  • 1. Data: 2016-06-20 09:46:08
    Temat: linka stalowa w roli karnisza
    Od: robot <r...@o...pl>

    Chcę w roli karnisza zastosować napiętą linkę stalową.
    Elementem mocującym będą wkręty rozporowe.
    Ściany i sufit to prefabrykowane płyty żelbetonowe - stary klasyczny blok.
    Który układ będzie pozwalał na lepsze naciągnięcie linki?
    (Chodzi mi o wytrzymałość mocowania wkrętu,
    a nie o sam sposób napinania linki.)

    Kołki wkręcone do ścian:

    -------------------- < sufit
    ? ?
    ?-->------------<--?
    ? linka ?< ściana
    ? ?

    czy kolki wkręcone do sufitu:

    --------------------< sufit
    ? !______________! ?
    ? linka ?
    ? ?< ściana
    ? ?

  • 2. Data: 2016-06-20 09:59:40
    Temat: Re: linka stalowa w roli karnisza
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-06-20 o 09:46, robot pisze:
> [...]
    > blok.
    > Który układ będzie pozwalał na lepsze naciągnięcie linki?
    > (Chodzi mi o wytrzymałość mocowania wkrętu,

    Obojętnie jak wkleisz kotwy chemiczne.
    Pierwsza wymaga większych średnic kotwy.

    Robert

  • 3. Data: 2016-06-20 10:04:41
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 20 czerwca 2016 09:46:09 UTC+2 użytkownik robot napisał:
> [...]
    > Który układ będzie pozwalał na lepsze naciągnięcie linki?
    > (Chodzi mi o wytrzymałość mocowania wkrętu,

    Podstawowe pytanie czy masz dzieci i w jakim wieku?

    Ja mam coś takiego kupione w Ikei.
    Uchwyty zostały przykręcone do ściany z cegły.
    Zacząłem od kołków 8 cm a skończyło się na kotwach chemicznych.
    A myślę że tak naprawdę to synowie dorośli i już nie ciągną za firankę.

    Ja bym przykręcił do ściany.
    Bo w suficie masz tylko wyrywanie.
    A na ścianie pojawiają się jakieś tam już siły scinające na które kołki
    są już odporne

  • 4. Data: 2016-06-20 10:16:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    napisał:

> [...]

    >Ja bym przykręcił do ściany.
    >Bo w suficie masz tylko wyrywanie.
    >A na ścianie pojawiają się jakieś tam już siły scinające na które

    Ja nie bardzo zrozumialem - on chce te kolki wkrecic w sciane okienna,
    czy w sciany boczne ?

    Bo jesli to linka, to w scianach bocznych pojawia sie sily wyrywajace.
    I znow moze byc potrzeba uzyc kotwy chemicznej.

    Plastikowe kolki istotnie znacznie lepiej na scinanie pracuja.
    Tylko tu jak rozumiem trzeba bedzie zachowac odstep od sciany/sufitu,
    to sie pojawi tez spory moment gnacy.

    J.

  • 5. Data: 2016-06-20 10:40:09
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 20 czerwca 2016 10:16:32 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Ja nie bardzo zrozumialem - on chce te kolki wkrecic w sciane okienna,
    > czy w sciany boczne ?
    rozumiem że ściane okienną

    > Bo jesli to linka, to w scianach bocznych pojawia sie sily wyrywajace.
    > I znow moze byc potrzeba uzyc kotwy chemicznej.

    Z moich oberwacji wynika że kotwy chemiczne nie są odporne na obciążenia
    dynamiczne rzedu 20 kg i wieku ok 3-4 lat :)

    Mam przykręcone szafki górne w kuchni 180 cm do sufitu na metalowych
    kołkach (to już chyba dyble się nazywają) hilti 4 lata i trzymają.

    A i jedno okno gdzie dzieciaki nie maja dostępu zamontowałem
    jeden uchwyt prostopadle do karnisza - siła gnąca
    drugi uchwyt wzdłuż karnisza - siła wyrywająca.
    Nawet nie pamiętam jakie kołki bo od tamtej pory nic się nie dzieje.

    Więc podstawowe pytanie brzmi czy będzie jakieś obciążenie dynamiczne
    czy nie :).

  • 6. Data: 2016-06-20 11:22:52
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 2016-06-20 o 10:16, J.F. pisze:
    > Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Ja nie bardzo zrozumialem - on chce te kolki wkrecic w sciane okienna, czy w sciany
    boczne ?

    Boczne, zdecydowanie boczne.

> [...]
    > Tylko tu jak rozumiem trzeba bedzie zachowac odstep od sciany/sufitu, to sie pojawi

    To w wersji na suficie.
    Ale to można załatwić w ten sposób, że kołki nie będą dużo wystawały.
    Czyli dźwignia nie będzie długa.

  • 7. Data: 2016-06-20 11:24:28
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 2016-06-20 o 10:04, s...@g...com pisze:

    > Podstawowe pytanie czy masz dzieci i w jakim wieku?

    Dziecko mam, ale nie mieszka ono w omawianym miejscu.
    Za to sama zasłona może być ciężka.

  • 8. Data: 2016-06-20 14:08:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "robot" napisał w wiadomości grup
    >Boczne, zdecydowanie boczne.

    >To w wersji na suficie.
    >Ale to można załatwić w ten sposób, że kołki nie będą dużo wystawały.
    >Czyli dźwignia nie będzie długa.

    Zapewne chcesz jakis tam odstep od sciany okiennej i sufitu, zeby
    zaslona sie ocierala o sciane.

    J.

  • 9. Data: 2016-06-20 14:33:06
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    Stanowczo w ścianie. Wkręty chcesz dać jak najmniejsze (względy estetyczne), a dużo
    łatwiej taki świński ogonek zgiąć niż urwać, czy wyprostować mu pętelkę.

  • 10. Data: 2016-06-20 14:40:25
    Od: masti <g...@t...hell>

    s...@g...com wrote:

> [...]

    http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/60075295/
    były kiedyś jeszcze podobne łapane w linii linki
    i boczne z płaskowniekiem - mam gdzieś w domu to mogę fotnąć.
    wkręcane na kołki 5-6mm (na oko)

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?