  • 1. Data: 2017-08-04 14:46:17
    Temat: maly litraz
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    http://www.msn.com/pl-pl/motoryzacja/wiadomosci/oto-
    najlepsze-silniki-2017-roku-jeden-z-nich-mie%C5%9Bci
    -si%C4%99-na-kartce-a4-na-nowej-li%C5%9Bcie-ford-aud
    i-honda/ar-BBCZH4j

    Tytul najepszego silnika w klasie do 1 litra znow dostal Ford.

    "Silnik 1.0 EcoBoost jest dostępny w wersjach o mocy 100, 125, 140 KM,
    a nawet 180 KM "

    Przej* :-)

    Choc w zasadzie ... co mnie obchodzi pojemnosc, najwyzej mniej za OC
    zaplace :-)

    A diesle w odwrocie.

    J.

  • 2. Data: 2017-08-04 16:14:12
    Temat: Re: maly litraz
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > a nawet 180 KM "
    >
    > Przej* :-)
    >
    > Choc w zasadzie ... co mnie obchodzi pojemnosc, najwyzej mniej za OC

    Obchodzi Cię o tyle, że przy 180KM lepiej pilnuj zmiany oleju w silniku, bo
    przepuszczanie tylu spalin w małej objętości oleju będą ciągłe problemy z
    błotem w misce olejowej, zapychanie się odmy i wyrzucanie oleju przez
    wszystkie uszczelki i oringi...
    Jak to znamy z silników turbodoładowanych VW.

    > A diesle w odwrocie.

    No i bardzo dobrze. Silnik, ktory w teorii miałbyć prostrzy od benzyniaka
    "bo nie potrzebuje świec i przerywacza" okazał się dużo bardziej
    skomplikowany aby dać autu podobny komfort jazdy i mało smrodu z rury...

    Jeszcze się okazało, że aby nie smrodził bardziej od benzyny trzeba testy
    oszukiwać i teraz nagle trzeba silnikowy przyciąć skrzydełka aby normy
    spalin przeszedł...

  • 3. Data: 2017-08-05 07:42:25
    Od: p...@g...com

    Obchodzi Cię o tyle że przy odsprzedaży kupujący wie że przy przebiegu 200 tkm musi
    kupić nowy silnik :-) zakładany przebieg jest coraz niższy czyli złoty sen
    producentów o autku które trzeba wymienić co 5-7 lat staje się faktem

  • 4. Data: 2017-08-07 22:44:21
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-08-04 o 14:46, J.F. pisze:

> [...]
    > nawet 180 KM "
    >
    > Przej* :-)
    >
    > Choc w zasadzie ... co mnie obchodzi pojemnosc, najwyzej mniej za OC
    To tak, ale silnik mniej elastyczny i w sumie więcej pali, o awaryjności
    już nie wspomnę,
    zresztą poczytaj sam, tu masz porównanie do silnika podomnej mocy 2l bez
    doładowania
    http://magazynauto.interia.pl/testy/testy-porownania
    /news-porownanie-ford-focus-mazda-3,nId,1359068

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 5. Data: 2017-08-07 22:56:59
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu piątek, 4 sierpnia 2017 14:46:22 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    > a nawet 180 KM "
    >
    > Przej* :-)
    >
    > Choc w zasadzie ... co mnie obchodzi pojemnosc, najwyzej mniej za OC

    Mam Seata 1,4 8v 60 KM
    Żona miała przez dwa lata skode 1,4 TSI 150 KM.
    Auto musiała oddać i znowu jeżdzimy seatem od jakiegoś czasu.
    60% Kraków 40% autostrada.
    Spalanie na poziomie 7+ litr/100 km w obu przypadkach
    pod jednym warunkiem seat może max 120km/h
    gdy skoda to tak do 150km/h była rozpędzana.
    Więc było na pewno szybciej problem jest tylko taki że w seacie niema się co zepsuć a
    TSI to TSI.

  • 6. Data: 2017-08-11 00:16:51
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 04.08.2017 o 16:14, Pszemol pisze:

    > Jeszcze się okazało, że aby nie smrodził bardziej od benzyny

    A czy zdajesz sobie sprawę, że normy emisji spalin EURO są *różne* dla
    silników ZS i ZI?

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański