  • 1. Data: 2019-01-03 12:58:12
    Temat: lustrzanka jest za duża - bezlusterkowiec - dzieciaki?
    Od: Tatanka <m...@g...com>

    Czołem grupo!
    Fotografuję cyfrowo od lat nastu (a wczesniej Zenitem ;-) ), najpierw ultrazoomy (to
    sie chyba kiedys nazywało hybrydy) Fuji s5000, s20pro, potem lustrzanki minolta D5D,
    sony aA100 teraz Nikon D5300 i do tego Tamron 17-50/2.8 jako jedyny obiektyw.

    Fotografuje głównie własne dzieciaki, wiec zależy mi na niskich szumach przy wysokich
    czułościach (nie cierpię flesza) i szybkim autofocus. Oraz czymś co kiedyś bylo zmorą
    kompaktów i stało się powodem zakupu lustrzanki - niskim/zerowym shutter lag.
    Żeby zbijać czułość i rozmywać tło mam własnie jasny obiektyw. I jak widać jedyny -
    czyli mega zoom nie jest mi potrzebny.
    Jednak taki zestaw Nikon + T 17-50 jest dość ciężki - a wiadomo że choćby najlepszy
    aparat jest bez sensu jesli go przy sobie nie masz. Dlatego powstał pomysl wymiany.

    W bezlusterkowcach się zagubiłem kompletnie, nie wiem który system jest jeszcze
    rozwijany i w co wejsc a co juz umiera. Poza tym te kity są dość ciemne niestety.
    A może jakiś lepszy kompakt, Canon G-seria ?

    Licze że za swój Nikon d5300 + T 17-50 dostane za 2200 zl i w tej kwocie chętnie bym
    zamknął taką wymianę.

    Czy pomożecie?

  • 2. Data: 2019-01-03 13:34:29
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > W bezlusterkowcach się zagubiłem kompletnie, nie wiem który system jest jeszcze
    rozwijany i w co wejsc a co juz umiera. Poza tym te kity są dość ciemne niestety.

    MFT (m4/3) na pewno szybko nie umrze. Niektóre korpusy są naprawdę małe,
    z obiektywami bywa różnie. Są fajne jasne stałki, od tych za ludzkie
    pieniądze do bardzo drogich.

    > A może jakiś lepszy kompakt, Canon G-seria ?

    Popatrz na modele z jednocalową matrycą, może któryś z Sony RX100. Fajny
    jest także Panasonic LX100 z matrycą MFT.

  • 3. Data: 2019-01-04 12:05:22
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-01-03 o 12:58, Tatanka pisze:
> [...]
    aparat jest bez sensu jesli go przy sobie nie masz. Dlatego powstał pomysl wymiany.

    Masz dobry zestaw, jeżeli za ciężki, to głównie obiektyw w twoim
    zestawie dociąża. Więc dokup sobie obiektyw Nikkor AF-S 35 1.8 DX, który
    jest mały i lekki i będzie fajnie.

  • 4. Data: 2019-01-23 19:09:29
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-01-04 o 12:05, Poldek pisze:

    > Masz dobry zestaw, jeżeli za ciężki, to głównie obiektyw w twoim
    > zestawie dociąża. Więc dokup sobie obiektyw Nikkor AF-S 35 1.8 DX, który
    > jest mały i lekki i będzie fajnie.

    A jeśli jednak chcesz zooma, to weź obiektyw Nikkor AF-P 18-55 VR -
    mały, lekki, super działający AF.

  • 5. Data: 2019-01-24 23:33:44
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu środa, 23 stycznia 2019 19:09:32 UTC+1 użytkownik Poldek napisał:

    > A jeśli jednak chcesz zooma, to weź obiektyw Nikkor AF-P 18-55 VR -
    > mały, lekki, super działający AF.

    Tylko światło trochę nie teges.
    Pozdrawiam Marcin

  • 6. Data: 2019-01-25 11:15:52
    Od: ks <k...@g...com>

> [...]
    > A może jakiś lepszy kompakt, Canon G-seria ?
    >
    > Licze że za swój Nikon d5300 + T 17-50 dostane za 2200 zl i w tej kwocie chętnie

    Ja bym nie zmieniał tego zestawu. Ewentualnie wymienił body na mniejsze,
    ewentualnie zamienił body na np. canona m10 plus ten sam obiektyw w wersji
    canona (mam to body, więc mogę się wypowiedzieć, że jest mały i wygodny).

    A jak masz przymus zmiany, to najpierw sprawdź, na jakiej ogniskowej robisz
    najwięcej zdjęć, potem znajdź właściwy obiektyw, potem dokup body. Zapewne już
    wiesz, że większość jasnych stałek jest albo 35mm albo 50mm. Nawet 35mm moim
    zdaniem jest za wąskie, żeby wygodnie zrobić zdjęcia w domu. Do portretu może i
    fajnie, ale jak będziesz chciał nagle zrobić zdjęcie 'szersze' to co? teraz
    sobie odzoomujesz, z ze stałką dotrzesz do ściany (dosłownie, robiąc zooma nogami:)
    pozdrawiam Krzysiek

  • 7. Data: 2019-01-26 15:35:49
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-01-24 o 23:33, Starzec z Gór pisze:

    > Tylko światło trochę nie teges.

    Co?

  • 8. Data: 2019-02-06 11:52:10
    Od: GreDi <g...@n...pl>

    On 03.01.2019 12:58, Tatanka wrote:
    > Licze że za swój Nikon d5300 + T 17-50 dostane za 2200 zl i w tej kwocie chętnie
    bym zamknął taką wymianę.

    Na moje to tylko LX100 mk1, jako turystyczny zamiennik Twojego zestawu.
    Ma duży problem z nieszczelnością obiektywu, ale na YT są hinty, jak
    sobie poradzić za pomocą odkurzacza. ;-)
    LX100 mk2 jest dużo droższy, za ładowanie z USB i dotykowy ekran (i coś
    tam jeszcze ale nie pamiętam więc pewnie mało istotnego). Nie kojarzę
    aby Panasonic potwierdził oficjalnie, że obiektyw uzyskał jakieś
    uszczelki/etc co by chroniło lepiej matrycę.

    IMHO bezlusterkowce mają ten problem, że o ile KITy jest w dobrej cenie
    to dokupienie obiektywu w porównaniu do amatorskiego runku DSLR, to
    przepaść cenowa.

    --
    GreDi

  • 9. Data: 2019-02-06 12:06:23
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2019-02-06 o 11:52, GreDi pisze:

    > Na moje to tylko LX100 mk1, jako turystyczny zamiennik Twojego zestawu.

    Mam jako drugi aparat do Pentaxa. Sprawdza się, jestem zadowolony :-)

    P.P.

  • 10. Data: 2019-02-06 12:51:58
    Od: GreDi <g...@n...pl>

    On 06.02.2019 12:06, Paweł Pawłowicz wrote:

    > Mam jako drugi aparat do Pentaxa. Sprawdza się, jestem zadowolony

    O super. Pochwal się teraz...
    Jak długo masz aparat?
    Czy był używany wyjeździe? (i w jakich warunkach... plecak, torba
    dedykowana, góry. morze, pustynia, las)?
    Jak go przechowujesz?
    I czy miałeś już kurz na matrycy? ;-)

    Dzięki.
    --