  • 1. Data: 2015-10-08 07:50:27
    Temat: megane phI i ph2
    Od: kacper <k...@w...pl>

    czym sie roznia meganki przed liftem i po lifcie (megane I)
    i ktory silnik polecacie ?

  • 2. Data: 2015-10-08 20:26:54
    Temat: Re: megane phI i ph2
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2015-10-08 o 07:50, kacper pisze:
    > czym sie roznia meganki przed liftem i po lifcie (megane I)
    > i ktory silnik polecacie ?

    ośmiozaworowy k7m 90km
    Z tego co pisze sporo osób po lifcie poszli w 16 zaworów i zaczęły się
    cyrki z padającymi cewkami, wprawdzie moc trochę wzrosła ale i spalanie
    też. W K7M po mieście latem miałem 7,5..8l/100km. Ostre zimy
    9...9,5l/100km (krótkie odcinki do 15km)
    W trasie rekordem było 5,4l/100 na trasie Wałbrzych-Wrocław ale z
    powrotem tak się nie dało (w końcu pod górę i pod wiatr). Średnio
    6,3-6,5l/100 wychodziło. Silniki 1.4 były w biedniej wyposażonych
    autach. Paliły wprawdzie mniej po mieście ale w trasie kumpel palił tyle
    samo a czasami i więcej. Za słabe to było. W moim miałem elektrykę szyb,
    lusterek, ABS, podgrzewaną przednią szybę. Klimy niestety nie miałem.
    Patrz na progi i błotniki oraz pas tylny pod światłami - rdza. U mnie
    próg wyglądał ładnie ale z tyłu jak palcem przycisnąłem to wpadł do
    środka. Coś na początku spaprali i żarło progi od wewnątrz.
    Miłe i wygodne i duże auto.
    O Megane I ph 2 się nie wypowiem

    Pozdro.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2015-10-09 08:54:05
    Od: modz <m...@w...pl>

    W dniu 2015-10-08 o 20:26, Irokez pisze:

> [...]
    > próg wyglądał ładnie ale z tyłu jak palcem przycisnąłem to wpadł do
    > środka. Coś na początku spaprali i żarło progi od wewnątrz.

    po lifcie są tylko 16 zaworowe

  • 4. Data: 2015-10-09 10:10:52
    Od: sandman <s...@p...wprost.pl>

    W dniu 2015-10-09 o 08:54, modz pisze:

    > po lifcie są tylko 16 zaworowe

    300 kkm przejechane MIphII (1,6 16V) i ani jedna cewka nie wymieniona
    (gdyby nie ruda, byłby całkiem fajny samochód). Ale kupując używane,
    jest bardzo prawdopodobne, że poprzedni właściciele powymieniali wadliwe
    cewki ;)

    --
    sandman

  • 5. Data: 2015-10-09 10:33:45
    Od: Gregoriusx <n...@a...com>

    > ośmiozaworowy k7m 90km
    > Z tego co pisze sporo osób po lifcie poszli w 16 zaworów i zaczęły się
    > cyrki z padającymi cewkami,

    Nowa cewka Lucasa kosztuje 50zł ... W ciągu 8 lat w M1 Ph2 1.4 16V,
    które jest w rodzinie padło dokładnie zero cewek. Cenę znam bo padła
    jedna w Clio III żony - są dokładnie takie same.

    > wprawdzie moc trochę wzrosła ale i spalanie
    > też. W K7M po mieście latem miałem 7,5..8l/100km. Ostre zimy
    > 9...9,5l/100km (krótkie odcinki do 15km)

    1.4 16V + LPG - 9-11 LPG/100

    --
    Gregorius

  • 6. Data: 2015-10-09 10:47:20
    Od: "t" <t...@o...pl>

    >po lifcie są tylko 16 zaworowe

    Były też wersje 8zaworowe. Rzadziej ale jednak :)
    Różnice, to głównie wygląd - przód i trochę inne tapicerki. Dodali silniki
    16V i poprawili zabezpieczenie antykorozyjne.
    Sam mam ph2 kombi. Ruda pojawiła mi się w 3 miejscach, ale tam auto było
    robione po stłuczkach. Gdzie nie bite, nie ma rdzy. Wersje przed liftem ruda
    bardzo lubiła. Podobnie było z laguną 1 . Silnik oszczędny. Pb paliła ok 5,5
    trasa do 8,5 miasto zima. teraz nie wiem, bo jeżdżę na lpg, którego spala do
    10l. Miasto kraków, krótkie odcinki i dynamiczna jazda. W trybie: emeryt
    mode, jestem w stanie zejść do ok 8,5l ,ale to nie dla mnie. Cewki, owszem
    padały, ale w nowych autach i tylko Sagem'a. Potem powymieniali na Denso i
    problem zniknął. Ja nawet nie zaglądałem do nich przez ok 70tyś km, bo nie
    ma po co.
    Ogólnie autko zacne, ale zanim się kupi, to trzeba obejrzeć jak każde , aby
    się nie wpakować na minę.

    Pozdrawiam
    Tor