  • 1. Data: 2013-11-12 06:44:23
    Temat: mBank sam usuwa groźnego konia trojańskiego z telefonów klientów
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    Przynajmniej od lipca polskich internautów atakuje groźny koń trojański,
    który potrafi przechwytywać SMSy z kodami jednorazowymi. Tydzień temu
    mBank zmodyfikował swoje SMSy, by zawierały komendę odinstalowania wirusa.

    http://zaufanatrzeciastrona.pl/post/mbank-sam-usuwa-
    groznego-konia-trojanskiego-z-telefonow-klientow/

    --
    Krzysiek
    http://niewygodne.info.pl/index.htm

  • 2. Data: 2013-11-12 12:10:39
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Krzysztof 45 napisał:
> [...]
    >
    > http://zaufanatrzeciastrona.pl/post/mbank-sam-usuwa-
    groznego-konia-trojanskiego-z-telefonow-klientow/

    Brawo.

    Dlatego ja po staroswiecku ciagle uzywam papierowych hasel jednorazowych.

    Przynajmniej wiem, ze jak zgubilem liste, to znaczy ze jej nie mam :)

  • 3. Data: 2013-11-12 15:36:29
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-11-12 12:10, Mr. Misio pisze:

> [...]
    >
    > Dlatego ja po staroswiecku ciagle uzywam papierowych hasel jednorazowych.
    >
    > Przynajmniej wiem, ze jak zgubilem liste, to znaczy ze jej nie mam :)

    A czym się martwić? Przecież hasła jednorazowe są jednorazowe. Co z
    tego, że ktoś przechwyci moje jednorazowe hasło? Ono działa tylko z moją
    transakcją i jest ważne kilka minut tylko. Nie widzę, żadnego sposobu
    okradnięcia mnie.

    --
    MN

  • 4. Data: 2013-11-12 15:46:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-11-12 15:36, Marcin N pisze:

> [...]
    > tego, że ktoś przechwyci moje jednorazowe hasło? Ono działa tylko z moją
    > transakcją i jest ważne kilka minut tylko. Nie widzę, żadnego sposobu

    Czyli oni przejmują te hasła tak dla sportu?

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2013-11-12 16:26:22
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

> [...]
    > tego, że ktoś przechwyci moje jednorazowe hasło? Ono działa tylko z moją
    > transakcją i jest ważne kilka minut tylko. Nie widzę, żadnego sposobu

    Współczuję.
    Zazdroszczę również niefrasobliwości i dobrego samopoczucia.
    System okradania działa nieco inaczej niż Ci się wydaje. W bardziej
    złożony sposób.
    Wklepując hasło z SMSa zautoryzujesz transakcję na podłożone konto.
    Papierowe pod tym względem nie są lepsze. Są słabsze. Są wygodniejsze w
    razie braku telefonu lub zasięgu.
    Poguglaj celując w niebezpiecznik.pl.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 6. Data: 2013-11-12 16:55:30
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 12 Nov 2013 15:36:29 +0100, Marcin N napisał(a):

> [...]
    > tego, że ktoś przechwyci moje jednorazowe hasło? Ono działa tylko z moją
    > transakcją i jest ważne kilka minut tylko. Nie widzę, żadnego sposobu

    Metoda strusia nie zawsze działa. Jednorazowe hasło, a nawet kilka świetnie
    działa. Zwłaszcza jak go nie zobaczysz, bo wirus w telefonie go ukryje.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 7. Data: 2013-11-12 17:17:43
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik sqlwiel napisał:

    > Papierowe pod tym względem nie są lepsze. Są słabsze. Są wygodniejsze w
    > razie braku telefonu lub zasięgu.

    Ale ja nie biegam po miescie z lista hasel jednorazowych, bo po co.

    Slabsze? Musialby sie ktos wlamac mi do chaty, wiedziec do czego sa te
    hasla, znac moj ID i haslo do mBanku.

    Slabsze to sa esemesowe, bo zeby sie do nich dobrac wystarczy dostep zdalny.

  • 8. Data: 2013-11-12 17:35:05
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-11-12 17:17, Mr. Misio pisze:

    > Ale ja nie biegam po miescie z lista hasel jednorazowych, bo po co.
    >
    > Slabsze? Musialby sie ktos wlamac mi do chaty, wiedziec do czego sa te
    > hasla, znac moj ID i haslo do mBanku.

    Gówno prawda. Podsunie Ci fake-stronę banku, sam wklepiesz prawidłowe
    hasło i zautoryzujesz zupełnie inny przelew, niż widzisz na ekranie.

    > Slabsze to sa esemesowe, bo zeby sie do nich dobrac wystarczy dostep
    > zdalny.

    Musiałby przejąć Twój numer tf oraz jak wyżej, czyli fake-strona banku.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 9. Data: 2013-11-12 17:48:07
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik sqlwiel napisał:

    > Gówno prawda. Podsunie Ci fake-stronę banku, sam wklepiesz prawidłowe
    > hasło i zautoryzujesz zupełnie inny przelew, niż widzisz na ekranie.

    Trzeba byc niezlym debilem, zeby sie na taki numer nabrac.

    > Musiałby przejąć Twój numer tf oraz jak wyżej, czyli fake-strona banku.

    Ale to mozna zrobic zdalnie.

  • 10. Data: 2013-11-12 17:56:10
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-11-12 17:48, Mr. Misio pisze:

    > Ale to mozna zrobic zdalnie.

    Tak samo łatwo (czy trudno), jak skłonić kogoś do wejścia na
    fake-stronę. Niestety, bez współdziałania ze strony ofiary (przynajmniej
    w zakresie zgody na zainstalowanie trojana) takie przypadki się nie
    zdarzają.
    Ale wiadomo - każdy jest dumny i ważny, dopóki nie trafi go zbieg kilku
    mało prawdopodobnych okoliczności.

    A trzymanie haseł papierowych wyłącznie w domu, to tak, jakby używać
    haseł SMS-owych i jeździć po Polsce bez telefonu :)
    Z resztą - to temat na pl.biznes.banki i dosyć dokładnie tam przedrążony
    we wszystkie strony.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.