  • 1. Data: 2016-09-23 21:44:09
    Temat: lutowanie
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Lutowanie transformatorówką. Czy naprawdę jest passe?

    Jakoś nie mogę się z nią rozstać ;)

    https://youtu.be/qInnffKoSc8

    --
    Piter

    http://piterpro.private.pl/xnews/

  • 2. Data: 2016-09-23 22:08:58
    Temat: Re: lutowanie
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > Lutowanie transformatorówką. Czy naprawdę jest passe?
    >
    > Jakoś nie mogę się z nią rozstać ;)
    >

    > https://youtu.be/qInnffKoSc8

    Używam trzech podstawowych lutownic, trafo, grot i powietrze :) Każda
    ma inne zastosowanie w którym sprawdza się znakomicie.
    Co do filmu, spróbuj zmienić kształt grota, sciśnij końcówkę, dużo
    lepiej się lutuje.
    Wojtek

  • 3. Data: 2016-09-23 22:17:54
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    wowa pisze tak:

> [...]
    > Każda ma inne zastosowanie w którym sprawdza się znakomicie.
    > Co do filmu, spróbuj zmienić kształt grota, sciśnij końcówkę, dużo

    nie lubię sciśniętego

    Tak sobie myślę, że tam gdzie nie ma wymogu ESD świetnie się sprawdza.

  • 4. Data: 2016-09-23 22:38:45
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 23 Sep 2016 21:44:09 +0200, PiteR <e...@f...pl> wrote:
    > Lutowanie transformatorówką. Czy naprawdę jest passe?
    > Jakoś nie mogę się z nią rozstać ;)

    Bardzo ładnie, teraz polutuj tym tqfp100, to zdejmę czapkę :).

    --
    Marek

  • 5. Data: 2016-09-23 22:39:34
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-09-23 o 21:44, PiteR pisze:
    > Lutowanie transformatorówką. Czy naprawdę jest passe?

    a czemu nie?

    Jakiś czas temu lutowałem transformatorówką zdmuchnięty przez hota
    kondensator na chipsecie w laptopie. Parę sekund i złapane.

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2016-09-23 22:43:20
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Marek pisze tak:

    > Bardzo ładnie, teraz polutuj tym tqfp100, to zdejmę czapkę :).

    tqfp100 to dla niej pikuś ;)

  • 7. Data: 2016-09-23 22:58:40
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 23.09.2016 o 21:44, PiteR pisze:
    > Lutowanie transformatorówką. Czy naprawdę jest passe?
    >
    > Jakoś nie mogę się z nią rozstać ;)
    >

    > https://youtu.be/qInnffKoSc8

    Jak w macu kupisz sobie burgera to też to filmujesz i wrzucasz na
    youtube? Kretyński filmik.

    --
    Kaczin

  • 8. Data: 2016-09-23 23:08:30
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Kaczin pisze tak:

    > Jak w macu kupisz sobie burgera to też to filmujesz i wrzucasz na
    > youtube? Kretyński filmik.

    Nie mierz innych swoją miarą, nie bywam w macu.

  • 9. Data: 2016-09-24 09:49:29
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2016-09-23 22:58, Kaczin wrote:

    > Jak w macu kupisz sobie burgera to też to filmujesz i wrzucasz na
    > youtube? Kretyński filmik.

    Dokładnie, mój komentarz już jest!

    Włodek

  • 10. Data: 2016-09-24 14:30:12
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w wiadomości
    (trafo-lutówka; grot)
    > nie lubię sciśniętego
    >
    > Tak sobie myślę, że tam gdzie nie ma wymogu ESD świetnie się sprawdza.

    A jak z polem magnetycznym? Robiłem eksperymenty i żelaznym gwoździem dość
    ostro targało, ponoć niektórzy głowice rozmagnesowują w magnetofonach.
    przemiatając je z wyczuciem grotem pod prądem...? Czy wytworzone pole nie
    spowoduje powstania napięcia, mogącego zniszczyć jakiś wrażliwy element? No,
    przemiana pole magnetyczne w przewodniku - napięcie...? Ostatnio trafo u
    mnie smigało śjakieś 2 dekady temu, jeśli zdarzy mi się wyjść do kogoś celem
    naprawy, wolałbym mu nie ujarać czegoś kosztownego przy okazji. Tak więc,
    korzystając "bajdełej", chcę podpytać Was o to, bo różne głosy, często
    sprzeczne, trafiałem i nie wiadomo, komu wierzyć.

    --
    Gdy więc wszystkie sposoby ratunku upadły,
    Wśród SERDECZNYCH PRZYJACIÓŁ, psy zająca zjadły. - I.Krasicki "Przyjaciele"