  • 1. Data: 2018-10-08 11:59:44
    Temat: male tablice
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Mialo byc pieknie a wyszlo jak zwykle ?

    https://www.msn.com/pl-pl/motoryzacja/wiadomosci/otr
    zymałeś-nowe-małe-tablice-rejestracyjne-na-zwykłe-au
    to-to-teraz-je-oddasz-i-jeszcze-zapłacisz/ar-BBO15kF

    "Na stronie cartests.net pojawiła się informacja: kierowcom, którzy
    odebrali nowe, małe tablice rejestracyjne, wysłano pismo, w którym pod
    rygorem odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywych zeznań
    nakazuje się im złożyć oświadczenie, że ich samochód ma zmniejszone
    miejsce na tablicę rejestracyjną. Ten ułamek promila kierowców, którzy
    rzeczywiście jeżdżą autami ze zmniejszonym miejscem na tablice, nie ma
    się czym martwić.
    Reszta ma problem.
    W ostatnich miesiącach obserwuję istny wysyp małych tablic
    rejestracyjnych. Mój sąsiad ma je na Porsche GT2 RS. Widziałem je na
    Maluchu, Transicie, Mercedesie C W203 i innych zupełnie zwykłych
    samochodach, niemających nic wspólnego z modelami z rynku
    amerykańskiego. I nawet nieszczególnie się temu dziwię. Nowe, małe
    tablice w jakiś sposób wyróżniają samochód, a ludzie lubią się
    wyróżniać.

    Problem w tym, że teraz właściciele aut z małymi tablicami mają wybór:
    albo złożyć fałszywe zeznanie i narazić się na odpowiedzialność karną,
    albo przyznać się, że małe tablice rejestracyjne odebrali bez
    wyraźnego powodu. Niestety, jeśli okaże się, że ich pojazd nie ma
    konstrukcyjnie zmniejszonego miejsca na tablicę, będą musieli zapewne
    je oddać - mówi o tym art. 27 rozporządzenia w sprawie rejestracji i
    oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych. I pewnie
    zapłacić za nowe, normalne tablice.
    Kto jest winny?
    Oczywiście urzędnicy. Z dwóch powodów: po pierwsze - rozdawali tablice
    rejestracyjne wszystkim, nie weryfikując w żaden sposób czy pojazd
    rzeczywiście powinien je otrzymać. "

    Hm, czy rzeczywiscie urzednicy winni ?

    Maluch, maluch ... o ile pamietam, to do niego kiedys wydawano tablice
    wąskie, dwurzedowe ...

    J.

  • 2. Data: 2018-10-08 20:24:09
    Temat: Re: male tablice
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-10-08 o 11:59, J.F. pisze:
> [...]
    > odebrali nowe, małe tablice rejestracyjne, wysłano pismo, w którym pod
    > rygorem odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywych zeznań ...

    Mogliby oświadczyć, że nie wiedzą

  • 3. Data: 2018-10-08 21:47:16
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

> [...]
    > rzeczywiście powinien je otrzymać. "
    >
    > Hm, czy rzeczywiscie urzednicy winni ?
    >
    > Maluch, maluch ... o ile pamietam, to do niego kiedys wydawano tablice

    mogli kazać sobie przynieść zaświadczenie od diagnosty

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 4. Data: 2018-10-09 08:10:10
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > mogli kazać sobie przynieść zaświadczenie od diagnosty

    to obywatel kłamie?

  • 5. Data: 2018-10-09 09:43:05
    Od: p...@g...com

    --to obywatel kłamie?

    jesli nie ma sankcji to istnieje takie ryzyko :-)

  • 6. Data: 2018-10-09 19:13:57
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 8 Oct 2018 11:59:44 +0200, J.F. napisał(a):

    > Maluch, maluch ... o ile pamietam, to do niego kiedys wydawano tablice
    > wąskie, dwurzedowe ...

    Nadal można sobie zamówić jedną (tylną) tablicę dwurzędową.

    Co ciekawe - nawet jeśli trzeba ją lekko zagiąć na dole, to lepiej pasuje
    wizualnie do amerykańskich/japońskich miejsc niż te nowe krótkie
    jednorzędowe :)

    A co do meritum to owszem - uchwalono prawo które pozwala dostać krótkie
    tablice, jednak bez żadnej procedury weryfikacji tego.
    Wzywanie teraz do składania jakiś oświadczeń jest trochę śmieszne.
    Raczej jak coś, to diagności powinni na przeglądach to sprawdzać i jak coś
    to powinno być jednym z kryterium przeglądu.

    A takie ogólne wrażenia - podobno w kilku województwach nie można już
    dostać małych tablic, bo się skończyła pula numerowa... Czyli wyszło jak
    zwykle.

  • 7. Data: 2018-10-09 19:39:31
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "Bolko" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > mogli kazać sobie przynieść zaświadczenie od diagnosty

    to obywatel kłamie?

    chodziło mi o kwit przed wydaniem takich wydaniem takich tablic- chcesz-
    przynieś paier od diagnosty i tyle

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 8. Data: 2018-10-09 20:19:30
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 09.10.2018 o 19:13, Tomasz Pyra pisze:
    > A takie ogólne wrażenia - podobno w kilku województwach nie można już
    > dostać małych tablic, bo się skończyła pula numerowa... Czyli wyszło jak
    > zwykle.

    Dlatego wzywają teraz do oddawania ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 9. Data: 2018-10-09 20:37:37
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > A takie ogólne wrażenia - podobno w kilku województwach nie można już
    > dostać małych tablic, bo się skończyła pula numerowa... Czyli wyszło jak
    > zwykle.

    Ale to wina urzędników?
    Cały czas się gada jaki to rząd zły urzędy skarbowe złe
    wszędzie chcą jakiś zaświadczeń podpisów oświadczeń.
    Była okazja żeby państwo mogło zaufać obywatelowi.
    I zaufało.
    I tak wyszło jak zawsze.

  • 10. Data: 2018-10-09 22:12:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "tck" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > pod rygorem odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywych zeznań
    > nakazuje się im złożyć oświadczenie, że ich samochód ma zmniejszone

    [...]

    >mogli kazać sobie przynieść zaświadczenie od diagnosty

    A moze nie mogli ... z braku podstawy prawnej :-)

    J.