  • 1. Data: 2014-04-14 23:37:39
    Temat: marki/koncerny a diagnostyka/interfejsy
    Od: BartekK <s...@d...org>

    Prosiłbym o wpisy osób "w temacie" - jak wygląda obecnie interfejsowość
    (dostępna dla szarego użytkownika) do diagnostyki/grzebania różnych
    marek/koncernów. Nie chodzi mi tu o prostą diagnostykę, bo to każdy
    interfejs "zczytujący błędy" po ODB zrobi, ale prawdziwą diagnostykę,
    kalibracje czujnika skrętu, podgląd parametrów wtrysków na żywo,
    programowanie modułów komfortu itp, włączanie/zmiana funkcji itd...

    Kiedyś - VAG = interfejs vag kkl za kilka zł i szło bez problemu, ale od
    czasów CAN to nie mam pojęcia

    Opel/saab = do niedawna prawie wszystko dało się zrobić interfejsem
    OPCOM (interfejs od chińczyka ~150zł) lub oryginał OPCOM (~3000zł) lub
    TECH2 (drogo), ale w najnowszych wypustach nawet asowy TECH2 miewa
    problemy z niektórymi modułami...

    Jak to jest w innych markach/koncernach, jakich interfejsów i softu
    (oraz jakich kosztów i problemów) można się spodziewać? Przyznam - że wg
    tej informacji chcę dokonać wyboru "jakie auto kupić" - bo nie chcę
    wtopić w coś, z czym będę musiał po ASO latać by skasować błąd spalonej
    żarówki, albo zdać się na cytryn&gumiak serwice "był błąd, to napewno
    wtryski, wymieniliśmy i skasowaliśmy, ale znów jest błąd, to może
    wymienimy turbinę..." - chcę mieć możliwość samodzielnego grzebania ;)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 2. Data: 2014-04-15 00:13:20
    Temat: Re: marki/koncerny a diagnostyka/interfejsy
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2014-04-14 23:37, BartekK pisze:
> [...]
    >
    > Jak to jest w innych markach/koncernach, jakich interfejsów i softu
    > (oraz jakich kosztów i problemów) można się spodziewać?

    Dla PSA możesz kupić obrożę w postaci interfejsu Actia. Współdziała to z
    Lexią dla Cytryn i Peugeot Planet 2000 dla Lwów. Jest też nowszy soft o
    nazwie Diagbox, który chyba działa z obiema markami aut.
    Chiński klon umożliwia prawie wszystko. Prawie. Nie da się nim zrobić
    teletransmisji (czyli aktualizacji) softu poszczególnych modułów w
    aucie, bo do tego wymagany jest oryginał i opłacony abo dostępu do
    serwera technicznego firmy.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 3. Data: 2014-04-15 12:29:32
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

> [...]
    > wtryski, wymieniliśmy i skasowaliśmy, ale znów jest błąd, to może
    > wymienimy turbinę..." - chcę mieć możliwość samodzielnego grzebania ;)

    Autocom większość marek łyka bez większych problemów jeśli chodzi o
    diagnostykę i kasowanie błędów.

    VAG nadal ładnie współpracuje z tanimi kablami tylko nie za 50zł KKL a
    za 200-500 CAN HEX.

    Odpuść sobie tylko Mercedesa i BMW bo to popier#%@ samochody.

    Lewis

  • 4. Data: 2014-04-15 17:58:59
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "BartekK" <s...@d...org> napisał w wiadomości

    > Jak to jest w innych markach/koncernach, jakich interfejsów i softu

    star diagnosis w mercedesie - chyba nie da się tanio podłączyc do Mercedesa.
    Kabel jest grubości jak od spawarki

  • 5. Data: 2014-04-15 19:26:09
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-04-15 12:29, Lewis pisze:
    > VAG nadal ładnie współpracuje z tanimi kablami tylko nie za 50zł KKL a
    > za 200-500 CAN HEX.
    >
    > Odpuść sobie tylko Mercedesa i BMW bo to popier#%@ samochody.
    No ok, mercedesa to z zasady odpuszczam, bo podlega biodegradacji zbyt
    szybko, a możesz rozwinąć jak to wygląda w BMW wspólczesnych, i dlaczemu
    są popierdzielone? Przyznam, że 535d/335d mnie kusi...
    Pomijam kwestie światłowodów itp sprawy, które się regularnie
    pierdzielą, gdy auto jest składane w stodole z czterech różnych
    ćwiartek, przez skacowanych pracowników handlarza. Zakładam że auto jest
    w miarę świeże/nowe i w całości ;)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 6. Data: 2014-04-15 22:13:19
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Mon, 14 Apr 2014 23:37:39 +0200, BartekK <s...@d...org> wrote:

    >Jak to jest w innych markach/koncernach, jakich interfejsów i softu
    >(oraz jakich kosztów i problemów) można się spodziewać?

    Renault - tak naprawdę jedynie Clip, koszmarne pieniądze.
    Ford - IDS, j.w. Do Forda można jeszcze kupić chińczyka mini VCM, ale
    i tak nie łączy się ze wszystkimi modułami. Z nowszymi Fordami działa
    ELM, ale też raczej w podstawowym zakresie. Z obecnymi Fordami to nie
    wiem, ale pewnie ciężko.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 7. Data: 2014-04-15 22:54:28
    Od: Mumin <m...@T...onet.pl>

    W dniu 2014-04-15 22:13, jerzu pisze:

> [...]
    > i tak nie łączy się ze wszystkimi modułami. Z nowszymi Fordami działa
    > ELM, ale też raczej w podstawowym zakresie. Z obecnymi Fordami to nie

    Do Forda (niektórych modeli) jest duże wsparcie w całkiem szerokim
    zakresie w postaci tworzonego przez sąsiadów ze wschodu Elm Configa.
    Wystarcza zwykły Elm z dorobionym przełącznikiem prędkości szyn CAN.

    --

    Pozdrawiam,
    Mumin

  • 8. Data: 2014-04-16 16:10:06
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Tue, 15 Apr 2014 22:54:28 +0200, Mumin
    <m...@T...onet.pl> wrote:

    >Wystarcza zwykły Elm z dorobionym przełącznikiem prędkości szyn CAN.

    Z moim Fordem ELM nie bangla. Żaden.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280