką łatę - powinno to byc chyba coś bezieropodobnego - może
    gdybym oparł taką 4-łatę
    na 4 bezierach (czyli byloby 12 punktów definiujacych
    4 na wierzcholki koca i po dwa na narozne 'patyczki' -kierunki kazdego rogu - z tym
    ze moze to wydawac sie nieco nadmiarowe
    bo nie potrzebne sa moze te stopnie swobody patyczków w bok (czy też są potrzebne?)

    jaka definicja jest poprawna

    2) jak wyliczyć punkt dla dowolnej wspolrzednej koca

    3) jak napisac rasteryzer - jakies twierdzenia ze np przeciecie takiej łaty/koca
    płaszczyzna jest bezierem i wzorek na kolejne piksele tego bezera ?
    - to by bylo fajne bo mozna szybko rasteryzowac
    ale samo rozpracowanie tego chyba dosyc trudne

  • 2. Data: 2013-06-27 14:03:51
    Temat: Re: łaty
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 27 czerwca 2013 13:56:55 UTC+2 użytkownik firr napisał:
> [...]
    >
    > - to by bylo fajne bo mozna szybko rasteryzowac
    >
    > ale samo rozpracowanie tego chyba dosyc trudne

    wiem ze jest w matematyce dziedzina ktora zajmujse siewlasnie takimi powyginanymi
    plaszczyznami zapewne skretnosciami krzywiznami
    itp i przeciecie takiej powierzchni plaszczyzna
    nie bylo by tam za trudne zdaje sie ale nieststy
    moje wyksztalcenie matematyczne urwalio sie
    gdzies w tym miejscu

  • 3. Data: 2013-06-27 14:12:41
    Od: firr <p...@g...com>

    na przyklad wydaje sie ze w sumie za dana
    w rogu wystarczy (?) lokalne nachylenie
    powierzchni (traktowanej jako sztywna czyli
    wystarczy normalna w tym punkcie - wtedy wiec
    za definicej takiej czterołaty wystarczylyby wsp
    4 wierzcholkow i 4 normalnych do tych
    wierzchołków - jako doklładnie to bylby twór
    np jakie wzory na krawedzie (i czy to beziery?)

  • 4. Data: 2013-06-27 14:12:46
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 27.06.2013 13:56, firr wrote:
    > juz kiedys wspomniałem ze chcialbym napisac rasteryzer
    > dla wygietych łat (np takich z ktorych mozna zszyć powłoke balonu)

    NURBS

    Michoo

  • 5. Data: 2013-06-27 17:49:04
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-06-27 13:56, firr pisze:
> [...]
    > wydawac sie nieco nadmiarowe bo nie potrzebne sa moze te stopnie
    > swobody patyczków w bok (czy też są potrzebne?)

    http://pl.wikipedia.org/wiki/P%C5%82aty_B%C3%A9ziera
    więcej w en.

    > 2) jak wyliczyć punkt dla dowolnej wspolrzednej koca

    Wzorkiem.

    > 3) jak napisac rasteryzer - jakies twierdzenia ze np przeciecie

    Ja bym googlał.

    > takiej łaty/koca płaszczyzna jest bezierem i wzorek na kolejne
    > piksele tego bezera ?

    Nie widzę powodu, by musiało być brezierem.

    Przede wszytkim, taka powierzchnia jest powierzchnią (chciałem napisać
    rozmaitością:) parematryczną od dwóch zmiennych.
    (u,v) -> (x,y,z)

    a obcięcie do jednego wymiaru (u lub v) jest krzywą breziera.

    BTW, Michoo dobrze mówi, Breziery wymierne są lepsze:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Non-uniform_rational_B-
    spline

    pzdr
    bartekltg

  • 6. Data: 2013-06-27 20:33:17
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 27 czerwca 2013 17:49:04 UTC+2 użytkownik bartekltg napisał:

> [...]
    >

    > a obcięcie do jednego wymiaru (u lub v) jest krzywą breziera.
    >

    > BTW, Michoo dobrze mówi, Breziery wymierne są lepsze:

    boje sie ze ciezko by bylo znalezc a robienie
    matematyki slabo mi idzie (np ostatnio przy symulacjach z rigidbody w 2d troche
    wymieklem,
    tj zrobilem do polowy i zrobilem przerwe)
    Idealnie by bylo miec gotowa procedure w c

    void RasterizeŁate(/*4 punkty, 4 normalne, color*/)
    {

    }

  • 7. Data: 2013-06-27 20:47:13
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-06-27 20:33, firr pisze:

> [...]
    wymieklem,
    > tj zrobilem do polowy i zrobilem przerwe)
    > Idealnie by bylo miec gotowa procedure w c

    A więc _ich_ szukaj.
    Najlepiej gotowego "rasteryzera"/renderera od razu.
    Przecież to w połowie geometria (matematyka.)

    > void RasterizeŁate(/*4 punkty, 4 normalne, color*/)
    > {
    >
    > }

    No widzisz, nie przeczytałeś nawet linków, które dostałeś!
    Nie nowina.

    Kubiczną powierzchnie Breziera zadaje 16 punktów (wektorów).

    Nie wiem, co to normale, ale jeśli wektory normalne do powierzchni,
    to one są "warte" tyle, co 2/3 punktu-wektora (w przestrzeni 3D, na
    płaszczyźnie 1/2) .

    pzdr
    bartekltg

  • 8. Data: 2013-06-27 21:06:58
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 27 czerwca 2013 20:47:13 UTC+2 użytkownik bartekltg napisał:

> [...]
    >

    > Nie wiem, co to normale, ale jeśli wektory normalne do powierzchni,
    >
    > to one są "warte" tyle, co 2/3 punktu-wektora (w przestrzeni 3D, na

    na rzie jeszcze nie ale lookne, (w wiekszosci
    przypadków takie podsyłane linki są niewiele
    warte zwykle nie ma tam tego o co pytam albo
    potencjalnie ukryte za 3 dniami szperaniny
    itd) lepsze są bezposrednie odpowiedzi chocby
    czesciowe

    jesli az 16 punktów na 4-łate to za dużo - ja
    szukam najprostszego modelu, np wez szescian
    (6 4-łat tyle ze nie gładko sklejane, jakby
    dać radialne normalne w 8 wierzcholkach
    to mam nadzieje ze wyszłoby coś w rodzaju
    kuli z 6 łat - co by to były dokładnie za
    krzywe/łaty to nie wiem - rozwiazani jakichś
    równań - nieststy wyższa matematyka - ale
    cos pewnie pokrewnemu qubicznym bezierom w przekroju

  • 9. Data: 2013-06-27 21:11:26
    Od: firr <p...@g...com>

    w sumie moge nawet spróbować rasteryzacji
    1-wymiarowych bezierów w 3d też powinno w
    miare dobrze wygladac w działaniu (za jakiś
    czas cośtam pokoduje i odpale) a łatwe do
    zrobienia, płaty to nieststy troche wyższa
    szkoła jazdy