  • 1. Data: 2016-04-26 09:53:19
    Temat: max485 się grzeje
    Od: ww <w...@o...pl>

    Witam. Robię transmisje różnicową w jednym kierunku na niewielką
    odległość. Mam układy MAX485 od kilku chińskich sprzedawców i sn75176 z
    pewniejszego źródła. Układ w konfiguracji zupełnie podstawowej
    na 5V z rezystorami 120 na końcach. Ostatnio zauważyłem, że nadajnik
    zżera mi 70-80mA i momentami jest dosłownie gorący. Na jakimś forum
    znalazłem podobny przypadek i ktoś doszedł do wniosku, że tak musi być.
    Mnie natomiast wydaje się to mocno nienormalne. Ktoś się z tym spotkał ?

  • 2. Data: 2016-04-26 10:59:05
    Temat: Re: max485 się grzeje
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-04-26 09:53, ww wrote:
    > Witam. Robię transmisje różnicową w jednym kierunku na niewielką
    > odległość. Mam układy MAX485 od kilku chińskich sprzedawców i sn75176

    Używam 75176 w wersji smd i dip, marki allegro i tme. Są chłodne lub
    lekko ciepłe (nie mam kamery żeby sprawdzić dokładniej). 115kbit, linia
    transmisyjna ma jakieś kilkanaście metrów. 120Ohm na końcach, w środku
    coś koło 10 szuk 75176.

    Natomiast:
    a) miałem egzemplarz który zrobił sobie dziurkę w obudowie z głośnym
    hukiem po podłaczeniu zasilania.

    b) miałem egzemplarz który się grzał ale okazało się że produkuje
    zamiast ladnych stanów logicznych to jakąś sieczkę na MHz. Wymiana pomogła.

    c) miałem też taki który prawdopodobnie nie mial krzemu albo połaczeń do
    krzemu bo żadna noga nie miała połaczenia z żadną inną ;) Tego kupiłem
    wyjątkowo tanio na allegro własnie. Ale sąsiednie z partii były ok więc
    może się bonding wire skończył ;) "Miło" to wspominam bo kosztowało mnie
    to 1.5 dnia na rozkminienie.

  • 3. Data: 2016-04-26 11:11:06
    Od: ww <w...@o...pl>

    > Używam 75176 w wersji smd i dip, marki allegro i tme. Są chłodne lub
    > lekko ciepłe (nie mam kamery żeby sprawdzić dokładniej).

    No u mnie bywały gorące ale może akurat coś popsułem. Natomiast
    normalnie są ciepłe na pewno tyle, że nie da się przegapić.

    115kbit, linia
    > transmisyjna ma jakieś kilkanaście metrów. 120Ohm na końcach, w środku
    > coś koło 10 szuk 75176.

    Ja mam z 12 łącznie (max485 z 2 partii i sn chyba też z 2). Sprawdziłem
    ich wczoraj z 8 i wszystkie się grzeją. Ale zawsze tylko te w nadajniku.

> [...]
    >
    > b) miałem egzemplarz który się grzał ale okazało się że produkuje
    > zamiast ladnych stanów logicznych to jakąś sieczkę na MHz. Wymiana pomogła.

    Nie sprawdzałem oscyloskopem. Wydają się w każdym razie robić to co powinny.

    Jest szansa zerknąć ile to zjada prądu ? Bo te 70-80-90 mA ciągłego
    prądu to chyba za dużo. Odpięcie linii powoduje spadek prawie do 0.
    Linia to zwykła skrętka ethernet z wtyczkami RJ45.

  • 4. Data: 2016-04-26 11:35:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ww" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >być.
    >Mnie natomiast wydaje się to mocno nienormalne. Ktoś się z tym

    Przy dwoch opornikach po 120 ohm prad przy 3V roznicowo juz wynosi
    50mA.
    Ale to grzeje oporniki - uklad to tylko juz spadek napiecia na
    ukladzie - np 2V.
    DIP moze byc cieply, ale nie goracy.

    Dalej kwestia jaki dlugi kabel, predkosc, % czasu transmisji -
    przeladowywanie pojemnosci kosztuje.
    Zmierz napiecia i prady - moze masz jakies uszkodzenia czy konflikty.
    Bo jesli wszystko dobrze ... pozostaje dokleic radiator :-)

    J.

  • 5. Data: 2016-04-26 11:51:33
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-04-26 11:11, ww wrote:
    > Jest szansa zerknąć ile to zjada prądu ? Bo te 70-80-90 mA ciągłego
    > prądu to chyba za dużo.

    Niestety jestem za daleko od urzadzeń. Ale PDF mówi o ~50mA i wcale sie
    nie zdziwie jesli tyle jest.

    Poluzuj troche rezystory, zamiast 120 wstaw 470. Chyba najmniej
    oczywiste było to że można tam wsadzić cokolwiek a i tak działa na tych
    kilkunastu metrach :)

  • 6. Data: 2016-04-26 12:26:28
    Od: ww <w...@o...pl>

    > Niestety jestem za daleko od urzadzeń. Ale PDF mówi o ~50mA i wcale sie
    > nie zdziwie jesli tyle jest.
    >
    > Poluzuj troche rezystory, zamiast 120 wstaw 470.

    Na pewno włączałem to z 1 rezystorem i prąd wcale jakoś drastycznie nie
    spadł. Ale sprawdzę.

    > Chyba najmniej
    > oczywiste było to że można tam wsadzić cokolwiek a i tak działa na tych
    > kilkunastu metrach :)

    Można nic nie wsadzać i zadziała. W moim przypadku można pewnie w ogóle
    te układy wywalić. Wolałbym nie pogarszać parametrów (jeśli przyjąć, że
    większy rezystor to gorsze parametry). Ale zobaczę jak to wyjdzie
    jeśli chodzi o ten pobór prądu.

  • 7. Data: 2016-04-26 12:27:19
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2016-04-26 o 11:35, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Przy dwoch opornikach po 120 ohm prad przy 3V roznicowo juz wynosi 50mA.
    > Ale to grzeje oporniki - uklad to tylko juz spadek napiecia na ukladzie

    Może gorące były z innego powodu. Na pewno jednak są niepokojąco ciepłe.

    > Dalej kwestia jaki dlugi kabel, predkosc, % czasu transmisji -
    > przeladowywanie pojemnosci kosztuje.

    To się dzieje bez żadnej transmisji.

    > Zmierz napiecia i prady - moze masz jakies uszkodzenia czy konflikty.

    Sprawdziłem wszystko.

    > Bo jesli wszystko dobrze ... pozostaje dokleic radiator :-)

    Ten radiator muszę dokleić do 7805, który po chwili jest bardzo gorący.
    Jeśli głupia transmisja zjada tyle prądu to na koniec będę potrzebował
    naprawdę dużego radiatora.

  • 8. Data: 2016-04-26 13:44:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ww" napisał w wiadomości grup

    >Może gorące były z innego powodu. Na pewno jednak są niepokojąco
    >ciepłe.

    >To się dzieje bez żadnej transmisji.

    Ale "bez zadnej transmisji" oznacza wyjscia zablokowane przez DE,
    czy odblokowane i masz staly stan na DI oraz wyjsciach linii ?
    176 to z natury moze byc lekko ciepla, max485 bez obciazenia nie
    powinien.

    >Sprawdziłem wszystko.

    Naprawde wszystko ? W rozbudowanym systemie cuda sie moga dziac.

> [...]
    >gorący.
    >Jeśli głupia transmisja zjada tyle prądu to na koniec będę

    Myslalem, ze Maxa masz goracego.
    Transmisja jak widac moze sporo zjesc, na terminatory i pojemnosci.

    No i zasilacz musi wyrobic.

    J.

  • 9. Data: 2016-04-26 14:26:03
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2016-04-26 o 13:44, J.F. pisze:
> [...]
    > czy odblokowane i masz staly stan na DI oraz wyjsciach linii ?
    > 176 to z natury moze byc lekko ciepla, max485 bez obciazenia nie powinien.

    Odblokowany na nadawanie, stan wejść się nie zmienia.

    > Naprawde wszystko ? W rozbudowanym systemie cuda sie moga dziac.

    Ale ja to sprowadziłem do postaci UKŁAD->DRUT->UKŁAD. Zbyt rozbudowany
    ten system już nie jest.

    > Myslalem, ze Maxa masz goracego.

    Też. W najlepszym wypadku jest wyraźnie ciepły a w najgorszym
    był gorący (no może nie tak jak ten stabilizator). Tylko jego
    ciepło da się przeżyć ale stabilizator się już od tego gotuje
    konkretnie.

    > Transmisja jak widac moze sporo zjesc, na terminatory i pojemnosci.

    Widocznie.

  • 10. Data: 2016-04-26 18:16:35
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Ostatnio zauważyłem, że nadajnik zżera mi 70-80mA i momentami jest
    > dosłownie gorący.

    W zyciu sie z tym nie spotkalem, a urzadzen z MAXem powiesilem pewnie
    kilkadziesiat co najmniej. Zwykle byla w nich dosyc dziwna konfiguracja,
    ze 1 noga byla podciagnieta przez kilkadziesiat kOhm do +5V, a druga do
    GND. W szeregu na linii byly jeszcze 2*68 Ohm. Natomiast ciekawostka
    jest taka, ze niby to roznicowe i to pradowo, ale jesli sie potencjaly
    mas roznily o wiecej niz 50V, to 0 komunikacji.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa