  • 1. Data: 2012-11-05 11:12:34
    Temat: matryce laptopowe - (nie)równomierność
    Od: Tomek <...@...z>

    Czołem,
    Jak to jest z ekranami w laptopach - ostatnio obejrzałem parę sztuk
    różnych modeli i zwróciłem uwagę na straszną nierównomierność koloru
    na powierzchni ekranu. Kolor tak właściwie jest akceptowalny, ale
    tylko jeśli patrzę na ekran idealnie prosto. Jeśli kąt patrzenia
    zmienię o kilka stopni (albo przesunę głowę o kilka cm), to 1/3 ekranu
    robi się czarna. W niektórych nawet jeśli patrzę jednym okiem to
    obszar przy jednej krawędzi ekrany jest zaciemniona, a jeśli patrzę
    drugim okiem, to przy drugiej.
    Na LCD stacjonarnych mogę patrzeć praktycznie z dowolnego kąta i jest
    OK - dlaczego w laptopach jest to takie zbadziewione? Jakie możecie
    polecić laptopy z w miarę dobrymi matrycami?

    --
    Tomek

  • 2. Data: 2012-11-07 22:08:45
    Temat: Re: matryce laptopowe - (nie)równomierność
    Od: Padre <P...@n...net>

    W dniu 2012-11-05 11:12, Tomek pisze:
> [...]

    > Na LCD stacjonarnych mogę patrzeć praktycznie z dowolnego kąta i jest OK
    > - dlaczego w laptopach jest to takie zbadziewione? Jakie możecie polecić

    Bo laptopowa matryca ma po pierwsze brać mało prądu, po drugie brać
    mniej prądu i po trzecie brać jeszcze mniej prądu, po czwarte być
    cienka, po piąte być lekka, po szóste być tania. Po siódme dopiero ma
    mieć dobre kolory a po ósme dobre kąty a po dziewiąte równomierne
    podświetlenie.
    Ot, sprawa priorytetów.

  • 3. Data: 2012-11-11 12:59:16
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 05.11.2012 11:12, Tomek pisze:
> [...]
    w laptopach jest to takie zbadziewione? Jakie możecie polecić laptopy z w miarę

    1) Bo ceny komputerów przenośnych mocno spadły i matryca mu-
    si być odpowiednio tańsza.

    2) Bo matryca musi mieć mniejsze zużycie energii, a więc
    mniejsze kąty widzenia i dłuższy czas reakcji.

    3) Bo praktycznie zawsze jest tam matryca TN.

    4) Bo podświetlenie jest słabsze z racji zużycia energii znów
    i małej ilości miejsca na porządniejszy inwerter.

    5) Bo komputer przenośny z definicji w zasadzie służy tylko
    jednej osobie osobiście, a nie współpracy kilku osób pa-
    trzących na jeden ekran.

    6) Bo czasem słaba widoczność może być zaletą, żeby nikt z
    boku i z tyłu zbyt łatwo nie podglądał zawartości ekranu
    na zebraniu, w pociągu, na ławce w parku.

    Generalnie jeżeli chcesz komputer przenośny z wysokiej jako-
    ści obrazem, szukaj modeli z matrycą IPS. Są. Ale ceny po-
    trafią czasem zabić :)

    """""""|
    | | |
    ......./