  • 1. Data: 2013-11-19 13:27:07
    Temat: liczniki wody i ciepla
    Od: i...@a...pl

    Czesc,

    zainstalowano w moim bloku liczniki z modulami radiowymi firmy TECHEM.
    Szukalem w sieci i wiem, ze chodzi to na 868MHz. Czy ma ktos moze
    pomysl jak to sluchac i bawic sie w odczytywanie (stanow).

    Jak sie zabrac do tematu?

  • 2. Data: 2013-11-19 14:46:28
    Temat: Re: liczniki wody i ciepla
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    i...@a...pl wrote:

> [...]
    > Szukalem w sieci i wiem, ze chodzi to na 868MHz. Czy ma ktos moze
    > pomysl jak to sluchac i bawic sie w odczytywanie (stanow).

    Tu piszą o jakimś wireless M-Bus (wpisałem w Google techem 868 MHz protocol).

    http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source
    =web&cd=1&cad=rja&ved=0CCwQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww
    .cept.org%2FDocuments%2Fsrdmg%2F4601%2FSRDMG(12)44_S
    pectrum-for-Metering-and-Energy-Data-Management&ei=d
    WuLUpGAHu_o7AaonoD4Bg&usg=AFQjCNGYufRCTSno6mq0EX5160
    5MK6R1Hg&sig2=Aba-zQHRqY0MUgmgqelFgQ&bvm=bv.56643336
    ,d.ZGU

    --
    "zanim nastala era internetu, kazdy wiejski glupek siedzial w swojej wiosce"
    http://www.chmurka.net/

  • 3. Data: 2013-11-19 19:14:37
    Od: i...@a...pl

    On Tue, 19 Nov 2013 13:46:28 +0000 (UTC), g...@s...invalid (Adam
    Wysocki) wrote:

> [...]
    dWuLUpGAHu_o7AaonoD4Bg&usg=AFQjCNGYufRCTSno6mq0EX516
    05MK6R1Hg&sig2=Aba-zQHRqY0MUgmgqelFgQ&bvm=bv.5664333

    bardzo ogolne, ale juz cos. Dzieki

    Pewnie najprostrze bedzie czytanie danych, ale gorzej bedzie z ich
    interpretacja. Ale moze wskazane normy cos pomoga.

  • 4. Data: 2013-11-19 23:28:40
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    i...@a...pl <i...@a...pl> napisał(a):
    > bardzo ogolne, ale juz cos. Dzieki
    > Pewnie najprostrze bedzie czytanie danych, ale gorzej bedzie z ich
    > interpretacja. Ale moze wskazane normy cos pomoga.

    M-Bus to bardzo popularny interfejs w licznikach więc informacji powinno być
    sporo.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 5. Data: 2013-11-20 14:20:52
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości

    > Tu piszą o jakimś wireless M-Bus (wpisałem w Google techem 868 MHz
    > protocol).
    (link)

    Doszło do mnie, że moja administracja odgrażała się, że zamontuje takie
    wodomiary.
    Chcę ich zahaczyć o certyfikat kompatybilności elektromagnetycznej...
    Słusznie?
    Bo ja chcę używać urządzeń UKF i nie chciałbym, aby wskutek tego były jakieś
    problemy, w żadną stronę. 868, to 2x434, leżące w paśmie 70cm.
    A spodziewam się, że radiomoduł w takim urządzonku, tytułem cięcia kosztów,
    będzie zrobiony najprościej jak można, coś jak wzmacniacz antenowy
    szerokopasmowy o wzmocnieniu >60dB, bez ekranowania, do nabycia za 20 PLN w
    Tesco, czy Auchan... A za tą prostotą wszelkich kłopotów będących jej
    skutkiem.

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 6. Data: 2013-11-20 14:58:11
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 19 listopada 2013 13:27:07 UTC+1 użytkownik i...@a...pl napisał:
> [...]
    >
    > Szukalem w sieci i wiem, ze chodzi to na 868MHz. Czy ma ktos moze
    >
    > pomysl jak to sluchac i bawic sie w odczytywanie (stanow).

    Częstotliwość na jekiej to biega, to duperelny szczegół. No jasne, te ZeroJedynki
    ewentualnie odczytasz, a kwestja ich interpretacji, to już temat na poziomie ENIGMY.
    A jak się zabrać do tematu? Permutacje, kombinacje i śledzenie co z tego wychodzi..
    Robota raczej dla mnicha z Tybetu, który ma dużo czasu i nic innego do roboty..

  • 7. Data: 2013-11-20 15:06:04
    Od: <m...@g...com>

    Użytkownik "ACMM-033" <v...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Doszło do mnie, że moja administracja odgrażała się, że zamontuje takie
    > wodomiary.
    > Chcę ich zahaczyć o certyfikat kompatybilności elektromagnetycznej...
    > Słusznie?

    Jeśli nie ma CE na obudowie to myślę że z buta możesz pociągnąć.

  • 8. Data: 2013-11-20 15:08:34
    Od: <m...@g...com>

    Użytkownik "ACMM-033" <v...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Słusznie?

    A co do tego to może być tak że nie będziesz miał siły przebicia i okaże się
    że tobie zrobią kuku a licznik nadal będzie liczył.
    Coś jak z radarami Iskra.

  • 9. Data: 2013-11-20 15:15:28
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > Jeśli nie ma CE na obudowie to myślę że z buta możesz pociągnąć.

    Jednak chciałbym konkretnie zobaczyć certyfikat, ze "Urządzenie wodomniarowe
    typ xxx numer yyy, jest zgodne elektromagnetycznie".

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 10. Data: 2013-11-20 15:19:22
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Użytkownik "ACMM-033" <v...@i...pl> napisał w wiadomości

    > A co do tego to może być tak że nie będziesz miał siły przebicia i okaże
    > się że tobie zrobią kuku a licznik nadal będzie liczył.

    Napadną i pobiją? Podatkami wykończą?
    To np. na trawniku tamże cos wyrośnie i pewnym panom się to nie spodoba...
    Ja nie chcę tego rozdeptywać, bo i po co. Nie chcę tylko, aby ucierpiały na
    tym moje prawa słusznie nabyte, dzięki wiedzy, którą wykazałem się 27 lat
    temu zdając stosowny egzamin państwowy. Jeśli nie będziemy sobie wchodzić w
    drogę - nie ma sprawy, zgadzam się.

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.