  • 1. Data: 2009-12-14 09:02:11
    Temat: lista przebojówalgorytmów
    Od: "fir" <p...@p...onet.pl>

    Jak zastanowiłem sie dwa dni temu znam w zasadzie jedynie trzy
    algorytmy :-) jestem średnio zaawansowanym programistą i tylko
    te trzy w praktyce zdarzylo mi sie pisać (te trzy jednak znam
    - tj nie tylko znam ich nazwy ale jestem zzyty z tymi algorytmami)
    (troszeczke moze znam tez i inne ale mniej bo nigdy nie bylo mi to
    potrzebne)

    1. quicksort - dosyc prosty ale ok algorytm do sortowania - tym samym fajny

    2. dijkstry odnajdywanie najkrótszej drogi w grafie - np drogi do celu
    na dwuwymiarowej mapie z przeszkodami - bardzo fajny

    3. bressenhama kreslenia lini i okręgów - tez fajny szybki
    calkowitoliczbowy algorytm do kreślenia na ekranie

    czy ktos mógłby podać i uzupełnic tą listę fajnymi klasycznymi
    algorytmami - i powiedziec pare slow o nich

    fir

  • 2. Data: 2009-12-15 10:03:29
    Temat: Re: lista przebojówalgorytmów
    Od: mgk <m...@w...pl>

    Jest taka ksiazka dosc gruba Thomasa Cormena i 3 innych autorow
    "Wprowadzenie do algorytmow".

    Sa tam chyba wszystkie "obowiazkowe" algorytmy jakie kazdy powinien
    znac.

    Ciezko odpowiedziec na twoje pytanie poniewaz odpowiedzi na nie jest
    nieskonczenie wiele.
    W roznych dziedzinach sa inne rozne "fajne" algorytmy.

    Np ja wlasnie pisze prace magisterska o algorytmach szachowych :)

    A np z grafiki mozna dorzycic rozne algorytmy rysowania wielokatow,
    sprawdzania wypuklosci itp itp.

    I kazdy ze swojej dziedziny cos by dorzucil :)

  • 4. Data: 2009-12-15 12:08:03
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <w...@s...medi.com.pl>

    mgk wrote:
    > Jest taka ksiazka dosc gruba Thomasa Cormena i 3 innych autorow
    > "Wprowadzenie do algorytmow".

    Cormen, Leiserson, Rivest.

    Pozdrawiam -- Spook.

  • 5. Data: 2009-12-16 11:18:31
    Od: p...@p...onet.pl

> [...]
    > sprawdzania wypuklosci itp itp.
    >
    > I kazdy ze swojej dziedziny cos by dorzucil :)

    chodziło mi o bardziej osobiste podejscie, np niech każdy wymieni 3 algorytmy
    z ktorymi jest najbardziej 'zżyty' i powie pare slow o kazdym

    fir

  • 6. Data: 2009-12-16 16:52:09
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    p...@p...onet.pl wrote:
    > niech każdy wymieni 3 algorytmy
    > z ktorymi jest najbardziej 'zżyty' i powie pare slow o kazdym

    Ale po co ?

  • 7. Data: 2009-12-16 18:15:01
    Od: Wojciech Muła <w...@p...null.onet.pl.invalid>

    p...@p...onet.pl wrote:

    > chodziło mi o bardziej osobiste podejscie, np niech każdy wymieni 3 algorytmy
    > z ktorymi jest najbardziej 'zżyty' i powie pare slow o kazdym

    Algorytm robienia herbaty jest mi zdecydowanie najbliższy. Lubię również stosować
    algorytm wyłączania komputera. Przepadam za algorytmem sumowania kwot, jednak
    pod warunkiem, że wynik jest większy od zera i dotyczy mojego konta.

    w.

  • 8. Data: 2009-12-18 12:33:10
    Od: "fir" <p...@p...onet.pl>

    > Ale po co ?

    Dlatego że jest to ciekawe i mozna o tym pogadać - długa na 10 tys
    pozycji lista to zupełnie coś innego niż osobiste relacje
    z owymi algorytmami

    http://pl.wikipedia.org/w/index.php?
    title=Plik:Edsger_Wybe_Dijkstra.jpg&filetimestamp=20
    080612050536

    --
    check out my new weapon

  • 9. Data: 2010-01-31 22:44:54
    Od: "Marcin" <a...@p...wp.pl>

    Użytkownik "fir" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > z owymi algorytmami
    >
    > http://pl.wikipedia.org/w/index.php?
    > title=Plik:Edsger_Wybe_Dijkstra.jpg&filetimestamp=20

    ja jestem bardzo zżyty z lagotymem JPEG. musiałem go dokkładnie poznać w
    ramach pracy inzynierskiej , a potem na magistreskich w praktyce wykożystać.
    synteza prostoty, piękna, logiki i efektywności