  • 1. Data: 2018-06-21 14:14:00
    Temat: lewitacja
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Jak oni to zrobili ?

    https://www.youtube.com/watch?v=6l_eXRUbENI

    Wyjasnienie jest chyba tu
    https://www.youtube.com/watch?v=AU0q4wVohF8

    Ale ... ze im sie udalo stabilnosc utrzymac ?

    stopni swobody 5, a cewek 4, hm ...
    Czy moze magnesy stale stablizuja w jednej osi, to sie na rachunek
    zgadza ...

    J.

  • 2. Data: 2018-06-21 16:48:23
    Temat: Re: lewitacja
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-06-21 o 14:14, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > stopni swobody 5, a cewek 4, hm ...
    > Czy moze magnesy stale stablizuja w jednej osi, to sie na rachunek

    Jak lubisz takie gadżety to masz gramofon.
    Tu zapowiedź:
    http://www.psychosonda.pl/mag-lev-audio-pierwszy-na-
    swiecie-lewitujacy-gramofon/
    A tu oferta sprzedaży:
    https://www.q21.pl/mag-lev-audio.html

    ps. kilkanaście lat temu miałem na biurku stojak w którym lewitował
    długopis. :-)

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2018-06-22 12:59:11
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > A tu oferta sprzedaży:
    > https://www.q21.pl/mag-lev-audio.html

    Ciekaw jestem, jak z efektem mikrofonowania...

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.

  • 4. Data: 2018-06-22 13:12:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup

    >Ciekaw jestem, jak z efektem mikrofonowania...

    A jak ciekaw jestem czy to prawdziwa poduszka powietrzna ... ona by
    chyba troce szumiala.

    No i ... w reklamowce pieknie lewituje, a w realu sie okaze, ze
    poduszka powietrzna to ma 0.5mm grubosci :-)

    J.

  • 5. Data: 2018-06-22 14:01:32
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-06-22 o 13:12, J.F. pisze:
> [...]
    > chyba troce szumiala.
    >
    > No i ... w reklamowce pieknie lewituje, a w realu sie okaze, ze poduszka

    Piszą, że piłki mundialowe mają w sobie czujniki łączące się ze smartfonami.
    Podobno chodzi o namierzanie lotu takiej piłki względem bramki.
    Oby jakieś cwaniaczki nie wsadziły tam urządzenia zmieniającego tor
    piłki, na sygnał ze smartfona ;)

    WM

  • 6. Data: 2018-06-24 02:32:08
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup

    > A jak ciekaw jestem czy to prawdziwa poduszka powietrzna ... ona by chyba
    > troce szumiala.

    Szumiała by i nie miała takiej stabilności.
    Raczej efekt magnetyczny. Tylko tu z kolei... Spodziewam się, że automatyka
    będzie "serwować" układ, korygując niepożądane przemieszczenia talerza.
    Zatem, wytwarzane będą prądy korygujące. I gdyby wkładka była piezo, czy
    jakaś fotoelektryczna, to OK. Ale jak całkowicie chcą odekranować magnetyzm
    cewek korygujących, od wpływu na cewki we wkładce z igłą? Nie widzę, aby
    wpływu nie było, więc raczej fanaberia i najwyższej jakości nie wróżę,
    bardziej to widzę jako ciekawostkę, niecodzienny pomysł.

    > No i ... w reklamowce pieknie lewituje, a w realu sie okaze, ze poduszka
    > powietrzna to ma 0.5mm grubosci :-)

    Wcale bym się nie zdziwił, gdyby rzeczywiście tak było. Jednak nie
    przypuszczam, aby to się o poduszkę powietrzną opierało. Nawet, jak na
    nagraniu nie było by tego słychać, to wszelkie turbulencje wydają się być
    odezwać jako mechaniczny szum właśnie. Ale... tak czy siak, nawet jeśli
    tylko pół mm, to jeśli bezstykowo, to znaczy, że działa. W magnetyczne
    zawieszenie i stabilizację akurat wierzę, umiem to sobie wyobrazić, "jak
    sobie mały Kazio wyobraża", pewnie niektórzy pamiętają z lat 60 i 70,
    rysunki ś.p. Kazimierza Grusa, zamieszczane regularnie w czasopiśmie
    Karuzela, miałem też w ręce samodzielną książeczkę z jego rysunkami. Czase
    się zastanawiam, jak by Grus namalował fejzbuka, twitera, insta i inne tego
    typu badziewia, z samym internetem na czele. O - i jak by ten gramofon sobie
    "wyobraził" :)

  • 7. Data: 2018-06-24 02:34:37
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "WM" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Podobno chodzi o namierzanie lotu takiej piłki względem bramki.
    > Oby jakieś cwaniaczki nie wsadziły tam urządzenia zmieniającego tor piłki,

    Chyba mam rację, że już nawet mistrzostw nie oglądam, mam często wrażenie,
    że coś się skończyło, coś przepadło.
    Niejeden już głos widziałem/słyszałem, ze niedługo to kupy w kiblu bez
    smartfona z fejsem nie zrobimy...

  • 8. Data: 2018-06-24 10:49:13
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-06-24 o 02:34, HF5BS pisze:

    > Chyba mam rację, że już nawet mistrzostw nie oglądam, mam często
    > wrażenie, że coś się skończyło, coś przepadło.

    Jednym przepadło, inni zyskali, zwykle tak bywa.

    > Niejeden już głos widziałem/słyszałem, ze niedługo to kupy w kiblu bez
    > smartfona z fejsem nie zrobimy...

    Rzymianie starożytni mawiali:
    tempora mutantur et nos mutamur in illis
    (czasy się zmieniają, a my zmieniamy się wraz z nimi)

    WM

  • 9. Data: 2018-06-24 11:12:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 24 Jun 2018 02:34:37 +0200, HF5BS napisał(a):
    > Niejeden już głos widziałem/słyszałem, ze niedługo to kupy w kiblu bez
    > smartfona z fejsem nie zrobimy...

    Jeszcze wroca platne kible, a smartfon swietny do mikroplatnosci :-)

    J.

  • 10. Data: 2018-06-24 11:14:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 24 Jun 2018 02:32:08 +0200, HF5BS napisał(a):

> [...]
    > odezwać jako mechaniczny szum właśnie. Ale... tak czy siak, nawet jeśli
    > tylko pół mm, to jeśli bezstykowo, to znaczy, że działa.

    Ale klient placi za efekt lewitacji a coz to za efekt, jesli nie widac
    :-)

    J.