eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykle › luz na kole
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 23

  • 21. Data: 2011-08-13 07:56:42
    Temat: Re: luz na kole
    Od: zefir <z...@S...pl>

    W dniu 13.08.2011 08:55, Kuczu pisze:
    > W dniu 2011-08-12 23:58, zefir pisze:
    >
    >> Ty mi tu nie rotfluj, tylko napisz po ludzku. Z mojego marnego
    >> doświadczenia wynika, że pomiędzy ośką a bieżniami wewnętrznymi łożysk
    >> zawsze jest luz, nawet z nowymi łożyskami i bez śladów zużycia ośki. Po
    >> skręceniu całości koło nie ma luzu do momentu zajechania łożysk, kiedy
    >> bieżnia wewnętrzna może się przekręcać w płaszczyźnie względem bieżni
    >> zewnętrznej. Ośka przenosi siły pionowe działające na koło, ale jeśli
    >> pomiędzy ośką a łożyskiem jest luz, to siły działające pod innym kątem
    >> przenoszone są przez łożyska na tuleje. Nie jest tak?
    >>
    >
    > Os w lozyskach kola jest pasowana suwliwie. Oczywiscie ze bedzie to
    > powodowac pewien, zasadniczo minimalny i pomijalny luz pomiedzy
    > lozyskiem i osia. Zwlaszcza ze, zgodnie z zasadami, walek ma zawsze
    > srednice lekko obnizona a lozysko powiekszona wewnetrzna srednice. To
    > sie nazywa pasowanie. Jednak to os przenosi wiekszosc sil i naprezen
    > pomiedzy kolem a zawieszeniem i reszta motocykla. Tuleje sa istotne dla
    > prawidlowej geometrii zawieszenia jednak to na osi spoczywa masa
    > motocykla. Nie rozumiem na czym ma polegac "przekrecanie sie" biezni w
    > plaszczyznie. Prawidlowo dobrane lozysko nigdy nie bedzie mialo
    > nadmiernego luzu pomiedzy bieznia wewnetrzna a prosta i trzymajaca
    > wymiary osia.

    OK, zakumałem, dzięki. Właśnie coś mi chrupie w przednim kole to sobie
    to jeszcze obadam w trakcie wymiany.

    --
    pzdr.
    zefir


  • 22. Data: 2011-08-13 08:14:53
    Temat: Re: luz na kole
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2011-08-13 09:56, zefir pisze:

    >
    > OK, zakumałem, dzięki. Właśnie coś mi chrupie w przednim kole to sobie
    > to jeszcze obadam w trakcie wymiany.

    Chrupanie to czesto objawy zuzytego lozyska. Porzadne lozysko zuzywa sie
    na styku kulki(rolki) i bieznie. I tam powinien pojawiac sie luz. A
    suche blokujace sie kulki(rolki) wlasnie lubia sobie chrupac. Moze
    uszkodzeniu uleglo uszczelnienie i wyplynal smar z lozyska ?

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X


  • 23. Data: 2011-08-13 11:32:46
    Temat: Re: luz na kole
    Od: "Hinek" <h...@o...pl>

    Jesli nakretka osi jest dokrecona luzu miedzy pierscieniem wewnetrznym
    lozyska a osia nie da sie wyczuc reka - wbrew temu co twierdzi
    doktorski. A to dlatego ze pierscienie wewnetrzne lozysk sa scisniete
    miedzy tulejami dystansowymi i trzeba by sporej sily aby je promieniowo
    przesunac.
    A jak ktos nie wierzy - niech se zamontuje zuzyta oske i sprawdzi.
    Pozdr

    --
    Hinek

strony : 1 . 2 . [ 3 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: