  • 1. Data: 2019-01-03 12:58:12
    Temat: lustrzanka jest za duża - bezlusterkowiec - dzieciaki?
    Od: Tatanka <m...@g...com>

    Czołem grupo!
    Fotografuję cyfrowo od lat nastu (a wczesniej Zenitem ;-) ), najpierw ultrazoomy (to
    sie chyba kiedys nazywało hybrydy) Fuji s5000, s20pro, potem lustrzanki minolta D5D,
    sony aA100 teraz Nikon D5300 i do tego Tamron 17-50/2.8 jako jedyny obiektyw.

    Fotografuje głównie własne dzieciaki, wiec zależy mi na niskich szumach przy wysokich
    czułościach (nie cierpię flesza) i szybkim autofocus. Oraz czymś co kiedyś bylo zmorą
    kompaktów i stało się powodem zakupu lustrzanki - niskim/zerowym shutter lag.
    Żeby zbijać czułość i rozmywać tło mam własnie jasny obiektyw. I jak widać jedyny -
    czyli mega zoom nie jest mi potrzebny.
    Jednak taki zestaw Nikon + T 17-50 jest dość ciężki - a wiadomo że choćby najlepszy
    aparat jest bez sensu jesli go przy sobie nie masz. Dlatego powstał pomysl wymiany.

    W bezlusterkowcach się zagubiłem kompletnie, nie wiem który system jest jeszcze
    rozwijany i w co wejsc a co juz umiera. Poza tym te kity są dość ciemne niestety.
    A może jakiś lepszy kompakt, Canon G-seria ?

    Licze że za swój Nikon d5300 + T 17-50 dostane za 2200 zl i w tej kwocie chętnie bym
    zamknął taką wymianę.

    Czy pomożecie?

  • 2. Data: 2019-01-03 13:34:29
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > W bezlusterkowcach się zagubiłem kompletnie, nie wiem który system jest jeszcze
    rozwijany i w co wejsc a co juz umiera. Poza tym te kity są dość ciemne niestety.

    MFT (m4/3) na pewno szybko nie umrze. Niektóre korpusy są naprawdę małe,
    z obiektywami bywa różnie. Są fajne jasne stałki, od tych za ludzkie
    pieniądze do bardzo drogich.

    > A może jakiś lepszy kompakt, Canon G-seria ?

    Popatrz na modele z jednocalową matrycą, może któryś z Sony RX100. Fajny
    jest także Panasonic LX100 z matrycą MFT.

  • 3. Data: 2019-01-04 12:05:22
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-01-03 o 12:58, Tatanka pisze:
> [...]
    aparat jest bez sensu jesli go przy sobie nie masz. Dlatego powstał pomysl wymiany.

    Masz dobry zestaw, jeżeli za ciężki, to głównie obiektyw w twoim
    zestawie dociąża. Więc dokup sobie obiektyw Nikkor AF-S 35 1.8 DX, który
    jest mały i lekki i będzie fajnie.

Wzory dokumentów

Wyszukaj i pobierz za darmo: